2025-12-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Exakt vad på hennes bilder talar för psykisk ohälsa? Snarare raka motsatsen.
Och du vet givetvis inte heller om några män väntar i buskarna där eller inte

Hela Rönninge är öde efter 21:00 varje dag, endast på sommaren kan de vara någon ute vid fotbollsplanen
Citera
Medlem
gastriddares avatar
Har läst hela tråden och studerat nyheterna i detalj, här är min teori: (antar detta, vet såklart ingenting)

Mest troliga (snabbaste och lättaste) vägen hem: https://imgur.com/a/0SFiOGd

Karta över händelseförloppet: https://imgur.com/a/lGcUgoY

BO går av pendeltåget vid Rönninge station. Tar den vanliga vägen hem (enligt kartan), två alternativa vägar, antingen norr om spåret eller söder om spåret. Vid "pumphuset" (se krysset vid Tallsätravägen på kartan jag bifogat) händer något, oklart vad.

Att något hänt vid pumphuset baserar jag på de avspärrningar som synts precis utanför pumphuset. Kollar man på bilderna från SVT https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem så ser man att teknikerna arbetar utanför pumphuset på Tallsätravägen. Man har spärrat av en ruta på trottoaren precis utanför. Vidare har Aftonbladet lagt upp en bild på de dike där de personliga tillhörigheterna verkar ha anträffats, se bild: https://imgur.com/a/UU5jLoT. Studerar man bilden så ser man att diket är precis intill pumphuset. Har märkt ut diket på kartan över händelseförloppet Jämför också med stolpar och fotbollsplan så ser man tydligt detta. Det borde vara detta dike, det stämmer överens med Aftonbladets bild.

Så GM lär ha hoppat på henne när hon passerar pumphuset (påväg hem), gjort något fruktansvärt, slarvat och personliga föremål blir kvar vid diket intill pumphuset. Han har fört bort henne. Inte dumpat i sjön eftersom det är ett stort galler längs med tågspåret, så det blir en jobbig omväg. Polisen verkar inte fokusera särskilt mycket i området längre, vilket tyder på att de misstänker att BO har förts bort från platsen.

"Vi är kvar i området men har färre personer på plats. Vi jobbar mer med inre spaning nu, säger Carina Skagerlind, polisens presstalesperson vid region Stockholm till SVT."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem

Enda rimliga sättet är att föra bort BO med bil. Så GM lär haft bil tillgänglig och åkt Tallsätravägen riktning österut och tagit sig mot de större motorvägarna. Därefter kan jag inte anta vad som hänt, men hon lär ju ha förts bort.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Gudars, låter som ett recept för just såna här situationer.

För visst vore det ganska SVÅRT för en man att överrumpla en kvinna på... låt säga 168 cm och 65 kilo?

Han ska inte bara få total fysisk kontroll över henne, utan dra in henne i bilen, trots att hon gör allt hon kan för att springa därifrån, streta emot, bli livrädd och sparka mot skrevet osv.

Jag tror det blir svårt, vad tror du?

Annars behövs det nog 2-3 män för att överrumpla en kvinna och tvinga in henne i en bil. Eller?

Så mycket lättare om hon av okänt skäl själv kliver in i bilen. T.e.x erbjudande om skjuts eller att hon känner personen.

En hammare i huvudet sedan har man kontroll.
Citera
2025-12-27, 18:56
Medlem
Frågan är, vem har hon träffar i södertälje? Och åkte hon ensam mot rönninge? Varför kasta ägodelar?
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Har precis samma tanke. Självklart kartlägger man telefoner som samstämmer både med hennes ping och att kunna jämföra om det finns pingare med straffregister etc. Och om man använt bil borde den hamnat på någon vägkamera. Insamlande tar lite tid dock och det är julhelg, då kan det också vara så att den som fört bort henne kanske inte ens tillhör området.
Området är inte ett naturligt genomfartsområde, särskilt vid den tiden. Så någon slags lokal anknytning måste en förövare ha, om än endast som Uberförare som lämnat av någon i området men hemmahörande i Sollentuna typ. Det är nog inte så att personen helt random befunnit sig där. Däremot behöver denne förstås absolut inte bo där.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr

Usch. Mycket talar för självmord alltså.
Tack för uppdateringen med adekvat information.
Citera
2025-12-27, 18:57
Medlem
Jag tror en bekant från tiden hon bodde hemma eller gick i gymnasiet har dykt upp och erbjudit skjuts. Polisen har lyckats ringa in eventuellt misstänkta genom telefoner som mobilmasten pingat vid närliggande tid och går ej ut med mer för dom vill inte GM ska känna sig trängd och ta livet av henne i panik. Jag är också ganska säker på GM är svensk.
Citera
2025-12-27, 18:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Den kvinnan i Karlstad gjorde det. För några månader sedan. Gick och dog på en liten ö. Sedan har vi den där kvinnan som köpte ett rep och gick och hängde sig i skogen. För många år sedan.
Så du menar att hon varit någonstans på avskedsfest då typ? Julen är förvisso en deprimerande helg för många, men du får ursäkta om jag finner det hela oerhört långsökt.

"Kan du slänga de här grejorna vid fotbollsplanen när du åker tillbaka Rönninge?"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jo exakt. Å andra sidan är hon student. Åka taxi i Sverige är förmodligen inte något hon gör, på egen bekostnad iaf.
Om adressen som angivits i tråden stämmer så 30 minuters promenad mitt i natten i ett dött och mörkt villaområde med många skogs- och växtpartier där folk kan gömma sig kanske inte heller så jättetrevligt.
100 kr svartaxi kan då vara väldigt lockande.
Citera
Medlem
Jag har bott i Salem. Det var ofta man kom med sista tåget på natten och gick från pendeltågstationen i Rönninge till Salem. Upplevde alltid att det var lugnt. Nån gång var det väl nån skummis. Men det var en 15 år sen nu.
Citera
2025-12-27, 18:59
Medlem
Kan det ha varit en olycka vid pumpstationen ? Överkörd? Och fått panik GM ALLTSÅ
Citera
2025-12-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENP87
Jag tror en bekant från tiden hon bodde hemma eller gick i gymnasiet har dykt upp och erbjudit skjuts. Polisen har lyckats ringa in eventuellt misstänkta genom telefoner som mobilmasten pingat vid närliggande tid och går ej ut med mer för dom vill inte GM ska känna sig trängd och ta livet av henne i panik. Jag är också ganska säker på GM är svensk.

Du vet detta? Eller spekulerar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in