2025-12-28, 13:07
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Jocke är tydligen så pass mycket nobody att du är tvungen att skriva det i hans enorma fb-tråd stup i kvarten…

Bidra med nått vettigt istället.
Just det, han är en löjlig nobody. Berömd för ingenting. Och ändå så dyrkar du honom.
Citera
2025-12-28, 13:11
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Självklart är han farlig med tanke på sitt inflytande och sektliknande följare. Han skulle lätt kunna göra en Helge Fossmo om han ville.
Inflytande? Över vem då? Om det nu finns de som följer honom, låt honom göra ett Jonestown style självmord eller något annat massförstörelseevenemang. Då blir ju Sverige av med en massa svaga värdelösa individer på samma gång.
Det är väl inget farligt. Jag kan inte se honom som något annat än en värdelös löjlig tönt.
Citera
2025-12-28, 13:12
Medlem
GreenBatterys avatar
Grattis Jåcke till 2000 sidor på Flashback!
Citera
2025-12-28, 13:32
Avslutad
Chrippa utmanar Jockiboi att kalla hem hundarna. Trots hans tystnad fortsätter hundarna att göra videos om honom. Hans svar blir, för varje video dom gör om honom, kommer han göra en video om Jocke
Fair tycker jag
Citera
2025-12-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Just det, han är en löjlig nobody. Berömd för ingenting. Och ändå så dyrkar du honom.

Jasså du är retarderad, då vet vi.
Citera
2025-12-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Undrar om barnflickan någonsin kommer lämna familjen?

Mardrömsjobb!

Barnflickan är det kod för den där rakade tjocka killen som verkar vara jockis assistent?

Han dyker upp på många av Joakims bilder som ngn slags barnvakt/handler/alltiallo
Citera
2025-12-28, 15:26
Medlem
Citat:
Han är en nobody. De enda som anser att han är värt något är hans löjliga fanbois, de som följer honom och skriver i denna tråd.
Tycker inte att han är mer betydelsefull än vilken tönt som helst. Tragiskt att du inte inser det.
Folk här förstår hur du menar. Men att han inte är värd högaktning eller respekt, att du inte själv ser upp till honom, är inte samma sak som att vara ofarlig för folk och allmänhet.
Jag tycker själv Hitler var lite av en fjant, men nog var han farlig ändå, om du förstår.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-28 kl. 15:30.
Citera
2025-12-28, 18:00
Medlem
Bläddrar i boken Monster, och .. karln är fan hopplös.

Det är liksom så kolossalt mycket saker där som han ljuger om, som han inte tjänar på att ljuga om ens en gång. Bostadsadresserna han uppger stämmer inte.
Han säger han bott på ställen i Vadstena han inte bott på, och där han faktiskt bott det nämner han inte ens i boken. Att han bodde i samma trappuppgång i Vadstena som sin familj, länge efter fosterhemmet, och var ständigt hemma hos dom ... nä, det nämns inte ens. En gata han säger sig ha bott på, den finns inte ens.

Han säger han fick en lägenhet på gata X eller gatan Y, som 'alla i Vadstena visste var fulla av sunkiga lägenheter och missbruksmänniskor'. Buhuu, vad dom är elaka med mig. Men så tittar man på Google maps på den gatan, och den gatan ligger i enkom villaområde, ENBART stora välskötta tvåvåningsvillor med stora trädgårdar. Inga hyreshus eller lägenhetsområde alls. Dyrt område.

Han säger soc placerar honom i en campingstuga i Vätterviksbadet, som han blir sur på soc för, för det är "nästan en mil" ifrån Vadstena. Men körsträckan mellan Vätterviksbadet och lägenheten i Vadstena är 2,3km? Bara kolla Google maps.

Det är liksom ett stående mönster hela tiden, att det bara är så synd om honom.

Det är så synd om honom, att när han själv slösar mer pengar än han har råd med (från socbidraget), då skiter han i att betala hyran för lägenheten, för att ha råd med lite sprit och cigaretter istället. Och så funderar han över hur fan han ska ta sig ur den här knipan nu då, vad kunde han fokusera på? Jo, DÅ kommer han på idén om '"Dagens Runk" in, där hans uttryckliga avsikt bl.a. var att skrämma bort eventuella reklamintäkter, för kuls skull.
Så synd var det om honom, uppenbarligen, att när han funderar på hur han ska fixa pengar för att täcka upp hyran, då börjar han göra dagens runk för att det var festligt och uppmärksamhetsskapande istället. Buhuuu liksom. WTF??

