2025-12-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
var läser du detta?
”Vi jobbar inte utefter några brottsmisstankar just nu men ser det heller inte som osannolikt, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.”

Inte riktigt samma innebörd. Dom har helt enkelt inte något konkret som tyder på ett brott, men rent spontant tänker jag att bland det sista en tjej i hennes ålder gör sig av med borde vara hörlurar.

Om det stämmer att det är en av sakerna som hittades nära tågstationen.
Citera
2025-12-28, 10:51
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jättebra punkter. Brukar inte följa sånt här, men det här känns som en tjej som inte på minsta sätt har lockat till sig trubbel.

Hon har varit skötsam och enbart rört sig i skötsamma kretsar. Inte ett en näsring, diagnos eller muzze-pojkvän, så långt ögonen ser.

Chansen att en tjej som hon ska drabbas är faktiskt miniskul. Om tjejer som hon drabbas, så är INGEN kvinna säker i vårt land.

Uppenbarligen är hon bortförd, frågan är bara hur.

Ett barn kan dras in i en bil,av en vuxen - men kan man verkligen göra det, med en vuxen frisk kvinna?

Han ska då stanna bilen, övermanna henne, tvinga in henne i bilen och sen hindra henne från att lämna bilen medan han går till förarsätet och sen kör?
Det är mycket som ska klaffa för ett sånt scenario! Kommer någon förbi medan det pågår, så måste det avbrytas eller så finns ett vittne.

Även svårt att tänka sig att han slagit ut henne med våld eller påkörning. Det är nästan omöjligt att ensam lyfta en vuxen kropp.

Har vi däremot 2-3 män i en bil, så är det mycket mer realistiskt. Och vi har alla sett bilarna med unga män som kör omkring och spelar walla, walla musik. I deras ögon är en ensam kvinna ute mitt i natten bara en hora.
Väldigt lätt att slita in någon i en större bil, tänk typ sidodörrar. Det faktum att offret oftast nuförtiden har hörlurar på sig gör det också lättare. Man har ingen chans i en sån situation om man inte är beredd eftersom det går så fort och det är lätt att tappa andan - dvs svårt att skrika
Citera
2025-12-28, 10:52
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmySixx
Nämn gärna ett fall som fått sådant här pådrag där personen varit försvunnen självmant / är suicidal.
Det finns mängder som har haft större insatser där man även tagit hjälp av militär/hemvärn.
Pådraget i detta fall kommer från medias håll
Citera
2025-12-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Samtidigt väljer du själv vilka du vill dela din position med och låter säkert familj och närmsta vännerna kunna se men inte random folk.

Absolut men utav egna iakttagelser så upplever jag att den yngre generationen har betydligt fler människor än sina "nära och kära" som vänner på snap och att man delar sin plats med samtliga.
Citera
2025-12-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Som inte kan hittas? Kom med mer detaljer. Vilket användarnamn?

Inlägget postades 04:48 imorse. Ingen följde upp det.
Citera
2025-12-28, 10:54
Medlem
Marabouoreos avatar
Vart kommer man att kunna se pressträffen? Någon som kan länka?
Citera
2025-12-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
”Vi jobbar inte utefter några brottsmisstankar just nu men ser det heller inte som osannolikt, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.”

Inte riktigt samma innebörd. Dom har helt enkelt inte något konkret som tyder på ett brott, men rent spontant tänker jag att bland det sista en tjej i hennes ålder gör sig av med borde vara hörlurar.

Om det stämmer att det är en av sakerna som hittades nära tågstationen.
Om det är så att hon har försvunnit självmant och kanske mådde dåligt på juldagsnatten, då är det fan uselt. Skriv ett brev isåfall.
Citera
2025-12-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag misstänker att det rent statistiskt oftast handlar om ett frivilligt försvinnande och därefter om självmord när en ung person försvinner. Det är ju inte långt från stationen till sjön Flaten

/Hobbystatistikern

Jo det är väldigt långt, flera mil.
Citera
2025-12-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Som inte kan hittas? Kom med mer detaljer. Vilket användarnamn?

Oskar Kopon*n

* = e. Finns Instagram som ser lite mysko ut.
Citera
2025-12-28, 10:57
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Linköpingsmördaren var det. Men det är inte bekräftat, det har jag räknat ut själv.

Helt rätt, vi ska tänka som sådana som kan göra sådant för att försöka komma framåt.

Var det inte där dom tittade igår då?

Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jo det hörde jag i nån kriminalpodd. En person på flashback sa saker som endast gm och kriminaltekniker kunde veta stämde.

Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Jo tejp/jackmordet i ånge. GM i det fallet satt i Libanon och på flashback och skröt om att han aldrig skulle torska. Sen gjorde han det.

https://poddtoppen.se/podcast/1604824561/krimrummet/mordarens-skryt-pa-flashback

Sjön ligger i princip brevid stationen, tar inte många minuter att gå.
Där ser man. Vill man åka fast är det ju en inte alltför dålig idé att skryta om gärningen på Sveriges största forum. Dessvärre i detta fall lutar väl det mesta åt att en eller flera svartmuskiga organismer har överfallit kvinnan. Och dessa är inte tillräckligt läskunniga för att hitta till Flashback.

Man måste också älska hur folk blir uthängda med namn och tidigare domar till höger och vänster i den här tråden.
Citera
2025-12-28, 10:57
Medlem
Har inte sett en kartbild men är det så att an går längs med sjön när hon skulle hem, å att ett "Snedsteg" skulle göra att hon druttat i?

Hm jag tror ändå kanske inte självmord är långt borta, men hmm
Citera
2025-12-28, 10:58
Medlem
Jag ber verkligen om ursäkt för det här kan tyckas osmakligt, och irrelevant men en fråga har gnagt inom mig dom senaste dagarna. Har hon magrutor, dvs en sexpack? Eller rentav en tolvpack?

Ni som vet, ni vet. Ni som inte vet, det bor nämligen en vinterkalsongdåre i Rönninge vars fantasier kretsar kring att slå tjejers och kvinnornas magar "röda och blåa" och skulle han få möjligheten att försiktigt sticka en kniv bara ynka 2-3cm in i magrutorna så kommer "det vita rulla ut". Med andra ord, han ejakulerar/får orgasm av blotta tanken att knivhugga en fitness/fotbollstjej.

Ber återigen om ursäkt ifall någon tar illa vid sig men jag tycker det är en högst relevant fråga när en ung kvinna försvinner i Salem, Kommun-munken är inte att lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in