Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 09:28
Medlem
Ni sitter och hänger ut människor som är sjuka, men namn rasslas ut. Rätt grovt att peka ut felaktiga personen och den spridning som sker. Tänk om modsen kunde rensa lite bland folk som vill skapa saker som inte ens finns
Citera
2025-12-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Kolla in mina inlägg i tråden . Finns en tråd några sidor tillbaka om Deniz . Han erkände där att han går under alias Malmens1 och har domar på sig som finns ute i tråden nu . Skriva även att han sålt hundar han har varit hundvakt åt . Åkt in på psyket två ggr och bor på ett boende för diverse diagnoser . Har gjort sexuella närmanden på sina kusiner och skriver ut sina fantasier om att våldta unga kvinnor i motionsspår osv . Riktigt suspekt om ni frågar mig . Denna Deniz följer även den försvunna My på Instagram .
Deniz är alltså Malmen1 som skriver i denna tråd . Gå in och läs tråden som länkats 15 sidor tillbaka eller mer

Bara glömma det där. Kontot skriver även i andra liknande trådar. Och folk tror denne är inblandad. Nej tänk om
Citera
2025-12-28, 09:30
Medlem
Mailmanss avatar
Denna info kanske redan finns: Man har alltså gått ut med att man lägst vägen hittat hennes tillhörigheter. Tallsätravägen 9 är det sista spåret på vägen där man hittat något som tillhör henne.
Citera
2025-12-28, 09:30
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Tänker på några saker kring detta "fall":

1. Jag tror starkt att detta är någon form av Anders Eklund / Engla- situation tyvärr. Skulle inte förvåna mig om en bil kört upp jämsides med henne och slitit in henne i bilen t ex. Tror iallafall inte att hon känt till GM.

2. Tror inte att denna Deniz har med saken att göra. Det är en för "lätt" förklaring. Också väldigt lätt att styrka hans möjliga/omöjliga inblandning.

3. Tror heller inte att det rör sig om suicid. Då är det absolut vanligast att hitta tecken / förklaringar på förhand. Avskedsbrev/brist på långsiktiga planer etc. I alla fall vid planerade suicid.

4. Förvånas enormt mycket av tystnaden från de personer som rimligtvis hade kunnat veta mer om kvällen. Vart hade hon varit någonstans? Med vilka? Vad hade hon sagt att hon skulle göra under kvällen? Vad visste hennes anhöriga / vänner om vad hon gjorde?

Följer detta nitiskt

Ska man utgå från vad som är troligast så är det att personen håller sig undan självmant på ett eller annat sätt.

Att åklagare är inkopplad tyder väl på att man har något som pekar i riktningen på att brott kan ligga bakom, men kan också betyda att man vill ha tillgång till vissa verktyg som kräver en förundersökning, och då startar polisen en sådan på misstänkt människorov.

Kanske är det inte speciellt tyst om detta egentligen men personerna med information har tillräcklig integritet för att inte springa till media utan förhåller sig till Polisen.

Nu håller vi tummarna för att kvinnan mår bra.
Citera
2025-12-28, 09:33
Medlem
Lägg av att blanda in slumpmässiga personer som kan ha tagit henne? Ingen logik alls i de ni skriver! Håll er upd på vad nyheterna säger och gå efter det istället, sluta lek poliser och skapa missuppfattning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om vi ska vara korrekta så finns kanalen kvar, men de har ingen relevans alls i detta sammanhang. Magmysmicke som jag vet inte är GM har oxå en kanal de är väl inget märkvärdigt med det.

Jo Deniz det är sjukt . Allt du tidigare skrivit i olika trådar och går man in och läser från tidigare rättegångar så behöver du psykisk hjälp . Det varnas om dig i grupper på Facebook där du försöker göra allt för att hitta sätt att träffa små tjejer , genom att ställa upp som hundvakt , du har koll på området där My försvann och du skriver att du själv fantiserar om att våldta en tjej på ett eljusspår .
Hoppas polisen tar upp detta spåret. Att fantisera och sexuellt ofreda barn och sina egna kusiner är psykiskt jävla sjukt och detta var förra året …… det är en störning , som aldrig går att bli av med …. Fantasier utvecklas till handlingar & ser man vad du lagt upp på alla dina YouTubes så ser man att du är lider av psykiska problem . Och varför sitter du och kommenterar i tråden när du SJÄLV följer my på Instagram , du visste kanske att hon skulle hem den natten och var hon går av osv ????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Creepy att just du skriver såhär…..

