Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 21:54
Medlem
Povels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Kan nån kartnåla var Polisen letat/avspärrat?

Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Denna tråd, sida 82 inlägg nr 962

Alltså människor som tror att man kan säga "sida x" för en Flashback-tråd. Antalet inlägg per sida är en personlig inställning.

Mvh
/p
Citera
2025-12-27, 21:54
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Är det ens säkert att något av det som hittats är hennes tillhörigheter?

Polisen säger ju ingenting, men enligt medieuppgifter så är det så. Därmed svårt att veta hur säkert det är.
Citera
2025-12-27, 21:55
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hela "White/good girl syndrome"-skitsnacket funkar inte!

Exakt. Den som leker med elden riskerar att bränna sig. Knarka, häng med drägget, se ut som du hör hemma på psyket... och då attraherar du problem

My Törnblom har inte lekt med elden utan varit en skötsam, duktig och söt tjej. Om hon drabbas så kan VEM SOM HELST av oss kvinnliga läsare här, drabbas!
Citera
2025-12-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Ni som bor i området, är det verkligen så pass litet att endast en person går den där vägen efter att ha stigit av tåget vid den tiden? Är ju en festkväll, många är lediga och uppe sent. Var bistrot i centrum öppet till 01 som den var på julafton?

Känns som att det borde varit några mer som gick åt det hållet efter att ha stigit av tåget. Bor i annan förort och det är alltid ganska många som går av vid varje station.

Det finns en stor parkering precis där där dom som Pendlar kan parkera bilen för o fortsätta med tåge sen. Kanske han som gav sig på henne hade sin bil där och skulle åka hem efter festnatten
Citera
2025-12-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Ni som bor i området, är det verkligen så pass litet att endast en person går den där vägen efter att ha stigit av tåget vid den tiden? Är ju en festkväll, många är lediga och uppe sent. Var bistrot i centrum öppet till 01 som den var på julafton?

Känns som att det borde varit några mer som gick åt det hållet efter att ha stigit av tåget. Bor i annan förort och det är alltid ganska många som går av vid varje station.

Salem är ingen direkt knutpunkt utan väldigt öde, det är långa sträckor mellan station och bostadsområden. Beroende på vart du bor/ska så passerar du både skogar och många bilvägar.

Skulle inte säga att många är ute och går mitt i natten, de flesta är bilburna pga områdets utformning.
Citera
2025-12-27, 21:59
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
Diket och pumphuset ligger precis intill vägen. Fullt möjligt att något kastats ut ur en bil i förbifarten och landat där.

Ok, men varför skulle hennes tillhörigheter ens kastas ut från en bil så nära stationen om det nu är som så att nån har plockat upp henne där?
Citera
2025-12-27, 21:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Världens tristaste svar är att jag inte vill berätta allt jag vet, pga hänsyn till familjen och BO. Och jag vet inte mer än familjen så finns ingenting jag kan tillföra utredningen.
Funderar på om polisen har tittat på övervakningskameror från tåget och där hittat något intressant. Kanske någon som gick av på samma station.
Citera
2025-12-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Kan du förtydliga amigo?
eller menar du att när polisen säger en stor polisinsats så kan man vara bredd på dåliga nyheter för offret?

Nej, svaret jag svarade syftade på att polispådraget var så stort för att hon var skötsam och svensk blondin. Det är allt. Kommit upp mer och mer i tråden att det är därför media och polis gör en så stor grej av det.
Citera
2025-12-27, 22:01
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Varför gå över Öresund efter vatten?

Det här är hittills mycket mer likt fallet med Elin Kranz.
Båda jämförelserna/teorierna är relevanta. Vi får väl vänta och se.

- Emilie Meng fördes bort från stationen med ett fordon och återfanns först ett halvår senare flera mil bort.

- Elin Krants blev förföljd till fots från spårvagnshållplatsen och återfanns i en skogsdunge relativt nära.

Men vi har ännu ingen aning, bara teorier.

- Kan likaväl vara ett missförstånd. Hon kanske råkade tappa flera av sina tillhörigheter i mörkret. Och med endast SL-kort valde att vända om, ta ett annat pendeltåg till en vän i en annan del av Sthlm, och inte ens vet att hon är eftersökt.
Citera
2025-12-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Exakt. Den som leker med elden riskerar att bränna sig. Knarka, häng med drägget, se ut som du hör hemma på psyket... och då attraherar du problem

My Törnblom har inte lekt med elden utan varit en skötsam, duktig och söt tjej. Om hon drabbas så kan VEM SOM HELST av oss kvinnliga läsare här, drabbas!

Var inte eldlek jag pratade om... Handlar om uppmärksamheten på fallet. Folk tror det blir större för att hon var skötsam, blond och svensk. Ren idioti.
Citera
2025-12-27, 22:02
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Hennes syster har ju själv lagt ut? Och sett flera på Facebook som delat och samtidigt skriver att de ”fått tillstånd”, det tolkar jag då som tillstånd av anhöriga.

Missat det. Vart?
Citera
2025-12-27, 22:02
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Reagerar också på det

För att man misstänker brott. Hur kan ni inte begripa detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in