Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 22:02
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Låter osannolikt att en, vad det verkar som, smart utbildad tjej i 25-årsåldern skulle kliva in i en okänd persons bil - i så fall någon hon känner. Unga kvinnor med utvecklat konsekvenstänk är i dag alldeles för medvetna om riskerna med att hoppa in i okända bilar vad man kanske var förr. Naiva tonåringar är en annan femma.
Jo jag vet. Profilen stämmer delvis på mig också.

Men jag HAR faktiskt klivit in i bilar några gånger då jag inte borde gjort det. Inget hände och det var män som ville vara schyssta och hjälpsamma, speciellt innan jag hade körkort, vilket jag tog ganska sent.

Nog har även du gjort detta, under ditt liv?

Även intelligenta kvinnor gör dumma saker. 99.9% av gångerna händer inget.

Låt säga att hon hade fruktansvärs migrän eller mådde illa. Hon kanske var jättetrött. Eller tänkte "men det där är ju Ahmed, som jag kände på gymnasiet..." eller "Det är ju Majas pappa... osv.
Senast redigerad av gullfia 2025-12-27 kl. 22:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror de vet att hon är tagen av GM men vill ej stressa upp honom, tiden tickar dock otroligt snabbt, vi får lita på polisen i detta skede men de går långsamt i mina ögon
Varför tror du tiden spelar roll om en gärningsman har henne i säkert förvar?
Citera
Avstängd
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Reagerar också på det

Nu när du nämner det. Så blir jag fundersam.
Ja man kan undra vad bakomliggande orsaker kan vara?
Citera
2025-12-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Däruppe ? I Rönninge menar du ? Nej inte mkt alls. I princip barmark.

Okej
Där grejerna hittades är det kameror där
Citera
2025-12-27, 22:04
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Kan hon beställt en taxi/uber/bolt och det har varit en oseriös förare som tagit bokning och sedan avbokat (som i våldtäkterna av chauffören som körde för ett bolag ) för att inte synas, och som sen plockat upp henne utan att vara på appen hon använde?
Citera
2025-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Varför får det här fallet så stort mediautrymme? Det försvinner folk varje dag utan en rad i tidningarna.

Under samma premisser? En person som ska gå hem från en kväll på stan kommer inte hem. Dagen efter hittar vänner och familj dennes tillhörigheter i ett dike. Telefonen pingade senast tidigt på natten etc etc.
När skedde det innan detta? Som inte basunerades ut i media och där polisen gjorde sitt yttersta?
Citera
2025-12-27, 22:05
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Och med endast SL-kort valde att vända om, ta ett annat pendeltåg till en vän i en annan del av Sthlm, och inte ens vet att hon är eftersökt.
GenZ utan sin mobiltelefon i 2 dagar? Omöjligt.
Citera
2025-12-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ehhhh, så vad är relevant för det här fallet?
Det relevanta är väl att vissa verkar tycka det är jättemärkligt att man som 25-åring promenerar hem själv på natten.
Citera
2025-12-27, 22:06
Medlem
Vad då för festnatt? Om du har information om att någon bilist angripit en fotgängare som nu saknas har du anmälningsplikt till polisen. Det inkluderar allt du känner till om en eventuell fest
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Det finns en stor parkering precis där där dom som Pendlar kan parkera bilen för o fortsätta med tåge sen. Kanske han som gav sig på henne hade sin bil där och skulle åka hem efter festnatten
Citera
2025-12-27, 22:06
Medlem
Är inte detta samma område som Deniz försvann för några år sedan?
Citera
2025-12-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Under samma premisser? En person som ska gå hem från en kväll på stan kommer inte hem. Dagen efter hittar vänner och familj dennes tillhörigheter i ett dike. Telefonen pingade senast tidigt på natten etc etc.
När skedde det innan detta? Som inte basunerades ut i media och där polisen gjorde sitt yttersta?

Känns som hon är avliden tyvärr. Mördad
Citera
2025-12-27, 22:07
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejangomorra
Är inte detta samma område som Deniz försvann för några år sedan?

Nej, han försvann i Tyresta Nationalpark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in