Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
Delar av allmänheten är redan ute och letar, trots polisens uppmaning.
Påstår inte att det är bra att allmänheten tar egna initiativ och jag är säker på att polisen med rätta är förtegna om att dela ut information. De vill såklart hitta henne minst lika mycket som gemene man.

Med det sagt bör polisen nog kalla in MP snarast. Ifall de vill förhindra att spridda grupper utan varsamhet röjer fram genom terräng och förstör potentiella bevis.

Om det med "allmänheten" menas familjemedlemmar så säger jag inget om saken, för den paniken kan man verkligen förstå.

Men om "allmänheten" utgörs av okända do-gooders som trampar runt överallt - då är det verkligen stor risk att de förstör vartenda spår som polishundar eller MPS-hundar hade kunnat få upp.
Citera
2025-12-27, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N1po
Utdrag från Aftonbladet:

På sociala medier har en ung kvinna som försvunnit i samma område efterlysts av privatpersoner. Kvinnan ska ha varit borta sedan natten till annandagen, då hon senast syntes på övervakningskameror i området, enligt efterlysningarna.

Det rör sig alltså om TVÅ försvunna kvinnor?
Nej dom pratar enbart om systerns efterlysning.
Citera
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1po
Utdrag från Aftonbladet:

På sociala medier har en ung kvinna som försvunnit i samma område efterlysts av privatpersoner. Kvinnan ska ha varit borta sedan natten till annandagen, då hon senast syntes på övervakningskameror i området, enligt efterlysningarna.

Det rör sig alltså om TVÅ försvunna kvinnor?

Nej, de har formulerat det knasigt för att kunna rädda röven om det inte är aktuell person som polisen söker efter. De vet dock att det handlar om ett försvinnande, samma person.
Citera
Medlem
Citat hittat i Facebookgrupp, skrivet för två timmar sen:

”Jag är uppfödd i Rönninge och Salem. Finns en liten stig från Rönninge station till den vägen de nu gör en undersökning. Jag bodde mest i Salem och Rönninge har alltid känns som ett tryggt område, men den stigen är obehaglig, tom på dagtid, smal och enskild och lång precis brevid rälsen. Måste ha satts upp som en genväg vid något tillfälle. Skulle inte ta den på natttid. Hon kom ifrån tågstationen kl 1.30 på morgonen men går inga tåg då. Sista kommer in vid midnatt. Men hon kanske kom från andra sidan av Rönninge och gick igenom stationen. Hoppas de hittar henne.”

Det där med tiden är lite märkligt?
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Nja, tankarna fick mig snarare att tänka på:
https://youtu.be/QhI_azSHAA4?t=974

Han är väl kändis och bor inte där?
Citera
2025-12-27, 17:29
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Ja, man brukar väl säga att under de första 24 timmarna är det stor chans att hittas vid liv vid ett försvinnande, och att sannolikheten därefter sjunker snabbt.
Ligger hon utomhus och fortfarande är vid liv är det ju extremt bråttom då det är kallt och storm.

Ja dom säger så på film.

Hon kan ju likväl hålla sig borta frivilligt eller vara död sedan i förrgår.
Citera
2025-12-27, 17:29
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Vissa mobiler lägger av bara av ynka minusgrader. Hennes telefon lade väl av efter Rönninge station kring 01.30. Kanske var kylan? I den bästa av världar var tjejen bara skitfull och ragglade runt i diket. Blev omhändertagen av en vänlig själ och sitter i tryggt förvar hemma hos nån...inte särskilt sannolikt, men hoppet är det sista som lämnar människokroppen. Kusligt dock att en till kvinna försvunnit i samma område nyligen, om jag fattat allt rätt

Vad hittar vi mer uppgifter om det fallet?
Citera
2025-12-27, 17:30
Medlem
Är det inte väldigt iskallt att liksom röva bort någon i ren kidnappning? Inte helt insatt alls men tycker man läst mer om typ psykfall som hoppar på kvinnor som dock i flesta fallen i värsta fall då dödar personen på plats eller gör något drastiskt? Rätta mig om jag har fel men detta hör väl till väldigt ovanligt? Sett några som dessa på typ Svenska Fall men då har de ju ofta misstänkta snabbt och utredningen dröjer.
Citera
2025-12-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Förmodligen tomt på ungdomar just den kvällen då det lär ha varit hemmafesten lite överallt

Det tror jag med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Citat hittat i Facebookgrupp, skrivet för två timmar sen:

”Jag är uppfödd i Rönninge och Salem. Finns en liten stig från Rönninge station till den vägen de nu gör en undersökning. Jag bodde mest i Salem och Rönninge har alltid känns som ett tryggt område, men den stigen är obehaglig, tom på dagtid, smal och enskild och lång precis brevid rälsen. Måste ha satts upp som en genväg vid något tillfälle. Skulle inte ta den på natttid. Hon kom ifrån tågstationen kl 1.30 på morgonen men går inga tåg då. Sista kommer in vid midnatt. Men hon kanske kom från andra sidan av Rönninge och gick igenom stationen. Hoppas de hittar henne.”

Det där med tiden är lite märkligt?
Det där var intressant! Är du säker på tiden för sista tåget? Vad gjorde hon vart var hon i så fall fram tills ca. 01:30?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Din tro och min tro väger väl rätt lätt, eller hur?

Jag skulle säga att min tro väger tyngre än din.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Det finns ingen chans att man inte blir hittad, om man ramlarnoch blir liggande, i ett kransområde till Stockholm. Proppfullt av folk som går med hundar, promenerar, joggar, åker BMX osv - precis överallt.

Vet inte vad du snackar om men jag syftade på om hon blivit dumpad någonstans och fortfarande är vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in