2025-12-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det går över alla gränser nu.
Människor är så avundsjuka på Jocke att de hittar på vad som helst trots att det är så uppenbara lögner.
Homo sapiens är en märklig skapelse.
Det finns väldigt få människor i det här landet som skulle vilja vara i Jockibois skor.
Citera
2025-12-28, 18:49
Medlem
Kan ju vara så att det var tryggare för Jonna att ha Anna Book 60 bast som "barnflicka", istället för någon ärtig pingla på 25?
Citera
2025-12-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Grattis Jåcke till 2000 sidor på Flashback!

En milstolpe utan tvekan - Jocke är nog stolt, haha

Fotnot: Det är Joakim Lundells bror Jakob Berg som kallas för Jacke - inte Joakim Lundell :-) Kan bli förvirrande om du kallar Joakim för Jacke således!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-28 kl. 19:02.
Citera
2025-12-28, 19:00
Medlem
Någon som kan bekräfta eller dementera denna artikel skriven av Kristin Lundell (ej släkt vad jag vet) från i somras angående Lundells serie "Hudlös"?

Joakim Lundell är vassare än von Sivers och Bergfeldt
Samtidens idiotiska AI-vurm kan dra åt helskotta, för vad vet väl Chat GPT om att leva? Absolut inget. Till skillnad från riktiga människor, som Philip och Joakim Lundell.
[...]
Jag har inte alls varit målgrupp för det som den tidigare dokusåpadeltagaren har gjort förut, men eftersom jag inte bor under en sten har jag följt hans karriär. Jag noterade när han gifte sig med Jonna och vi plötsligt delade efternamn. Alltid kul med en till Lundell!
[...]
Jag hade dock ingen aning om att han också var den bästa intervjuaren i Sverige.
För jag vet vad folk brukar säga. Hur bra intervjuare som Carina Bergfeldt, Malou von Sivers, Fredrik Skavlan och Martin Wicklin är. Ingen av dem är dock som Joakim Lundell. Han vet precis hur man ska prata med människor om det värsta som hänt dem.
[...]
I en desperat jakt på generation z har SVT sjösatt det ena haveriet efter det andra. Så onödigt. De hade ju bara behövt ringa in Joakim Lundell.

https://www.expressen.se/kultur/joakim-lundell-ar-vassare-an-von-sivers-och-bergfeldt/

Vad har jag missat för mästerverk, bör man kolla? Enligt reportern verkar Hudlös vara det bästa som hänt sedan skivat bröd.
Citera
2025-12-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
sture bergwall var missbrukare när han satt på säter (grav) | birgitta ståhle var chefspsykolog på säter och ansvarig 'terapeut' (mfl) göran källberg var chefs överläkare. samtliga toppstyrdes av margit norell (mer eller mindre hela toppskiktet på säter gick som patienter eller hade knytning till norell)

sture bergwall 'erkände' att han låg bakom försvinnandet av johan asplund '93

det sture bergwall fick mer än något annat var narkotikaklassade mediciner. det var så allt började. det finns FLERTALET människor som satt på säter samtidigt som bergwall som har uttalat sig om detta. utskrivningen av narkotikaklassade preparat var mer eller mindre obegränsad för sture för att han 'var så duktig'

jag förstår att sture känner igen sig i lögnerna. men sture var en psyksjuk missbrukare. joakim lundell är i allra högsta grad medveten om vad han gör. det är en rätt väsentlig skillnad.

det är det som gör joakim lundell farlig. att han är helt skrupelfri. han har inga som helst problem att sälja medlemmar i sin egen familj. starta hatdrev som förstör livet för människor han inte känner om han anser dom gjort honom orätt. en HELT gränslös människa med 1,2 miljoner följare?

jag tror tyvärr detta skottet kommer för sent. media skulle tagit sitt ansvar för närmare ett decennium sedan och aldrig någonsin tillåtit detta. nu är istället flera av dom stora medieaktörerna knutna till att ha bidragit till att vansinnet kunnat fortgå (vilket gör det osannolikt att dom skulle gå ut och pudla utan att någon sätter minst en fot på deras nackar)

Jo, men att ljuga om hemskheter har många gjort. På 1990-talet var det också en incest-explosion med mördade spädbarn och annat som unga kvinnor berättade om, utan att få en enda tablett. Bara uppmärksamhet.
Citera
2025-12-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Sture Bergvall aka Thomas Quick fick ju droger, för att han skulle erkänna saker. Allt för att ge åklagare/polis/experter berömmelse.

