2025-12-27, 19:27
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Vem är mikael? Varför nämns han? Pedofil?

Det är obviously inte ärkemongot Micke-Magmysare som ligger bakom. Han är bara intresserad av snopp på mage, dessutom tror jag att tjejen hade vunnit enkelt över honom i en eventuell fejd.
Citera
2025-12-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Det är obviously inte ärkemongot Micke-Magmysare som ligger bakom. Han är bara intresserad av snopp på mage, dessutom tror jag att tjejen hade vunnit enkelt över honom i en eventuell fejd.

Lite det som är min fråga, skriver man om honom för att röra till i grytan eller menar man allvar?
Citera
2025-12-27, 19:29
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Exakt vad på hennes bilder talar för psykisk ohälsa? Snarare raka motsatsen.
Och du vet givetvis inte heller om några män väntar i buskarna där eller inte
Tycker hon såg väldigt redig och medelklassig ut. Såg inget alls som tyder på psykisk ohälsa. Hon pluggar i Lund - vilket tyder på en duktig och ambitiös person som pluggar på ett av Sveriges bästa universitet, långt hemifrån. Detta klarar inte strulig diagnos-tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr

Precis det är för kallt för att stå på pass i kylan, såvida det inte är någon som visste när hon skulle komma traskandes, som faktiskt känner henne sen tidigare? Gammal oförätt kan leda till hämndlystnad många år senare, så har hon inte försvunnit frivilligt så är det kanske möjligtvis väl planerat av någon annan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En hammare i huvudet sedan har man kontroll.

Jo, men det är inte direkt lätt att förflytta en person som är avtuppad och helt utan styrsel i kroppen. Om personen skulle vilja utsätta henne för övergrepp där och då, men då borde hon redan vara hittad. Men underlättar knappast om man vill ha med personen. Iaf inte om gärningspersonen är ensam.
Citera
2025-12-27, 19:30
Medlem
PoorDandelions avatar
Det som talar för att hon ev. Blivit bortförd av någon som känner henne på något vis är att polisen är förtegen (vill ej få ointressanta tips) samt mycket lite info från anhöriga. (Spekulation nu asså).

Samtidigt sitter vi på väldigt lite information om henne.

Vi har också tillgång till hennes publika Instagram och Facebook. Hon har många bilder med olika slags bekanta och även taggat dem i flera inlägg. Följarlistorna är publika inklusive vänlista på Facebook.

Jag föreslår att vi försöker leta spår där, både på hennes profiler och hennes vänners profiler, för att kunna bilda oss en uppfattning om ifall någon av dessa skulle kunna vara mer sannolika än andra att vara involverade. Ni som är riktigt OSINT erfarna kan kanske få fram något av betydelse.

Länk till hennes Instagram: https://www.instagram.com/myytornblom?igsh=M3pvd2dpZjV3MGZt
Länk till hennes Facebook: https://www.facebook.com/share/1KvKz6gHo5/?mibextid=wwXIfr
Citera
2025-12-27, 19:30
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diptidoodle
Lite det som är min fråga, skriver man om honom för att röra till i grytan eller menar man allvar?

För att trolla, finns inte chans att Micke går ut i mörkret 01:30. Om han ens lämnar lägenheten öht.
Citera
2025-12-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En hammare i huvudet sedan har man kontroll.
"Kvinnlig GM kan behöva "kraft" som i ett hammarslag - verkar vara ett nytt Johanna fall."
Ruggigt obehagligt detta.
Citera
2025-12-27, 19:33
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om hon valt att gå bort, varför väljer hon då att beställa en Bolt/Uber? Och de flesta som väljer att gå bort försvinner inte spårlöst.

Om BO beställt skjuts med mobilen så skulle Polisen enkelt se detta i samtalslistan.
Det blir besvärligare om BO fick skjuts spontant från Rönninge station.

Jag tror att de flesta tjejer i BO:s ålder går med mobilen i högsta hugg när de går ensamma hem i mörkret.
Så hon hann kanske skicka iväg något meddelande innan överfallet...om det inte kom helt oväntat såklart...

Nu när det blåser så mycket så blir det enklare att söka i sjöarna intill då ytvattnet trycks mot sydost...
Citera
2025-12-27, 19:34
Medlem
Att stå ute och vänta är inte helt otänkbart, personen behöver ha koll på när pendeln kommer in för då brukar det alltid komma lite folk. Inte jättesvårt att matcha det.
Citera
2025-12-27, 19:35
Medlem
Att få tag på en Uber eller Bolt ute i Rönninge är i princip omöjligt. Det är svårt att ibland få tag på en taxi som är beredd att åka från stan till Rönninge om man ska hem. Det är därför ännu svårare att få tag på en taxi från stationen och inom Rönninge. Tror att taxispåret kan släppas. Det står också nästan aldrig taxis vid Rönninge centrum om det inte är totalt kaos i pendeltågstrafiken. Taxis står också i sådana fall på andra sidan järnvägen, och inte där avspärrningarna var.

01.20 nämns det att hon gick från Rönninge station och att det är sista spåret. Förutsatt att vi inte har info om den exakta minuten är det inte omöjligt att hon heller kom från Stockholmshållet med tåget som ankom 01.25. Att mobilen är avstängd 01.30 stämmer då överens med en händelse borta vid pumpstationen där de har hittat tillhörigheter och spärrat av. Det tar bara några minuter att gå dit bort, vilket jag tycker är en rimligare teori än taxispåret.
Att de inte går ut med information om vilket håll hon åkte ifrån eller vad hon gjorde innan är kanske inte helt konstigt då det inte heller behöver vara relevant. Senaste spåret är trots allt i Rönninge. Avspärrningarna och tidsintervallet stämmer överens om att något hände på vägen till fots mot hennes föräldrar. Jag ser ingen större relevans i vad hon gjorde innan i nuläget.
Citera
2025-12-27, 19:36
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Men hur?
Kvinnor hoppar inte el dyl. Det enda jag kan komma på som förklarar en ohittad kropp å självmord är att hon sänkt sig. Och det är fan inte rätt årstid för det..

Annars hade de hittat henne död av tabletter eller skurna handleder nu..

Sen är det konstigt att resa å ta livet av sig nästan framme
Klart som fan att hon inte tagit livet av sig. Högst osannolikt i alla fall med tanke på omständigheterna. Man säger inte "vi ses snart" och ens tillhörigheter hittas inte i dike då.

Men att du påstår att kvinnor inte hoppar stämmer ju lika mycket som att det är härligt att gå på toa utan toapapper. Jag känner på långa omvägar till två kvinnor som valt ta den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in