Frida har pratat i början av säsongen om att hon tappat sin explosivitet efter hon ändrade upplägget pga skadan inför förra säsongen. Och tyvärr ser det ut att stämma. Hoppas hon börjar fokusera på att få tillbaka den igen.
Superform hade hon inte då, den kom ju efter höjdvistelsen med Linn i Lavazé efter touren. Hon hade enstaka bra lopp som masstarten i Val di Fiemme dagen före.
Hon åkte jättebra även jaktstarten i Davos och Toblach. Hade mycket väl kunnat vinna hela touren om inte vädret jävlats.