2025-12-28, 19:11
  #3589
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vänta tills efter OS med att döma ut åkare

Ja ok. Just nu ser det dock inte ljust ut.
Citera
2025-12-28, 19:22
  #3590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ja ok. Just nu ser det dock inte ljust ut.

Man skulle ju ha trott att nu när stalkningsskiten tagit slut och skadan blivit fixad att hon skulle ha kommit till en helt ny nivå till denna säsong. Men tyvärr så har hon varit sämre i princip än någon gång tidigare. Var ju helt ofattbart egentligen att hon kunde vinna VM 50km guldet förra året samt ta två krossande segrar i världscupen med stalkningen och skadan i bakgrunden. Så kan inte förstå hur hon kunnat bli sämre till denna säsong.
Citera
2025-12-28, 19:24
  #3591
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Man skulle ju ha trott att nu när stalkningsskiten tagit slut och skadan blivit fixad att hon skulle ha kommit till en helt ny nivå till denna säsong. Men tyvärr så har hon varit sämre i princip än någon gång tidigare. Var ju helt ofattbart egentligen att hon kunde vinna VM 50km guldet förra året samt ta två krossande segrar i världscupen med stalkningen och skadan i bakgrunden. Så kan inte förstå hur hon kunnat bli sämre till denna säsong.

Vårt sista hopp är att hon var bortvallad idag. Ilar antydde något sådant. Även Fjaertius, Lisius och Cruseluskan var mycket längre bakom än vad de borde varit normalt.
Citera
2025-12-28, 19:26
  #3592
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Man skulle ju ha trott att nu när stalkningsskiten tagit slut och skadan blivit fixad att hon skulle ha kommit till en helt ny nivå till denna säsong. Men tyvärr så har hon varit sämre i princip än någon gång tidigare. Var ju helt ofattbart egentligen att hon kunde vinna VM 50km guldet förra året samt ta två krossande segrar i världscupen med stalkningen och skadan i bakgrunden. Så kan inte förstå hur hon kunnat bli sämre till denna säsong.

Återigen, OS är i februari.

Och gå inte på kvällstidningarnas rubriker. Tycker du att det låter som att Frida har gett upp totalen i denna video:

https://www.expressen.se/tv/sport/langdskidor/frida-karlsson-efter-sprintmissen-overstruken-geting/
Citera
2025-12-28, 19:29
  #3593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vårt sista hopp är att hon var bortvallad idag. Ilar antydde något sådant. Även Fjaertius, Lisius och Cruseluskan var mycket längre bakom än vad de borde varit normalt.

Men hennes skidåkning var inte bra i Trondheim heller och inte i Gällivare heller och även om hon vann i Ruka så var det långt ifrån fjolåret där hon krossade till och med Johaug fast hon var skadad och var stalkad. Så något har säkert kunna ha farit fel i uppladdningen och därför känns det lite surt när man sett nästan varje vecka Pelle publicera någon story där de gör något trams med Frida.
Citera
2025-12-28, 19:31
  #3594
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Men hennes skidåkning var inte bra i Trondheim heller och inte i Gällivare heller och även om hon vann i Ruka så var det långt ifrån fjolåret där hon krossade till och med Johaug fast hon var skadad och var stalkad. Så något har säkert kunna ha farit fel i uppladdningen och därför känns det lite surt när man sett nästan varje vecka Pelle publicera någon story där de gör något trams med Frida.

Hon borde aldrig åkt i Trondheim med tanke på matförgiftningen.
Citera
2025-12-28, 19:38
  #3595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Återigen, OS är i februari.

Och gå inte på kvällstidningarnas rubriker. Tycker du att det låter som att Frida har gett upp totalen i denna video:

https://www.expressen.se/tv/sport/langdskidor/frida-karlsson-efter-sprintmissen-overstruken-geting/

Men det jag reagerat på är att hon har inte den där samma attityden-fokuset längre vilket hon hade när hon var ung och ett tydligt tecken på det är hur absurt det är hur Frida sticker ut i damlandslaget gällande vem hon är ihop med / hänger mest med.

Ebba Andersson = Tillsammans med en av Sveriges bästa herråkare
Linn Svahn = Tillsammans med en herråkare som ibland är riktigt bra
Moa Ilar = Tillsammans med en expert inom psykologi (väldigt nyttigt för en idrottare)
Jonna Sundling = Tillsammans med en tidigare fotbollspelare
Emma Ribom = Tillsammans med en av USA:s bästa herråkare.
Maja Dahlqvist = Tillsammans med en bra sprintåkare från USA
Johanna Hagström = Tillsammans med en riktigt bra långloppsåkare
Frida Karlsson = Troligen tillsammans med en skådis som går på gaygalor och älskar att festa.

Alla dessa ovan förutom Frida har någon som vet exakt hur det är att vara toppidrottare och via det kan skapa de bästa förutsättningarna så att ens partner kan prestera på bästa sätt. Det gör en enormt stor skillnad i en sport där marginalerna är extremt små.
Citera
2025-12-28, 19:49
  #3596
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Men det jag reagerat på är att hon har inte den där samma attityden-fokuset längre vilket hon hade när hon var ung och ett tydligt tecken på det är hur absurt det är hur Frida sticker ut i damlandslaget gällande vem hon är ihop med / hänger mest med.

