Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 11:25
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jag tror inte att de skulle kalla till pressträff om de hade något som styrker suicid. Det skulle man väl snarare försöka tysta ner?

Det är givetvis inte tal om självmord, då hade hon inte drällt sina saker på olika ställen, allt talar för ett överfall och sedan undanröjning av kropp. Polisen vet mer än vi vet deras spår och teori leder till sjöar och skog och dom hade inte kallat till pressträff om de var tal om suicid. Dom vill givetvis hitta kroppen och få tips av allmänheten samt gripa den kända eller okända gm. Jag tippar på att hon blivit överraskad av någon hon känner sedan tidigare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Är de den där jävla Magmys Micke nu igen eller?

Ni som tror att Micke är inblandad på allvar måste ha ungefär samma intelligenskvot som Mikael själv. Den där tragiska filuren skulle aldrig ge sig ut i natten och våldföra sig på okända kvinnor. Han sitter hemma och runkar och äter godis. Oavsett hur obehaglig han framstår som i diverse läckta Skype-samtal så är han i praktiken harmlös. Han vill bara sitta hemma och leka ”Bachelor” i Skype. När han träffar kvinnor i den fysiska världen springer han därifrån.

Sedan är Deniz Rage-spåret ganska tunt också. Han skriver väl i var och varannan tråd om uppmärksammade brott på forumet. Den brottslighet han är dömd för riktar sig mot en kvinna han haft en relation till. Man får inte heller känslan av att hans kontaktsökande där skett för att han avsett att väcka ett obehag hos henne, men att det ändå har gjorts för att han är så skum utan att han själv verkar förstå det.

Det är inte helt oproblematiskt att komma med insinuationer i såna här jättetrådar. Misstänker ni någon så kontakta polisen så de kan reda ut det. Utredningen kommer inte gå framåt snabbare med den här ryktesspridningen, och den kan orsaka mer skada än nytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Är det Södertälje-polisen som håller i utredningen eller är det "Dödsfall och försvunna personer" inne på Grova Brott?
Hur vet du att hon är död?

Vad är det för fråga? Orkar du ens läsa det du svarar på?
Att hon är försvunnen råder det inga tvivel om.
Citera
2025-12-28, 11:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Högst osannolikt. Det har väl aldrig hänt att en gärningsman kunnat bekräftas ha varit delaktig i Flashback-tråden om ett brott?

Jodå det har hänt förr. Kommer du ihåg mordet på Marina Johansson? Hennes mördare, och ex pojkvän, Fredrik Svensson satt här inne och skrev.

Kommer du ihåg styckmordet i Boden? Den dömde mördaren, Kristoffer Johansson (som nu bytt kön) sitter numera här inne och skriver på Flashback
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Rekommenderar att omgående konstakt polisen och upplysa.

Upplys själv.
Du är bara rädd om du skulle kallas till slags förtal rättegång. Ingen här kommer göra upplysning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lady84
Vart ser man pressträffen?

https://www.svtplay.se/video/8z7voWZ/svt-nyheter-direkt/polisen-om-forsvunna-kvinnan-i-salem?video=visa
Citera
2025-12-28, 11:28
Medlem
lady84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Till exempel lt.se sänder live med början 11.30

lt.se

Ser ut som man behöver Premunera? Betala..
Citera
2025-12-28, 11:29
Medlem
Jag har fått PM från användare som vill vara anonym att hon ska ha påträffats avliden med en misstänkt GM gripen. Jag hoppas innerligt att personen är felunderrättad.
Citera
Medlem
okok1s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem

Pressträff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja.
Jag är ingen SC användare själv men mina ungdomar är det & som jag förstår är det vanligt att ha koll på varandra, se så man kommer hem safe osv.

Bara vänner man valt att dela plats med ser kartan så en random gärningsman kan inte se denna info.

Fullt möjligt att aktivera så alla ens kontakter på snap ser kartan, alltid tyckt det känns dumt med folk som har den aktiv för alla
Citera
Medlem
Självmord känns högst osannolikt!
Varför skulle hon då dumpat delar av sina tillhörigheter?
Och tar man självmord så lämnar man väl ändå spår efter sig, och gör det på ett sätt att kroppen blir enkel att hitta?
Alternativt att man lämnar några tillhörigheter vid stranden ifall man bestämmer sig för att simma ut på sjön och drunkna.
Citera
2025-12-28, 11:30
Medlem
Jag vill bara klara en sak så att alla fattar, jag är inte GM i detta fall. Jag har sedan start verkligen försökt få reda på vart dom hänt my, att jag har varit i rönninge för 2-3 år sen är en ren slump. Slösa inte på polisens resurser tack! Tyvärr tror jag inte PK kommer ge så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in