Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 19:36
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Men hur?
Kvinnor hoppar inte el dyl. Det enda jag kan komma på som förklarar en ohittad kropp å självmord är att hon sänkt sig. Och det är fan inte rätt årstid för det..

Annars hade de hittat henne död av tabletter eller skurna handleder nu..

Sen är det konstigt att resa å ta livet av sig nästan framme
Klart som fan att hon inte tagit livet av sig. Högst osannolikt i alla fall med tanke på omständigheterna. Man säger inte "vi ses snart" och ens tillhörigheter hittas inte i dike då.

Men att du påstår att kvinnor inte hoppar stämmer ju lika mycket som att det är härligt att gå på toa utan toapapper. Jag känner på långa omvägar till två kvinnor som valt ta den vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om hon valt att gå bort, varför väljer hon då att beställa en Bolt/Uber? Och de flesta som väljer att gå bort försvinner inte spårlöst.

Och jag har inte sett en enda bild med några ärr på hennes armar, har du?
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarkrutrok
Om bilden nu är från samma dag/kväll så ger den ett sken av en tjej som mår bra. Om hon dessutom väljer att åka till Rönninge för att gå hem till föräldrarna så gissar jag att vi kan vara överens om att självmord är uteslutet. Att man hittat tillhörigheter i ett dike stärker den tesen ytterligare. Varför skulle hon kasta ut dem på en specifik plats? Jag är också relativt övertygad om att Polisen tror att ett brott begåtts. Deras insats är annars orimlig. Vi behöver naturligtvis inte skriva här vad Polisen skall göra. De har full koll på kameror, relationer, eventuella hotbilder, psykfall i närområdet etc. Det är något i detta som inte känns bra. Jag håller alla tummar för att hon till slut hittas välbehållen.

Bra logik där. Självmord - nej. Hon hade varit hemma hos någon på kvällen och skulle hem och sova. Skulle hon blivit självmordsbenägen på väg hem från trevlig kväll med vänner, till föräldrarna, under julhelgen - efter hon precis flyttat till Malmö. Nej.

Hon blev indragen eller inlurad i en bil av illasinnad(e) person(er).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Oddsen på att MickeMagmys har något med detta att göra är väldigt höga…
Han lämnar knappt sin lägenhet

Det hoppas man är OT
Incel eller annan åkomma
Citera
2025-12-27, 19:37
Medlem
Ja hon måste ju vara på någon annan plats om de inte hittat henne än.

Frågan är hur hennes föräldrar kunde låta henne gå en såpass lång sträcka mitt i natten. En kortare sträcka och tidigare på kvällen så hade jag förstått att hon kunde gå hem själv, men jag tror att de flesta föräldrar hade kommit med bilen och hämtat när klockan är halv två.
Citera
2025-12-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Att få tag på en Uber eller Bolt ute i Rönninge är i princip omöjligt. Det är svårt att ibland få tag på en taxi som är beredd att åka från stan till Rönninge om man ska hem. Det är därför ännu svårare att få tag på en taxi från stationen och inom Rönninge. Tror att taxispåret kan släppas. Det står också nästan aldrig taxis vid Rönninge centrum om det inte är totalt kaos i pendeltågstrafiken. Taxis står också i sådana fall på andra sidan järnvägen, och inte där avspärrningarna var.

01.20 nämns det att hon gick från Rönninge station och att det är sista spåret. Förutsatt att vi inte har info om den exakta minuten är det inte omöjligt att hon heller kom från Stockholmshållet med tåget som ankom 01.25. Att mobilen är avstängd 01.30 stämmer då överens med en händelse borta vid pumpstationen där de har hittat tillhörigheter och spärrat av. Det tar bara några minuter att gå dit bort, vilket jag tycker är en rimligare teori än taxispåret.
Att de inte går ut med information om vilket håll hon åkte ifrån eller vad hon gjorde innan är kanske inte helt konstigt då det inte heller behöver vara relevant. Senaste spåret är trots allt i Rönninge. Avspärrningarna och tidsintervallet stämmer överens om att något hände på vägen till fots mot hennes föräldrar. Jag ser ingen större relevans i vad hon gjorde innan i nuläget.

Att få en Bolt i Rönninge är inga problem.
Citera
2025-12-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Varför har denna tråd fått så mycket uppmärksamhet och inte Jozef som försvann?

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/jozef/
För han bara försvann här är det ett brott som har begått
Citera
Moderator
Chantres avatar
Vad var det för temperatur utomhus den aktuella natten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Det är ju samma bild fast inzoomad! Och den är tagen med mobilkamera!
Det där är inte en inzommad övervakningsbild.
Det där är en bild tagen på plats.
Om det är bilden från 01:20 borde verkligen förhöra fotografen.
Citera
2025-12-27, 19:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diptidoodle
”Magmys Micke” nämns i tråden
- tydligen en psykiskt sjuk man som uttryckt önskan om att göra våldsamma sexuella handlingar med kvinnors magar? Bor i området
- sök på det
Han tycks bo uppåt Salem Centrum så en rätt frisk promenad från område av intresse. Men han är trots allt en potentiell dåre även om många tycks avfärda som harmlös. Möjligt att kvinnan dessutom är för gammal för hans smak.
Citera
2025-12-27, 19:41
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Ja hon måste ju vara på någon annan plats om de inte hittat henne än.

Frågan är hur hennes föräldrar kunde låta henne gå en såpass lång sträcka mitt i natten. En kortare sträcka och tidigare på kvällen så hade jag förstått att hon kunde gå hem själv, men jag tror att de flesta föräldrar hade kommit med bilen och hämtat när klockan är halv två.

Det vet vi ingenting om. Planen kan ha varit ett tidigare tåg, hon kan ha sagt nej och valt en promenad i friska luften. Föräldrarna och lillebror kan också ha varit hos släktingar på julfirande, t ex stannat över hos mor- eller farföräldrar.
Citera
2025-12-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diptidoodle
”Magmys Micke” nämns i tråden
- tydligen en psykiskt sjuk man som uttryckt önskan om att göra våldsamma sexuella handlingar med kvinnors magar? Bor i området
- sök på det
Oh herrejesus nu hoppas man inte på att det är på det spåret fallet är på väg mot. Sjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in