2025-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr
Okej det mest sannolika enligt dig är alltså att hon 1) tog Uber eller Bolt 2) håller sig borta frivilligt, samt 3) har tagit livet av sig.

Glasklart. Tack för ditt bidrag.
Citera
2025-12-27, 18:49
Medlem
Är här nån bra sammanfattning?
Vart hon skulle.
Var polisen spärrade av.

Hon är för begåvad för att gömma sig så det här ser inte bra ut.

Om nån tar henne å får in henne i bil kör de ju iväg en bit om de är smarta. Adressen hon väl skulle till och vägen dit från stationen är knappast öde.

Och vem hämtar inte sitt barn 2 km bort mitt i natten? Är föräldrarna eller hon vänsterblivna å tror alla människor är goda?
Citera
2025-12-27, 18:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Ligger något i det. Antar att någon redan kollat hur lång tid det tar att gå från stationen till föräldrarnas hus.

Har lite svårt att se hur en student skulle få för sig atr åka taxi om vi inte pratar om en väldigt lång promenad. Såvitt jag vet är Rönninge ganska litet och allt är på gångavstånd - men det är inte min sida av stan så det ska jag låta vara osagt.

Runt 25 minuter enligt google maps men boende i Rönninge hade nog gjort det på 15.
Citera
2025-12-27, 18:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om hon valt att gå bort, varför väljer hon då att beställa en Bolt/Uber? Och de flesta som väljer att gå bort försvinner inte spårlöst.

Den kvinnan i Karlstad gjorde det. För några månader sedan. Gick och dog på en liten ö. Sedan har vi den där kvinnan som köpte ett rep och gick och hängde sig i skogen. För många år sedan.
Citera
2025-12-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Om det ÄR från samma kväll är det väl en väldigt viktig bild, för då är det förmodligen en av de sista bilder som finns på henne (nu). Är det en gammal bild är väl det också relevant. Alla detaljer från de sista timmarna är såklart otroligt viktigt att kartlägga, även bilder. Där ingår att utesluta saker också herregud

Jo men en jävla kalabalik kring bilden, där vissa påstår att det är från övervakningskamera och att hon ler mot den, andra säger att de ser att hon mår psykiskt dåligt.

Någon i hennes närhet har tagit bilden, troligtvis från samma kväll eller annan kväll då hon haft samma jeans och rock på sig - vad mer är superviktigt? Den är ju inte tagen vid tidpunkt för försvinnande
Citera
2025-12-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr

Exakt vad på hennes bilder talar för psykisk ohälsa? Snarare raka motsatsen.
Och du vet givetvis inte heller om några män väntar i buskarna där eller inte
Citera
2025-12-27, 18:53
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Extremt lite info om henne!?

Vad studerade hon i Lund?
Statsvetenskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Okej det mest sannolika enligt dig är alltså att hon 1) tog Uber eller Bolt 2) håller sig borta frivilligt, samt 3) har tagit livet av sig.

Glasklart. Tack för ditt bidrag.
1) vem låter sin dotter göra det mitt i natten?
2) för begåvad
3) konstig process att åka iväg, komma nästan hem, sen göra det mitt i natten, kvinnor tar inte livet av sig på våldsamma sätt som att skjuta sig, hänga sig eller hoppa
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Många studenter åker så, speciellt på nätterna. Du kan få ”skjuts” för 50 spänn istället för att gå, osv.
Gudars, låter som ett recept för just såna här situationer.

För visst vore det ganska SVÅRT för en man att överrumpla en kvinna på... låt säga 168 cm och 65 kilo?

Han ska inte bara få total fysisk kontroll över henne, utan dra in henne i bilen, trots att hon gör allt hon kan för att springa därifrån, streta emot, bli livrädd och sparka mot skrevet osv.

Jag tror det blir svårt, vad tror du?

Annars behövs det nog 2-3 män för att överrumpla en kvinna och tvinga in henne i en bil. Eller?

Så mycket lättare om hon av okänt skäl själv kliver in i bilen. T.e.x erbjudande om skjuts eller att hon känner personen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Enligt exakt vilken statistik då?
Sök å.du kommer hitta !
Citera
2025-12-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Statsvetenskap.
Garanterat naiv då. "Alla människor är goda". Då kanske hon tvingat sina föräldrar att inte hämta henne bland packet mitt i natten..
Citera
2025-12-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Har de försökt spåra henne med hund? Vet inte själv hur lätt eller svårt det vore för en hund att spåra i minusgrader eller områden där många går...

Ja ända sen igår har dom använt hundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in