2025-12-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja det är väl tyvärr det jag börjar misstänka, alternativt att henens lopp i Les Rousses och Ruka ifjol givit en slags övertro så att hon försöka kopiera träning då.

Hon har varit mycket bra på skejtsprint med flera bra resultat, inte kollat men tror hon faktiskt har flera finalplatser än i klassisk sprint. Banan idag passar inte perfekt men självklart ska hon klara kvalet. Att får stryk av Niskanen och Slind är bedrövligt.

Känns alldeles för anekdotiskt bevisföring, Frida har aldrig gett något sken av att kompromissa med träningen och jämförelsen med att Ebba flyttar hem till föräldrarna är ju knappast en uppoffring från Ebbas sida.

Att Frida var hemma över jul är väl för att hon ska vara borta hela Januari fram till OS

Men är oroväckande att hon hänger så mycket / är ihop med någon som hänger på massa gaygalor och festar så mycket som möjligt. En sån person eller en skådespelare överlag har ju inget att bidra med för hennes skidåkarkarriär.
Citera
2025-12-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Trots Johaugs fantastiska uppladdning inför VM tog hon inte ett enda guld.

Har du blivit personligt brädad av Frida eller vad är ditt problem?
Jag vet att du investerade spaltmeter av din tid tidigare för att få ihop henne med Grate men det här är ju bisarrt på riktigt.

Men tycker du inte också det är synd att se henne slösa bort hennes potential? Tycker du att en skådis som super och hänger på gaygalor gör bra till hennes skidåkarkarriär?
Citera
2025-12-28, 18:02
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Absolut så är det, men samtidigt är det orsaken till att hon aldrig nått den extrema potentialen som hon hade (kunde ha blivit en av de bästa damskidåkare någonsin till och med bättre en Johaug då hon är bättre i sprint och har en bättre spurt). Johaug t.ex. såg inte ens sin dotter på 3 veckor före VM för att ha en så optimal uppladdning för VM som möjligt samt är gift med en världsmästare som förstår exakt vad som krävs för att bli bäst i världen och därmed kan stötta henne med det. Inte hänger Johaug eller är ihop med någon kille som hänger på gaygalor och festar så mycket han hinner.

Frida har inte ens 10% av Johaugs mentala psyke och tävlingsinstinkt. Hon vill göra annat mellan varven som är roligt och då får vi se dessa ständiga up and downs.

Men jämföra Frida Karlssons tävlings fokus mot en en maskin som Johaug blir bara larvigt. Skulle säga det max 5 skidåkare de senaste 20 åren som spelar i Johaugs klass. Frida är inte en av dem kommer heller aldrig bli. Hon har redan fokus på när hon skall lägga av. Det säger ju allt
Citera
2025-12-28, 18:02
Medlem
Citat:
Men är oroväckande att hon hänger så mycket / är ihop med någon som hänger på massa gaygalor och festar så mycket som möjligt. En sån person eller en skådespelare överlag har ju inget att bidra med för hennes skidåkarkarriär.
Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om hur mycket tid Frida spenderar med honom och vad de gör eftersom jag enbart följer Frida på IG och hon lägger typ aldrig upp något. Min intryck från förut är väl att de framförallt umgåtts i frilufsammanhang?
Citera
2025-12-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om hur mycket tid Frida spenderar med honom och vad de gör eftersom jag enbart följer Frida på IG och hon lägger typ aldrig upp något. Min intryck från förut är väl att de framförallt umgåtts i frilufsammanhang?

Frida delar i princip aldrig med något om henne och Pelle på hennes Instagram men jag har följt Pelle på Instagram under senaste året så där har han visat öppet då de t.ex. var en vecka på tumanhand vid någon skärgård där han postade stories där de drack bubbel ihop och sedan hade de någon middag tillsammans där de drack också och en gång satt han upp när de hängde tillsammans med dansaren Tobias Karlsson från Let's dance så har varit allt möjligt sånt som man inte trott att en toppidrottare skulle hålla på med. Sen vid sidan av det så verkar Pelle festa väldigt mycket och gå på alla möjliga galor och hänga med en massa kändisar i Stockholm.
Citera
2025-12-28, 18:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Hon har varit mycket bra på skejtsprint med flera bra resultat, inte kollat men tror hon faktiskt har flera finalplatser än i klassisk sprint. Banan idag passar inte perfekt men självklart ska hon klara kvalet. Att får stryk av Niskanen och Slind är bedrövligt.

Det är lika många, såg jag nu. Däremot har hon en pallplats i klassisk sprint. Men förutom fjärdeplatsen i Goms 2024 var finalplatserna i fristil 2022 och tidigare. Frida själv säger ju också att det är hennes sämsta gren.
Citera
2025-12-28, 18:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Frida delar i princip aldrig med något om henne och Pelle på hennes Instagram men jag har följt Pelle på Instagram under senaste året så där har han visat öppet då de t.ex. var en vecka på tumanhand vid någon skärgård där han postade stories där de drack bubbel ihop och sedan hade de någon middag tillsammans där de drack också och en gång satt han upp när de hängde tillsammans med dansaren Tobias Karlsson från Let's dance så har varit allt möjligt sånt som man inte trott att en toppidrottare skulle hålla på med. Sen vid sidan av det så verkar Pelle festa väldigt mycket och gå på alla möjliga galor och hänga med en massa kändisar i Stockholm.

Det var sommar då. Längdskidåkare är också människor. Även Ebba och andra upplever annat än träning vid sidan av. De är inga maskiner.
Citera
2025-12-28, 18:11
Medlem
FNLSs avatar
Vänta tills efter OS med att döma ut åkare
Citera
2025-12-28, 18:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Men tycker du inte också det är synd att se henne slösa bort hennes potential? Tycker du att en skådis som super och hänger på gaygalor gör bra till hennes skidåkarkarriär?

Vad du gör för tolkningar av andras liv via sociala medier bryr jag mig inte ett skvatt om.
Citera
2025-12-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Frida har inte ens 10% av Johaugs mentala psyke och tävlingsinstinkt. Hon vill göra annat mellan varven som är roligt och då får vi se dessa ständiga up and downs.

Men jämföra Frida Karlssons tävlings fokus mot en en maskin som Johaug blir bara larvigt. Skulle säga det max 5 skidåkare de senaste 20 åren som spelar i Johaugs klass. Frida är inte en av dem kommer heller aldrig bli. Hon har redan fokus på när hon skall lägga av. Det säger ju allt

Är inte ofta som jag hållit med dig men här har du ganska rätt. För att bli den absolut bästa i toppidrott måste man i princip ha full fokus hela tiden på varenda lilla detalj som påverkar prestationen. Det kräver uppoffringar men det är det vad som krävs för att bli den absolut bästa. Klæbo gör det, Johaug gjorde det, Ebba gör det, Sundling gör det, Johan Olsson gjorde det, Frida gör inte det iallafall inte längre. Allt trams bara skadar prestationen.
Citera
2025-12-28, 18:15
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall

Att jämföra sig med dopingdömd narcissist är ju inget man vill göra frivilligt. Även du borde testa att göra roliga aktiviteter emellanåt, tro mig du skulle må bättre av det.
Citera
2025-12-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det var sommar då. Längdskidåkare är också människor. Även Ebba och andra upplever annat än träning vid sidan av. De är inga maskiner.

På hösten när alla andra skidtjejerna var på läger publicerade Pelle stories när han och Frida var och plocka svamp i skogen och sen i nästa story visade han när han drack öl dock drack inte Frida den gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in