2025-12-27, 18:38
Medlem
gullfias avatar
Har de försökt spåra henne med hund? Vet inte själv hur lätt eller svårt det vore för en hund att spåra i minusgrader eller områden där många går...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kanske.
Appförare är ju ibland inte alltid 100% den utger sig för att vara. Därav vill inte den ev. föraren ge sig till känna.

Det kan om inte annat förklara varför hon var kvar på stationen i 10 min.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Men det var något i beteendet som avvek tillräckligt mycket för att det skulle registreras hos personen/personerna. Var det "genskjuta" eller "tvärskjuta" som beteendet beskrevs som? Det gör man ju för att "avbryta" någons rutt - sedan kan det finnas båda legitima och mindre legitima skäl till det.

Jag har kopierat rätt av, det stod genskjuta.
Citera
Medlem
Kan det vara så att hon missade att överhuvudtaget komma på tåget och därmed bestämt sig för att ringa efter en taxi/uber?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Men det var något i beteendet som avvek tillräckligt mycket för att det skulle registreras hos personen/personerna. Var det "genskjuta" eller "tvärskjuta" som beteendet beskrevs som? Det gör man ju för att "avbryta" någons rutt - sedan kan det finnas båda legitima och mindre legitima skäl till det.

Beskrevs såhär -

””Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.””

”Tyckte det kändes lite märkligt” låter ju inte som att något egentligen hände.

Men är väl bra att de meddelat polisen om det i alla fall. Men kan ju vara en helt normal man som bara varit på väg hem eller till någon också
Citera
2025-12-27, 18:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Den kameran borde man ju kolla,
kan förhoppningsvis redan vara gjort
Samtidigt vad gäller mobilmast så täcker det nog ett ganska stort område som kan diffa minuter tänker jag. Det mest intressanta är och förblir huruvida stationskameran visar henne på Rönninge Station 01.20 eller 01.23 för att möjligen kunna kolla tågkamerorna (man bör ju kolla båda, men någon måste ju veta redan om hon kom från Södertälje eller från Stockholm).

Det näst viktigaste är väl att veta när telefonen slutat pinga (01.30 vad jag förstår) och förmodligen vid samma mast. Om detta sker vid fotbollsplanen måste telefonen stängts av/pajats nästan direkt.

Som sagt, finns ju viss chans att en eventuell gärningsman också fångas på stationskameran om denne går av samtidigt. Det skulle då betyda att denne hinner ifatt henne, eller vänder sig om runt fotbollsplanen. Men å andra sidan för att gå upp i rök sådär bör ju en bil funnits, vilket antingen betyder att personen inte alls var vid stationen, eller att det är två gärningsmän. Dessa bör då varit i kontakt med varandra, och då måste ju masten kunna plocka upp telefonaktivitet hos andra användare tänker jag?
Citera
2025-12-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Jag har kopierat rätt av, det stod genskjuta.

Toppen - tack. Jag kom bara inte ihåg vad det initialt stod.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Jag trodde som du. Att svarttaxi inte fanns längre.
Men tydligen finns fortfarande svarttaxi. Om än i mindre utsträckning än tidigare.
Men som du säger. Det finns kanske inte så många apptaxi i Rönninge 01:30 på natten så då kanske finns en marknad för svarttaxi.
Jo exakt. Å andra sidan är hon student. Åka taxi i Sverige är förmodligen inte något hon gör, på egen bekostnad iaf.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Vem skulle frivilligt åka till Södertälje? Hon var nästan garanterat i Stockholm eller möjligen hos någon god vän boendes mellan Sthlm och Rönninge.
Om hon är uppvuxen i området finns rätt stor chans att hon åkt till Södertälje, eller besökt en vän på någon av stationerna på vägen dit.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Har de försökt spåra henne med hund? Vet inte själv hur lätt eller svårt det vore för en hund att spåra i minusgrader eller områden där många går...

I områden där många rör sig är det inte lätt att hitta ett spår som man vet är efter en viss person.
Citera
2025-12-27, 18:41
Medlem
Citat:
Jag trodde som du. Att svarttaxi inte fanns längre.
Men tydligen finns fortfarande svarttaxi. Om än i mindre utsträckning än tidigare.
Men som du säger. Det finns kanske inte så många apptaxi i Rönninge 01:30 på natten så då kanske finns en marknad för svarttaxi.

Taximarknaden är oreglerad idag vad jag vet, framför allt pratar man om Bolt och Uber.
Citera
2025-12-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Folk som har lite äldre telefoner och inte apple?
Bilden kan ha tagits när hon kom hem innan jul också. Men skulle det vara en bild från när apple hade hörlursuttag menar du? Alltså...
Det ser ut som en iPhone. Poängen var att någon skrev att den kan ha varit tagen när de åkte, men att det finns inget som egentligen säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in