Riktigt jäkla stört , något är riktigt fel, det känner jag och kommer tipsa 112
Citera
2025-12-28, 09:35
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Annars så står jag fast vid det jag tror om detta, och det har inte kommit fram något nytt, då finns ingen anledning att ändra sig. Men jag tror inte att hon begått självmord, jag tror inte att någon har slagit henne medvetslös och släpat iväg henne, då hade hon hittats ganska direkt, oavsett tidpunkt så vill du inte släpa på en person, det kan komma folk när som helst vid en station.

Tror inte heller så mkt på att att någon förföljt henne och gett sig på henne längre bort, då hade hon också hittats vid detta laget. Sen hade hon inte jätte långt hem heller.

Jag står fast vid att något hände vid stationen, hon åkte med någon, och planen var att hon skulle få skjuts hem. Men så blev de inte av någon anledning. Men att dom ska hitta henne i närområdet kan dom glömma, hon är längre bort, inte jätte långt bort. Men utanför sökområdet.

Ja, det är Occams Rakhyvel logiken, som du beskriver. Hon fördes bort i en bil.

Vet att Rönninge ska vara ganska lantligt, men det ligger ändå i Storstockholm, i ett bebyggt villaområde. (Närliggande Salem är ett miljonprogramsområde, såvitt jag vet.)

En kropp hade hittats.

Man lullar inte ut i skogen öht, mitt i vinternatten. Man rör sig på gator / gångstigar och dessa har sökts GRUNDLIGT.

Floder och kanaler med rörligt vatten kan ibland föra bort en kropp så den inte hittas direkt - inget sådant finns i Rönninge. Det finns ingen kaj eller gångväg som man kan gå utmed och trilla i, eller bli knuffad.

Bilteorin är det enda trolig, just nu.

Då talar vi om en ensam GM, som på något sätt lurade in henne i bilen, eller övermannade henne och förde in henne mot hennes vilja.

Förmodligen oplanerat i så fall, eftersom ingen hade kunnat föreställa sig att en sån söt och bra tjej som hon, skulle dyka upp ensam, vid 1.30.

Alternativt Ahmed, Mahmoud och Ali var ut och bus-körde, fick syn på en söt ensam blondin...
Citera
2025-12-28, 09:36
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Högst osannolikt. Det har väl aldrig hänt att en gärningsman kunnat bekräftas ha varit delaktig i Flashback-tråden om ett brott?

Jo tejp/jackmordet i ånge. GM i det fallet satt i Libanon och på flashback och skröt om att han aldrig skulle torska. Sen gjorde han det.

https://poddtoppen.se/podcast/1604824561/krimrummet/mordarens-skryt-pa-flashback

Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Ni som känner till området.. hur långt är det från stationen till sjön som dom nu söker i?

Sjön ligger i princip brevid stationen, tar inte många minuter att gå.
Senast redigerad av StonedMonkey 2025-12-28 kl. 09:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Ni sitter och hänger ut människor som är sjuka, men namn rasslas ut. Rätt grovt att peka ut felaktiga personen och den spridning som sker. Tänk om modsen kunde rensa lite bland folk som vill skapa saker som inte ens finns
Vi hänger inte ut människor, vi försöker sortera misstänkta människor och samband som kan leda till My. Som till exempel när en man med uttalade våldtäksfantasier, som säger att han varit i Rönninge och som följer My på Instagram, då är det intressant att veta om han är dömd för något som liknar vad detta kan vara.

Om han är intressant får polisen ett tips, är han inte intressant får man leta vidare på annat håll.

Vad är annars alternativet? Vänta och se? Jag vill framåt eftersom det kan vara en kamp mot klockan.
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om vi ska vara korrekta så finns kanalen kvar, men de har ingen relevans alls i detta sammanhang. Magmysmicke som jag vet inte är GM har oxå en kanal de är väl inget märkvärdigt med det.
Du vet vem som är GM med andra ord, eftersom du vet att det -inte- är han?
Citera
2025-12-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arundhatti
Håller inte med om att Snap-teorin är långsökt. De flesta unga har kartan på dygnet runt, väldigt många människor som man inte känner på vänlistan och exakt position i realtid. Säger inte att det är så, men det är knappast orimligt.

Edit: även insta har ju funktionen "dela plats"

Samtidigt väljer du själv vilka du vill dela din position med och låter säkert familj och närmsta vännerna kunna se men inte random folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in