Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 11:11
Avstängd
Om de misstänker självmord, då har jag tappat all förtroende för människor i det här landet. Så sjukt lågt isåfall att inte ens kunna skriva ett mail, brev, vad fan som helst. Då består det här landet bara av ren dynga till individer. Finns inget förtroende någonstans och då är det dags att flytta.
Citera
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniliten.
Det är 450 meter från stationen till närmsta del av Flaten, så nej inte flera mil?

Personen tänker på sjön Flaten vid Flaten/Älta. Inte många som känner till Flaten i Rönninge.
Citera
Medlem
Tycker det lutar mot att inget brott har begåtts. Om vi ska gå på vad som är mest troligt så har nog tyvärr tjejen tagit livet av sig. Det är jul, hon har avslutat sina studier, kanske har hon inte klarat sina poäng, mobil hittad vid bryggan med avskedsbrev? ❤️
Citera
2025-12-28, 11:12
Medlem
Negerkucks avatar
Jag börjar också luta åt teorin om självmord och polisen insåg nog det också ganska snabbt. Därav ingen bild på henne. Senaste uttalanden ang brottsmisstanke känns också väldigt vaga.
Citera
2025-12-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arundhatti
Absolut men utav egna iakttagelser så upplever jag att den yngre generationen har betydligt fler människor än sina "nära och kära" som vänner på snap och att man delar sin plats med samtliga.

Så säger inte mina iakttagelser från diskussioner med sonen, döttrarna och deras vänner.
Citera
2025-12-28, 11:13
Avstängd
Rönningemannen lär ju bo i närheten av pendeln. Svensk polis skulle köra mer som Gestapo på alla boenden i hela Rönninge. Då hade detta varit löst om inte gärningsmannen gick av och finns på kameran.
Citera
2025-12-28, 11:14
Medlem
Lutar också mot självmord. Psykisk ohälsa och alkohol kan vara en dålig kombination. Vet vi ifall hon hade varit ute och festat?
Citera
2025-12-28, 11:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Fintar tycker jag inte det är eftersom polisen har troligtvis har fakta, och inte går på Flashback-gissningar, teorier och rykten.
Polisen har info som tråden inte har. Och de avväger vad de berättar för att inte avslöja allt de vet. De vill kunna sovra bland de knasbollar som påstår att de vet vem som gjort något, eller en som erkänner något, fast det inte stämmer. Det finns sorgligt nog människor som tar på sig saker de påstår sig ha gjort.

Läs igen, det är precis samma jag skriver.
Citera
2025-12-28, 11:15
Medlem
Jag tror inte att de skulle kalla till pressträff om de hade något som styrker suicid. Det skulle man väl snarare försöka tysta ner?
Citera
2025-12-28, 11:16
Medlem
Hittade första bilden systern delat. Där skriver hon ”min syster är försvunnen. Hon sågs senast igår kväll 00:00 vid rönninge station med dessa kläder: hör av dig om du har sett henne.”

Om detta var det senaste dem visste innan övervakningskamerans bilder kom fram. Har hon bara varit på stationen? Åkt fram och tillbaka?
Citera
Medlem
Vart kan man se PT?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Har inte sett en kartbild men är det så att an går längs med sjön när hon skulle hem, å att ett "Snedsteg" skulle göra att hon druttat i?

Hm jag tror ändå kanske inte självmord är långt borta, men hmm
Huset ligger 600 meter från vatten och det skulle vara en lång omväg för henne att gå ner till vattnet och vända om. Nära stationen finns en sjö 100 meter från vägen. men den har villatomter utmed hela strandkanten på den sidan.

Det är svårt att säga, jag har ändå fastnat på att några av hennes ägodelar hittats i ett dike en bit in i ett område med växtlighet (om jag förstått det rätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in