Har Bosse Boy gett Lundell droger för att få Lundell att hitta på saker? För att sedan kunna säga att inga papper stödjer det Lundell säger?

Inte ens Bosse Boy skulle väl kunna göra något sådant?

Som jag tidigare skrivit då har detta med lögner om hemskheter gått i vågor och haft olika motiv. Värst var väl häxprocesserna. Sedan på 90'-talet kom Sture och även satanistiska riter blev en grej, ofta sammankopplat med kvinnor som plötsligt "kom ihåg" incest och många familjer slogs i spillror.
Citera
2025-12-28, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
En milstolpe utan tvekan - Jocke är nog stolt, haha

Fotnot: Det är Joakim Lundells bror Jakob Berg som kallas för Jacke - inte Joakim Lundell :-) Kan bli förvirrande om du kallar Joakim för Jacke således!
Jacke stavas med A - Jåcke stavas med Å.
Det är alltså inte Jacke man förväxlar med Jåcke.
Citera
2025-12-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jacke stavas med A - Jåcke stavas med Å.
Det är alltså inte Jacke man förväxlar med Jåcke.

Sorry, du har helt rätt. Jag får börja använda mina läsglasögon mer frekvent då jag uppenbarligen ser illa

Ber ödmjukast om ursäkt till GreenBattery
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-28 kl. 19:29.
Citera
2025-12-28, 19:35
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Bläddrar i boken Monster, och .. karln är fan hopplös.

Det är liksom så kolossalt mycket saker där som han ljuger om, som han inte tjänar på att ljuga om ens en gång. Bostadsadresserna han uppger stämmer inte.
Han säger han bott på ställen i Vadstena han inte bott på, och där han faktiskt bott det nämner han inte ens i boken. Att han bodde i samma trappuppgång i Vadstena som sin familj, länge efter fosterhemmet, och var ständigt hemma hos dom ... nä, det nämns inte ens. En gata han säger sig ha bott på, den finns inte ens.

Han säger han fick en lägenhet på gata X eller gatan Y, som 'alla i Vadstena visste var fulla av sunkiga lägenheter och missbruksmänniskor'. Buhuu, vad dom är elaka med mig. Men så tittar man på Google maps på den gatan, och den gatan ligger i enkom villaområde, ENBART stora välskötta tvåvåningsvillor med stora trädgårdar. Inga hyreshus eller lägenhetsområde alls. Dyrt område.

Han säger soc placerar honom i en campingstuga i Vätterviksbadet, som han blir sur på soc för, för det är "nästan en mil" ifrån Vadstena. Men körsträckan mellan Vätterviksbadet och lägenheten i Vadstena är 2,3km? Bara kolla Google maps.

Det är liksom ett stående mönster hela tiden, att det bara är så synd om honom.

Det är så synd om honom, att när han själv slösar mer pengar än han har råd med (från socbidraget), då skiter han i att betala hyran för lägenheten, för att ha råd med lite sprit och cigaretter istället. Och så funderar han över hur fan han ska ta sig ur den här knipan nu då, vad kunde han fokusera på? Jo, DÅ kommer han på idén om '"Dagens Runk" in, där hans uttryckliga avsikt bl.a. var att skrämma bort eventuella reklamintäkter, för kuls skull.
Så synd var det om honom, uppenbarligen, att när han funderar på hur han ska fixa pengar för att täcka upp hyran, då börjar han göra dagens runk för att det var festligt och uppmärksamhetsskapande istället. Buhuuu liksom. WTF??

