Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men ge dig nu Pyssen! en kvinna ska kunna gå hem själv vilken tid på dygnet det än är utan att sjuka individer som staten skyddar ska springa lösa i samhället!

Ja man ska kunna göra det, men tyvärr är vi inte där. Och då undviker man det i alla möjligaste mån. Hade aldrig låtit min dotter gå hem själv en sen natt. Visst ska hon kunna göra det, men samhället ser ut som det gör.
Citera
Medlem
Svaagdrickas avatar
Någon jämförde tidigt i tråden med Emelie Meng-fallet. Många likheter.

Men den stora skillnaden är att den svenska staten hade information om monstret genom tidigare brottslighet. Ändå kunde vidret röra sig fritt i samhället.

Fotboja på alla sexualbrottslingar minst tio år efter frisläppande från anstalt/institution.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Menar ni på allvar att samma snubbe suttit inne för att ha försökt kidnappa en liten flicka, får skyddade personuppgifter av staten och vips så är vi här nu med ytterligare en död kvinna?

Bra jobbat Sverige. Hur kan det gå så fel? Säger bara återupprätta psykhusen så att våldsamma pedofil-kvinnomördare som denne inte kan creepa runt på tågstationer mitt i natten.

Minns att jag när jag läste Dumpen-artikeln redan 2021 om varför personen sekretesskyddades fick man en rätt stark magkänsla: hur kan en så uppenbart farlig och instabil individ gå runt fri i samhället?

Det här var någon man inte ville ha i sin närhet.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Undrar vad det jävla aset utsatt My för. Jag hoppas att han i så fall gjorde det när hon redan var död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Är det någon som har namnen på den domare och de nämndemän som dömde monstret till endast drygt två års fängelse för kidnappningsförsöket av 10-åringen?
Antar åklagaren yrkade på ett strängare straff men att de slog knut på sig själva för att hitta förmildrande omständigheter.

Jag tycker att ett minimikrav är att man besitter kunskap om fallet, och rättsläget, ifall man skall uttala sig som du gör. Faktum är...

1. Han dömdes till 2 år och 4 månaders fängelse.

2. Detta skedde 2019 då ungdomsreduktionen sträckte sig t.o.m 21 års ålder. Han själv var 19 år vid gärningen och fick därmed ungdomsreduktion som vid tiden motsvarade ungefär 67% av det ordinarie straffvärdet.

3. Man får också komma ihåg att Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.

....detta sammantaget gör att det inte är särskilt konstigt att man landade på den strafflängden det blev!
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
” Polisen satte span och följde efter den misstänkta under lördagsmorgonen i hopp om att det skulle leda dem till kvinnan.
Tio timmar senare greps den misstänkta i anslutning till den mördade kvinnan. I ett skogsområde, flera mil från Rönninge station där kvinnan försvann, enligt uppgift till Aftonbladet.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pmj5d/uppgifter-satte-span-pa-den-misstankta-leddes-till-mordade-kvinnan

Lite märkligt att en pedofil ger sig på en 25-åring kvinna.
Citera
2025-12-28, 18:52
Medlem
Hebrs avatar
När pressen omnämner mannens bostad, vilken adress syftar man på då? Är det attefallshuset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikrrr
De hade sannolikt inte avstått från att begå brotten om det funnits dödsstraff. Däremot skulle gripande bli betydligt farligare, både för allmänheten och polisen.
En död gärningsman kan inte göra om samma gärning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Var My det tilltänkta offret eller valde MGM henne på måfå? Satt han i bilen och hoppades på att ett lämpligt offer skulle gå av tåget?

Eftersom att han hade skyddad identitet så misstänker jag att de matchade på Tinder eller liknande, skrivit med varandra, därav har han fått information om att hon var på väg hem med tåget just den tiden och kunde planera allt väl. Osannolikt att han bara ”råkade” vara i Rönninge mitt i natten på juldagen. Han var ute efter henne och visste att hon skulle vara där just nu. Hon trodde att hon träffat en trevlig, vanlig svensk man. Så fruktansvärt.
Citera
Medlem
R0bin Anderss0n tidigare R0bin Ṣäbb Hjǝlt

Bild: https://imgur.com/a/tNA0ROC

Samma bild blurrad
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-bytte-namn-flera--ganger-sparad-efter-fynden/
Citera
2025-12-28, 18:53
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Denna sidan laggar så in i…så kan inte läsa ikapp. Hur kom ni fram till gm?

Uppgifter i Expressen.

Det enda som inte ännu är bekräftat är att han bor söder om Stockholm, men resterande är mer än tillräckligt – det kan inte vara någon annan.
Citera
2025-12-28, 18:53
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
TV4 skriver:
Polisen slog till mot den misstänkte när han hanterade kvarlevor, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.

...När polisen slog till mot den misstänkte höll han på att gräva ned kroppsdelar i en skog.

Ytterligare kvarlevor har hittats i mannens bostad.

https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats

Jösses vad sjukt. Stackaren. Jag kan inte ens tänka mig hennes sista tankar. Dödsångesten.

Familjen kommer behöva mycket stöd. För jag ser inte hur man kan komma över det här. Att förlora sin familjemedlem på det här sättet måste vara ett av de värsta sättet. Speciellt när detta kunde ha undvikits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in