Liksom .. förloppen, och tankebanorna .. det hänger liksom inte ihop nånstans. Saker 'bara händer', bara uppstår ur ingenstans, utan att det finns nån slags överbryggande faktor eller naturligt förlopp mellan vad som hänt innan och vad som kom att hända senare. Ingen 'orsak och verkan', ingen 'handling och konsekvens', inget "Jag hade följande dilemma, och därför hände A och B och då kom jag i kontakt med den och den personen som sen ledde till lösningen att X och Y hände".

Nä, det är liksom bara abstrakt. Saker bara 'blir' och 'uppstår'. Och väldigt många självmotsägande saker från en sida till en annan, där han förklarar samma sak på helt olika sätt.
Det är så pass att man funderar på hur killarna som skrivit boken ens begått dom misstagen. Och det här försvarar Jockiboi än idag.

Helt otroligt vilken elak mamma Annika måste varit
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-28 kl. 18:15.
Citera
2025-12-28, 18:04
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Inflytande? Över vem då? Om det nu finns de som följer honom, låt honom göra ett Jonestown style självmord eller något annat massförstörelseevenemang. Då blir ju Sverige av med en massa svaga värdelösa individer på samma gång.
Det är väl inget farligt. Jag kan inte se honom som något annat än en värdelös löjlig tönt.

Svaret finns i inlägget du citerade. Sluta spela dum för att vinna poänger som inte finns.
Citera
2025-12-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tänkte att du kanske visste vem som började skriva om det, han slår varken Jonna eller Olivia tycker det är ganska vidrigt att hitta på såna saker, inget var riktat mot dig.

Det går över alla gränser nu.
Människor är så avundsjuka på Jocke att de hittar på vad som helst trots att det är så uppenbara lögner.
Homo sapiens är en märklig skapelse.
Citera
2025-12-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Vad är det som gör det till ett mardrömsjobb är det för man måste vara 8h på jobbet . Det kanske är en mardröm för dig

Det är så klart inte ett mardrömsjobb.
Håller med, för vissa är det en mardröm att ens jobba. Bättre att vi skattebetalare står för deras uppehälle så de kan sitta här och bete sig illa.

Jocke lär väl betala en hel del via skattepengar så dessa kan skriva här och kasta skit på honom.

Pinsamma människor som uppenbart har problem med sig själva.
Citera
2025-12-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Bläddrar i boken Monster, och .. karln är fan hopplös.

Det är liksom så kolossalt mycket saker där som han ljuger om, som han inte tjänar på att ljuga om ens en gång. Bostadsadresserna han uppger stämmer inte.
Han säger han bott på ställen i Vadstena han inte bott på, och där han faktiskt bott det nämner han inte ens i boken. Att han bodde i samma trappuppgång i Vadstena som sin familj, länge efter fosterhemmet, och var ständigt hemma hos dom ... nä, det nämns inte ens. En gata han säger sig ha bott på, den finns inte ens.

Han säger han fick en lägenhet på gata X eller gatan Y, som 'alla i Vadstena visste var fulla av sunkiga lägenheter och missbruksmänniskor'. Buhuu, vad dom är elaka med mig. Men så tittar man på Google maps på den gatan, och den gatan ligger i enkom villaområde, ENBART stora välskötta tvåvåningsvillor med stora trädgårdar. Inga hyreshus eller lägenhetsområde alls. Dyrt område.

Han säger soc placerar honom i en campingstuga i Vätterviksbadet, som han blir sur på soc för, för det är "nästan en mil" ifrån Vadstena. Men körsträckan mellan Vätterviksbadet och lägenheten i Vadstena är 2,3km? Bara kolla Google maps.

Det är liksom ett stående mönster hela tiden, att det bara är så synd om honom.
Hehe är det sant? Varför ens ha med det om man inte vet... Jag har själv bott i Vadstena och att få för sig att campingen är en mil bort är imponerande, sen uppfattade jag aldrig att Vadstena ens hade några tydliga "missbruks-områden" men jag kan såklart ha fel. Det är en sömning sommarstad med 90% pensionärer i mitt tycke.

Jag vet inte hur författare vanligtvis gör, men det känns verkligen som att någon i hans närhet liksom borde "hjälpt" honom, granskat faktat och inte bara tagit honom på orden i något som låter som en vardaglig konversation med polare, där det är lätt att färgas starkt av egna känslor och därför över- och underdriva. Men det bör tas på större allvar när man skriver en sk biografi som man gång på gång påstår vara helt sann och dessutom ha "bevis" för.
Senast redigerad av ExErslim 2025-12-28 kl. 18:46. Anledning: fördydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in