Ebba Andersson = Tillsammans med en av Sveriges bästa herråkare
Linn Svahn = Tillsammans med en herråkare som ibland är riktigt bra
Moa Ilar = Tillsammans med en expert inom psykologi (väldigt nyttigt för en idrottare)
Jonna Sundling = Tillsammans med en tidigare fotbollspelare
Emma Ribom = Tillsammans med en av USA:s bästa herråkare.
Maja Dahlqvist = Tillsammans med en bra sprintåkare från USA
Johanna Hagström = Tillsammans med en riktigt bra långloppsåkare
Frida Karlsson = Troligen tillsammans med en skådis som går på gaygalor och älskar att festa.

Alla dessa ovan förutom Frida har någon som vet exakt hur det är att vara toppidrottare och via det kan skapa de bästa förutsättningarna så att ens partner kan prestera på bästa sätt. Det gör en enormt stor skillnad i en sport där marginalerna är extremt små.

Du är rolig du. Frida ska hålla världsklass hela tiden, i varje lopp (inget annat är godkänt för dig) medan du kallar Berglund, Häggström och Bolger för "riktigt bra åkare".

I rest my case.
Citera
2025-12-28, 20:03
  #3597
Medlem
Metallharrys avatar
Bisarr diskussion av the usual suspects. 5 sidor ordbajseri på ett par timmar.

Att Frida skulle sakna mentaliteten och vinnarinstinkten är ett skrattretande påstående. Om något är väl hela hennes karriär ett bevis på det motsatta. Tävlingsstopp från landslaget för att balans mellan näring/träning inte är där den ska vara, hon jagade formen under OS på extrem höjd vilket fick negativa konsekvenser då hon gick på för hårt mellan loppen, återkommande problem med sin fot som fått följdeffekter med ljumskproblem etc som kulminerade med dom speciella förberedelserna hon tvingades till förra året med väldigt lite tävlande och dessutom en stor osäkerhet under VM också.

Man går inte på dom nitarna om man saknar vinnarinstinkt och drivet att fortsätta bli bättre. Att elitidrottare sen har lite tid över några få gånger per år att faktiskt träffa vänner och familj har ingenting med en avsaknad av motivation att göra.
Citera
2025-12-28, 20:13
  #3598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Bisarr diskussion av the usual suspects. 5 sidor ordbajseri på ett par timmar.

Att Frida skulle sakna mentaliteten och vinnarinstinkten är ett skrattretande påstående. Om något är väl hela hennes karriär ett bevis på det motsatta. Tävlingsstopp från landslaget för att balans mellan näring/träning inte är där den ska vara, hon jagade formen under OS på extrem höjd vilket fick negativa konsekvenser då hon gick på för hårt mellan loppen, återkommande problem med sin fot som fått följdeffekter med ljumskproblem etc som kulminerade med dom speciella förberedelserna hon tvingades till förra året med väldigt lite tävlande och dessutom en stor osäkerhet under VM också.

Man går inte på dom nitarna om man saknar vinnarinstinkt och drivet att fortsätta bli bättre. Att elitidrottare sen har lite tid över några få gånger per år att faktiskt träffa vänner och familj har ingenting med en avsaknad av motivation att göra.

Diskussionen har handlat om det att Frida har inte haft det rätta fokuset framförallt på sistone som skulle ha gjort att hon kunde nått hennes fulla potential. Hon kunde ha blivit en av de bästa damskidåkarna någonsin och redan nu är det klart att hon kommer inte bli det så redan nu är det i princip säkert att hon inte kommer nå hennes fulla potential och då finns det någon anledning till det och i Fridas fall har det just varit fokuset på rätta sakerna.

Och att några gånger per år träffa någon kompis är inte samma sak som att ha troligen blivit ihop med en kille som bara har fokus på festande och alla möjliga galor osv där det dessutom sprids alla möjliga sjukdomar. T.ex. för ett par dagar sen så var han på nån gala med massa människor och sen två dagar senare postar han story när han är med Frida. Är ju inte märkligt att Frida är ofta sjuk. Hon gör ju inte åtgärder på samma sätt som Johaug eller Klæbo för att bli så bra som möjligt vilket visar att hon har inte den där mentalitet som krävs för att nå hennes potential.
Citera
2025-12-28, 20:15
  #3599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ta det lugnt nu homofoben. Ironi flyger sällan bra härinne

Är ju inte att vara homofob att tycka att det är opassande för en skidåkare att vara tillsammans eller hänga massvis med en kille som hänger på alla galor med massa människor t.ex. gaygalor för att är ju från event med massa folk som de flesta blir sjuka och för skidåkare är ju en av de viktigaste aspekterna för att prestera bra att hålla sig frisk.
Citera
2025-12-28, 20:20
  #3600
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Är ju inte att vara homofob att tycka att det är opassande för en skidåkare att vara tillsammans eller hänga massvis med en kille som hänger på alla galor med massa människor t.ex. gaygalor för att är ju från event med massa folk som de flesta blir sjuka och för skidåkare är ju en av de viktigaste aspekterna för att prestera bra att hålla sig frisk.

Jag vill påminna om moderatorsmeddelandet:

Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Håll er till ämnet i denna tråd som är Frida Karlsson och hennes skidåkning. Undvik tjafsande med varandra och allmänt småchattande.

Jag har själv bidragit till detta men för egen del räcker det nu. Ordbajsande som inte leder någon vart. Frida är för övrigt inte sjukare än andra skidåkare.

Godkväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in