Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det liknar onekligen fallen med Emilie Mangs, Elin Krantz och Lisa Holm.
Skötsamma unga tjejer på väg hem som plötsligt inte kommer hem. Likheterna är rätt slående och i de tre andra fallen låg grova brott i form av sexualmord bakom.

Klart polisen har misstankar om ett bakomliggande brott även denna gång. Speciellt som fönstret för försvinnandet är tidsmässigt så smalt 01.20-01.30 och platsen vid Rönninge station rätt exakt.

Jag tror också att polisen har något/några tänkbara bakomliggande orsaker att gå på, som exempelvis tidigare osämjor med någon/några osv? Familjen bör ju dessutom vetat exakt vilken dag och tid hon skulle stiga av stationen, och vilka de i sin tur har berättat detta för, utifall någon hon kände faktiskt stod och väntade in henne, som visste vilken väg hon alltid brukade gå?
Men det är bara en tanke, så ren spekulation och ska inte tas som någon sanning öht?
Det kan lika gärna vara en helt okänd som hon råkat ut för, om tallsätravägen tex vanligtvis är mycket trafikerad av många fler än de som bor i området? I jultider kan det ju vara mer folk i rörelse, även nattetid? Var det någon pågående fest i området som någon lämnade just vid tidpunkten, så kan hon ju råkat möta någon helt för henne okänd också?
Citera
2025-12-27, 14:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja

Ange gärna källa.
Citera
2025-12-27, 14:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
De saker polisen har hittat i diket, är det bekräftat att det är den försvunna kvinnans tillhörigheter?
OM det är vänner till henne som hittat föremålen så kan man nog utgå ifrån att de känner igen dem som hennes.

Ett stenkast därifrån hittade hennes vänner senare under dagen föremål som kopplas till henne i ett dike.
Citera
2025-12-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I det här vädret lär hon ju ha frusit ihjäl om hon inte har kommit inomhus. Så även om det inte handlar om brott så räknas ju varje timme.

Har hon varit utomhus hela tiden så har de med största sannolikhet gått väldigt snabbt om man ska jämföra med liknande fall. Men hon kan även vara inomhus någonstans, de håller jag inte för osannolikt
Citera
2025-12-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ange gärna källa.

Står ju i tidningarna, man får ju göra lite själv. Står ju att vänner har bekräftat att de är hennes tillhörigheter
Citera
2025-12-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hon kommer nog hem snart .tilltufsad men vid liv...vi får alla hoppas att detta slutar lyckligt

Allt tyder på motsatsen. Kommer ihåg när frugan skulle föda mitt i natten , då såg vi två MENA i en bil parkerad mitt på en bro, en satt i baksätet och den andra fram. Utanför stod en blond ung kvinna som de försökte locka in/dra in. Jag parkerade bakom och tutade och skrek, då drog de. Skjutsade kvinnan till tunnelbanan och hon ville inte anmäla. Hur många såna finns inte i vårt land?
Citera
2025-12-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Just nu är utseende/hudfärg inte speciellt intressant, det som är mest intressant just nu är att få mer info från polisen om vad dom tror har hänt och vilket spår dom går på. Däremot kan utseende/hudfärg bli viktigt senare om dom utfärdar en efterlysning

Befinner hon sig i området borde de ju kunna hitta henne rätt snabbt levande eller inte.. de borde leta i närliggande sjöar också.
Citera
2025-12-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Befinner hon sig i området borde de ju kunna hitta henne rätt snabbt levande eller inte.. de borde leta i närliggande sjöar också.

Inte så säker på att hon är i just närområdet. Han har ju haft lite tid på sig att föra bort henne en bit. Beror helt på hur dom färdades. Med bil så räkna med några kilometer bort
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-12-27 kl. 14:21.
Citera
2025-12-27, 14:19
Är Rönninge ett utsatt område? Att gå ensam som svensk tjej i en Stockholmsförort mitt i natten är väl inte det bästa man kan göra
Citera
2025-12-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Är Rönninge ett utsatt område? Att gå ensam som svensk tjej i en Stockholmsförort mitt i natten är inte det bästa man kan göra

Verkligen inte ett utsatt område.

https://www.hemnet.se/bostader?location_ids%5B%5D=473295&by=price&order= desc
Citera
2025-12-27, 14:21
Medlem
Mammamia44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Enligt hennes egen öppna IG hade hon anorexia mellan 2014-2018. Tror hon har pluggat någon avancerad utbildning=höga krav på sig själv. Det kanske hände något när hon var ute som gjorde att hon ”tappade det”?
Länk till hennes IG?
Citera
2025-12-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Är Rönninge ett utsatt område? Att gå ensam som svensk tjej i en Stockholmsförort mitt i natten är väl inte det bästa man kan göra

Rönningesidan av Salems Kommun är lugn.
Mot Salem Centrum och lägenhetshusen runt om kring finns det bus, men långt ifrån lika illa som många andra platser runt om Stockholm.

Som boende här upplever jag inte särskilt mycket stök, utöver enskilda händelser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in