Liksom .. förloppen, och tankebanorna .. det hänger liksom inte ihop nånstans. Saker 'bara händer', bara uppstår ur ingenstans, utan att det finns nån slags överbryggande faktor eller naturligt förlopp mellan vad som hänt innan och vad som kom att hända senare. Ingen 'orsak och verkan', ingen 'handling och konsekvens', inget "Jag hade följande dilemma, och därför hände A och B och då kom jag i kontakt med den och den personen som sen ledde till lösningen att X och Y hände".

Nä, det är liksom bara abstrakt. Saker bara 'blir' och 'uppstår'. Och väldigt många självmotsägande saker från en sida till en annan, där han förklarar samma sak på helt olika sätt.
Det är så pass att man funderar på hur killarna som skrivit boken ens begått dom misstagen. Och det här försvarar Jockiboi än idag.

Helt otroligt vilken elak mamma Annika måste varit
Roligt att läsa (berätta gärna mer 🙂 ), och jag betvivlar inte att han ljuger om en hel del, men just det med ”bott på olika adresser” behöver ju inte vara lögn.
Enligt folkbokföringen har jag bott på tre adresser i livet.
Verkligheten är nog minst tio adresser.
Varför? Jag hade ett förstahandskontrakt i en storstad jag verkligen inte ville kasta bort hur som helst, och tillfälliga jobb och tillfälliga sambos på andra orter. Jag hyrde ut lägenheten till någon jag kunde lita på och bodde inte där själv, och även om jag aldrig var skriven på de andra ställena skulle jag säga att jag bodde där.
Nu kommer någon bröla ”öööööööä det är faktiskt olagligt!”
Mmm jag bryr mig mycket och det är definitivt preskriberat nu (bott på samma ställe, där jag också är skriven, senaste tio åren).
Poängen var iaf att Jocki kan ha bott någonstans utan att ha varit skriven där.
Han verkar ju inte direkt vara typen som är särskilt strikt med att följa lagar och regler…
Senast redigerad av mephedron 2025-12-28 kl. 19:37.
Citera
2025-12-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Roligt att läsa (berätta gärna mer 🙂 ), och jag betvivlar inte att han ljuger om en hel del, men just det med ”bott på olika adresser” behöver ju inte vara lögn.
Enligt folkbokföringen har jag bott på tre adresser i livet.
Verkligheten är nog minst tio adresser.
Varför? Jag hade ett förstahandskontrakt i en storstad jag verkligen inte ville kasta bort hur som helst, och tillfälliga jobb och tillfälliga sambos på andra orter. Jag hyrde ut lägenheten till någon jag kunde lita på och bodde inte där själv, och även om jag aldrig var skriven på de andra ställena skulle jag säga att jag bodde där.
Nu kommer någon bröla ”öööööööä det är faktiskt olagligt!”
Mmm jag bryr mig mycket och det är definitivt preskriberat nu (bott på samma ställe, där jag också är skriven, senaste tio åren).
Poängen var iaf att Jocki kan ha bott någonstans utan att ha varit skriven där.
Han verkar ju inte direkt vara typen som är särskilt strikt med att följa lagar och regler…

han levde på SOC. och även om inte 'jockiboi' är speciellt strikt med laglar och regler? så är SOC väldigt strikt med att man är skriven om bistånd skall betalas ut för sådana saker som HYRA
Citera
2025-12-28, 19:53
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Sorry, du har helt rätt. Jag får börja använda mina läsglasögon mer frekvent då jag uppenbarligen ser illa

Ber ödmjukast om ursäkt till GreenBattery
Ingen fara! Säker på att Jacke inte läser FB lika frenetiskt som sin bror Jåcke så han bryr sig nog inte heller.
Citera
2025-12-28, 19:57
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
han levde på SOC. och även om inte 'jockiboi' är speciellt strikt med laglar och regler? så är SOC väldigt strikt med att man är skriven om bistånd skall betalas ut för sådana saker som HYRA
Så det är verifierat att han levt på försörjningsstöd samtliga månader av sitt liv (fram tills han blev ”känd”)?
Okej, kände inte till det. De flesta går ju på soc i perioder och är inte karriärsocialfall, men om han var ett sådant hade han gått på Soc än idag om det inte vore för ”kungarna av Tylösand”…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in