2025-12-27, 18:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det ens säkerställt att hon kom med tåg till Rönninge station?

Är det inte ett alternativ att hon följt någon till stationen bara, för att därefter gå vidare hemåt?

Nej inget verkar känt om hennes förehavanden innan 01.20
Citera
2025-12-27, 18:42
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inledningsvis rätt gott om tid.

Här finns information om SL kameraövervakning inklusive hur länge material sparas.

https://sl.se/kundservice/villkor/kameror-for-en-tryggare-resa
72h för tunnelbana, vet inte om pendeltågen har längre eller samma. Det plockas ju bara ut på begäran, så förhoppningsvis har ju snuten varit proaktiv.
Citera
2025-12-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Beskrevs såhär -

””Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.””

”Tyckte det kändes lite märkligt” låter ju inte som att något egentligen hände.

Men är väl bra att de meddelat polisen om det i alla fall. Men kan ju vara en helt normal man som bara varit på väg hem eller till någon också

Ja fast varför genskjuter man någon överhuvudtaget? Och åter - det kan ju inte bara ha handlat om att någon har kommit ikapp. Något mer med beteendet stack ut.

Och för att vara tydlig - jag tycker inte det här är någon stark ledtråd eller så. Men man vet aldrig. Tycker bara man ska vara försiktig med att avfärda.
Citera
2025-12-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Nu får du koppla på hjärnhalvorna. Spelar ingen roll i detta fall om bilden är ny, det är uppenbart att den inte är tagen av en övervakningskamera?
Det var ett svar på att någon skrev att den kan ha varit tagen när de åkte från stationen. Det är klart att det spelar roll om det sprids en uppfattning att bilden var tagen samma dag som hon försvann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jo exakt. Å andra sidan är hon student. Åka taxi i Sverige är förmodligen inte något hon gör, på egen bekostnad iaf.

En Bolt är extremt billigt i jämförelse med Taxi Stockholm.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det kan om inte annat förklara varför hon var kvar på stationen i 10 min.

Ligger något i det. Antar att någon redan kollat hur lång tid det tar att gå från stationen till föräldrarnas hus.

Har lite svårt att se hur en student skulle få för sig atr åka taxi om vi inte pratar om en väldigt lång promenad. Såvitt jag vet är Rönninge ganska litet och allt är på gångavstånd - men det är inte min sida av stan så det ska jag låta vara osagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det ser ut som en iPhone. Poängen var att någon skrev att den kan ha varit tagen när de åkte, men att det finns inget som egentligen säger det.

Spelar väl mindre roll när bilden, som sprids, på den försvunne är tagen? Står att hon bar samma kläder. Bilden är tagen av privatperson.

Känns som helt fel grej att fokusera på
Citera
2025-12-27, 18:44
Medlem
Mindbusinesss avatar
Samnytt kör både namn och bild
https://samnytt.se/kvinna-forsvunnen-pa-vag-hem-fran-tagstation-i-stockholmsforort
Citera
Medlem
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Ja fast varför genskjuter man någon överhuvudtaget? Och åter - det kan ju inte bara ha handlat om att någon har kommit ikapp. Något mer med beteendet stack ut.

Och för att vara tydlig - jag tycker inte det här är någon stark ledtråd eller så. Men man vet aldrig. Tycker bara man ska vara försiktig med att avfärda.

Ja alltså, frågan är väl om det är någon som med avsikt gått in i personen/gått i vägen eller om deras vägar endast korsats.
Det är inget som vidareutvecklats

Edit - vill poängtera att jag inte avfärdar något. Tycker bara att det låter lite konstigt och att det inte finns några som helst detaljer kring det.
Citera
2025-12-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Ligger något i det. Antar att någon redan kollat hur lång tid det tar att gå från stationen till föräldrarnas hus.

Har lite svårt att se hur en student skulle få för sig atr åka taxi om vi inte pratar om en väldigt lång promenad. Såvitt jag vet är Rönninge ganska litet och allt är på gångavstånd - men det är inte min sida av stan så det ska jag låta vara osagt.

Hon kanske väntade på nån som kanske skulle möta henne när hon kom fram
Citera
2025-12-27, 18:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Nu får du koppla på hjärnhalvorna. Spelar ingen roll i detta fall om bilden är ny, det är uppenbart att den inte är tagen av en övervakningskamera?

Det spelar självklart roll när bilden är tagen och vem som tog den.

Detta är inte Cluedo på köksbordet, det är på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in