Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 18:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Nu får du koppla på hjärnhalvorna. Spelar ingen roll i detta fall om bilden är ny, det är uppenbart att den inte är tagen av en övervakningskamera?

Det spelar självklart roll när bilden är tagen och vem som tog den.

Detta är inte Cluedo på köksbordet, det är på riktigt.
Citera
2025-12-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Ligger något i det. Antar att någon redan kollat hur lång tid det tar att gå från stationen till föräldrarnas hus.

Har lite svårt att se hur en student skulle få för sig atr åka taxi om vi inte pratar om en väldigt lång promenad. Såvitt jag vet är Rönninge ganska litet och allt är på gångavstånd - men det är inte min sida av stan så det ska jag låta vara osagt.

Många studenter åker så, speciellt på nätterna. Du kan få ”skjuts” för 50 spänn istället för att gå, osv.
Citera
2025-12-27, 18:47
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Risken att hon är dö är över 60% nu rent statistik.

Enligt exakt vilken statistik då?
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr
Om hon valt att gå bort, varför väljer hon då att beställa en Bolt/Uber? Och de flesta som väljer att gå bort försvinner inte spårlöst.
Citera
Medlem
Extremt lite info om henne!?

Förhållande? Haft pojkvänner?
Hur ser hennes sociala liv ut?
Historik av psykisk ohälsa?
Försvunnit tidigare?
Konflikter?
Vad studerade hon i Lund?
Citera
Medlem
Vet inte om bild postats, men här är hon iaf.
https://ibb.co/7Jd8JK5k
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Ja fast varför genskjuter man någon överhuvudtaget? Och åter - det kan ju inte bara ha handlat om att någon har kommit ikapp. Något mer med beteendet stack ut.

Och för att vara tydlig - jag tycker inte det här är någon stark ledtråd eller så. Men man vet aldrig. Tycker bara man ska vara försiktig med att avfärda.
Konstigt inlägg, kan vara ett troll som skrev kommentaren du citerar. Liksom vadå "ingen vi sett?" Det är Storstockholm. Vem som helst av 1.2 miljoner människor i regionen kan ha haft en helt legitim anledning att röra sig där. Verkar otroligt konstigt att han blev förvånad att han inte kände igen personen. Låter som något man kanske reagerar på i ett mindre samhälle på landet. Tvärtom tycker jag man blir mer förvånad om man är ute och går och träffar människor man känner igen
Citera
2025-12-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Suck.... Det är en privat bild, som antagligen systern tagit då det är hon som lämnat ut den på tiktok... Alltså hur är det med läsförståelsen hos folk idag? Ta det vi vet och spekulera därifrån, sitt inte och hitta på en massa från saker som uppenbarligen är helt frånvänt från verkligheten.
Det är en privat bild, inte en övervakningskamera-bild som spridits...

Varken du eller jag eller någon annan i tråden vet om det är en gammal privat bild eller som någon skrev en TT-bild? Ingen vet nånting alls med säkerhet här så du kan ju sucka hur mycket du vill bara för att du vill markera otrevligt, eller läsa tråden och sen inse: att INGEN vet nånting alls och ingen har påstått det heller, är det införstått?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr

Och vi följde polishelikoptern hela dagen natten och då var södertälje intressant för polisen samt vattendraget i närheten, och en sjö i södertälje
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Spelar väl mindre roll när bilden, som sprids, på den försvunne är tagen? Står att hon bar samma kläder. Bilden är tagen av privatperson.

Känns som helt fel grej att fokusera på
Om det ÄR från samma kväll är det väl en väldigt viktig bild, för då är det förmodligen en av de sista bilder som finns på henne (nu). Är det en gammal bild är väl det också relevant. Alla detaljer från de sista timmarna är såklart otroligt viktigt att kartlägga, även bilder. Där ingår att utesluta saker också herregud
Citera
2025-12-27, 18:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det spelar självklart roll när bilden är tagen och vem som tog den.

Detta är inte Cluedo på köksbordet, det är på riktigt.
Förmodligen systern i närtid då hon 1. Är den som spridit bilden och 2. Vet att detta är jackan hon burit för kvällen. Kan vara samma dag eller samma vecka.
Citera
2025-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Konstigt inlägg, kan vara ett troll som skrev kommentaren du citerar. Liksom vadå "ingen vi sett?" Det är Storstockholm. Vem som helst av 1.2 miljoner människor i regionen kan ha haft en helt legitim anledning att röra sig där. Verkar otroligt konstigt att han blev förvånad att han inte kände igen personen. Låter som något man kanske reagerar på i ett mindre samhälle på landet. Tvärtom tycker jag man blir mer förvånad om man är ute och går och träffar människor man känner igen

Tack! Detta är vad jag menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in