Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Ja man ska kunna göra det, men tyvärr är vi inte där. Och då undviker man det i alla möjligaste mån. Hade aldrig låtit min dotter gå hem själv en sen natt. Visst ska hon kunna göra det, men samhället ser ut som det gör.
Män beter sig som de gör. Män utgör inte hela samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
jo? Men kanske inte se kroppen
Kroppen blev styckad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Från Ekerö-fallet kan man ju se hans vidriga googlingar på det ena värre än det andra. Dessutom var hans dator full av pedofili-skit och annat.

Overkligt att vi låter dessa tickande bomber vandra fritt bland oss.

Människors liv i Sverige är inte värt något för staten. Betala skatt och håll käft.
Okay, jag försvarar givetvis inte om det är så att den misstänkte begått detta brott. Men vad är din idé hur samhället på vilka grunder skulle hantera dessa sjuka människor, de är inte misstänkta, inte häktade, inte dömda…
Citera
2025-12-28, 18:54
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Bekräftat av polisen eller media? Nej.

Nu har Expressen tydliggjort att det är Robin det handlar om.

Återinför dödsstraff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Ja man ska kunna göra det, men tyvärr är vi inte där. Och då undviker man det i alla möjligaste mån. Hade aldrig låtit min dotter gå hem själv en sen natt. Visst ska hon kunna göra det, men samhället ser ut som det gör.
Det här var en kvinna på 25 år. Som var hemma på tillfälligt besök. Hon går nog oftast hem själv, eller tänker du att hon måste skaffa ett krogragg varje gång hon går ut? Hur säkert är det?
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vill vare sig kritisera eller hylla polisen i det här skedet. Men om en kvinna uppenbart kidnappats och man hittat buntband på platsen så är det kanske helt orimligt att tänka att han kan ha gjort försök tidigare. Kanske hade de, med hjälp av UND, rent av kunnat vänt blickarna mot GM på Ekerö redan innan DNA-analysen var gjord.

Tänkte så också, före det kom ut att man skickat saker på snabbanalys tänkte jag att det var just tillvägagångssättet som förde dom snabbt till denna MGM.

Men tror inte det hade hjälpt ändå, hon dog sannolikt redan samma natt som försvinnandet, tror jag alltså. Och grejerna hittades på fm dagen därpå.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Polisen satte span och följde efter den misstänkta under lördagsmorgonen i hopp om att det skulle leda dem till kvinnan.
Tio timmar senare greps den misstänkta i anslutning till den mördade kvinnan. I ett skogsområde, flera mil från Rönninge station där kvinnan försvann, enligt uppgift till Aftonbladet.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pmj5d/uppgifter-satte-span-pa-den-misstankta-leddes-till-mordade-kvinnan
Lite märkligt att en pedofil ger sig på en 25-åring kvinna.
Pedofil och sexualsadist, man kan gilla mer än en sjuk grej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
jo? Men kanske inte se kroppen
Jo... om familjen vill kan de få se t.ex. en hand om den i sig ser oförstörd ut. Och så lägger man ett lakan över resten på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Polisen satte span och följde efter den misstänkta under lördagsmorgonen i hopp om att det skulle leda dem till kvinnan.
Tio timmar senare greps den misstänkta i anslutning till den mördade kvinnan. I ett skogsområde, flera mil från Rönninge station där kvinnan försvann, enligt uppgift till Aftonbladet.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pmj5d/uppgifter-satte-span-pa-den-misstankta-leddes-till-mordade-kvinnan

Lite märkligt att en pedofil ger sig på en 25-åring kvinna.

Inte svinkonstigt då han hade nekrofilbilder senast han greps.
Citera
2025-12-28, 18:55
Medlem
Finns det bild på GM och BO??

FB laggar något enormt så omöjligt att hänga på och följa tråden.

Mvh
Citera
2025-12-28, 18:55
Medlem
Att han greps när han höll i spade och kroppsdelar ser jag som mycket osannolikt eller vad tror ni?
Citera
2025-12-28, 18:56
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Uppgifter i Expressen.

Det enda som inte ännu är bekräftat är att han bor söder om Stockholm, men resterande är mer än tillräckligt – det kan inte vara någon annan.

Tack för info! Finns fb eller insta på denna sjuka jävel ? R*bin ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in