Citat:
Ursprungligen postat av
DeVaLaGott88
Annars så står jag fast vid det jag tror om detta, och det har inte kommit fram något nytt, då finns ingen anledning att ändra sig. Men jag tror inte att hon begått självmord, jag tror inte att någon har slagit henne medvetslös och släpat iväg henne, då hade hon hittats ganska direkt, oavsett tidpunkt så vill du inte släpa på en person, det kan komma folk när som helst vid en station.
Tror inte heller så mkt på att att någon förföljt henne och gett sig på henne längre bort, då hade hon också hittats vid detta laget. Sen hade hon inte jätte långt hem heller.
Jag står fast vid att något hände vid stationen, hon åkte med någon, och planen var att hon skulle få skjuts hem. Men så blev de inte av någon anledning. Men att dom ska hitta henne i närområdet kan dom glömma, hon är längre bort, inte jätte långt bort. Men utanför sökområdet.
Ja, det är Occams Rakhyvel logiken, som du beskriver. Hon fördes bort i en bil.
Vet att Rönninge ska vara ganska lantligt, men det ligger ändå i Storstockholm, i ett bebyggt villaområde. (Närliggande Salem är ett miljonprogramsområde, såvitt jag vet.)
En kropp hade hittats.
Man lullar inte ut i skogen öht, mitt i vinternatten. Man rör sig på gator / gångstigar och dessa har sökts GRUNDLIGT.
Floder och kanaler med rörligt vatten kan ibland föra bort en kropp så den inte hittas direkt - inget sådant finns i Rönninge. Det finns ingen kaj eller gångväg som man kan gå utmed och trilla i, eller bli knuffad.
Bilteorin är det enda trolig, just nu.
Då talar vi om en ensam GM, som på något sätt lurade in henne i bilen, eller övermannade henne och förde in henne mot hennes vilja.
Förmodligen oplanerat i så fall, eftersom ingen hade kunnat föreställa sig att en sån söt och bra tjej som hon, skulle dyka upp ensam, vid 1.30.
Alternativt Ahmed, Mahmoud och Ali var ut och bus-körde, fick syn på en söt ensam blondin...