Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Den mest sannolika förklaringen är oftast sann.

1. Det är en SVENSK medelklassfamilj - Familjen är INTE inblandad.

2. Hon pluggar i Lund. Smart tjej. Är sannolikt INTE tillsammans med en "främling" eller inblandad i gäng.

3. Hon var nykter nog att sätta sig på pendeltåget och gå av vid rätt station. Var INTE nämnvärt påverkad av något.

4. Det är i det närmsta omöjligt att hon blivit liggande i Rönninge och inte hittats på flera dagar. Tättbebyggt med sportiga hundägare. Självklart går man raka vägen hem, på belysta gator om det är mitt i natten, på vintern. Hon har inte blivit liggande någonstans. Det är inte vischan.

5. Ingen signal på telefonen = den har aktivt stängts av eller förstörts.

ENDA RIMLIGA FÖRKLARINGEN:

Hon drogs in i en bil, eller var oförsiktig nog att acceptera erbjudande om skjuts. Något hemskt har hänt...

Ted Bundy lurade in offer i sin bil.
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De vet dom ju att vi gör ändå. Som sagt, de beror på något avgörande för att dom gör på detta sättet
Det är möjligt att Polis resonerar som så att om det nu finns en GM så vill man undvika att denne känner sig trängd, efter pådrag i media.

Har hon förts bort i en bil så borde man vara någon på spåren vid det här laget.

Det är möjligt att hon finns någonstans i närområdet, men det hoppas jag inte.
Citera
Medlem
Citat:

2. Hon pluggar i Lund. Smart tjej. Är sannolikt INTE tillsammans med en "främling" eller inblandad i gäng.

3. Hon var nykter nog att sätta sig på pendeltåget och gå av vid rätt station. Var INTE nämnvärt påverkad av något.

4. Det är i det närmsta omöjligt att hon blivit liggande i Rönninge och inte hittats på flera dagar. Tättbebyggt med sportiga hundägare. Självklart går man raka vägen hem, på belysta gator om det är mitt i natten, på vintern. Hon har inte blivit liggande någonstans. Det är inte vischan.

Hon drogs in i en bil, eller var oförsiktig nog att acceptera erbjudande om skjuts. Något hemskt har hänt...
Bra input. Bil är den enda rimliga förklaringen, sakerna har dumpats för att förvirra/vilseleda = inga spår för polis och övriga
Citera
Medlem
Citat:

Kanske nån som körde svarttaxi och väntade på sista pendeln?

Eller så träffade hon nån gammal ”vän” inte verkar vara så vänlig längre.
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Jag får Elin Krantz-vibbar av det här... Någon mer? Hoppas vibbarna har fel.
Citera
2025-12-27, 17:48
Medlem
TÅGTIDERNA VERKAR STÄMMA MED SISTA IAKTTAGELSEN MAN HAR AV MY!!

(Så nu släpper vi det)
Citera
2025-12-27, 17:48
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
DN:

https://www.dn.se/sverige/stort-polispadrag-soker-efter-25-arig-kvinna-i-salem/

01.20? Stämmer det? Förutsatt att tågen kom i tid så förändrar det en hel del. Tåget innan kom väl 00.55? Vad gjorde hon i så fall i 25 minuter? Eller kom hon med tåg söderifrån?

Hon har observerats på övervakningskamera på stationen.
Citera
2025-12-27, 17:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
Hon har observerats på övervakningskamera på stationen.

Ja? 25 minuter efter tåget kom från Stockholm?
Citera
2025-12-27, 17:50
Avstängd
Pendeln från stan till Södertälje brukar ha 80% européer på arbetstid men på kvällen ser man inga svenskar på pendeln mot Södertälje så skulle gissa att gärningsmannen har åkt samma tåg som flickan och gått av på samma station. Som sagt du är näst intill ensam svensk på denna pendel på kvällen och riktigt äckliga utomeuropeiska män som åker den där efter 20:00.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Är nog den stigen jag syftade på i tidigare inlägg. Märkligt med tågtiderna. Kan tågen varit försenade? Eller så har hon varit på krogen någonstans i Rönninge Centrum.
Ok stockholmare här, men ej bekant med Rönninge.

Hur berikat är det? Har bara känt en enda person därifrån och de var mycket städad och bra medelklass i villa.

Inte 17 finns det någonstans i Rönninge där en vuxen människa skulle kunna ligga, utan att hittas i flera dagar? (Inser att det finns en del skog i kommunen, men chansen är NOLL att en kvinna skulle få för sig att ensam promenera i skogen bortanför stigarna, mitt i natten.

Alltså - hon är bortförd. Indragen i en bil av en eller flera män.

Hon var på fel plats vid fel tillfälle. Brushorna sitter och röker braj i en bil på parkeringen vid pendeln. Ser en blond ensam tjej som kanske är distraherad av mobilen eller vinglar till...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Jag tycker det låter allvarligare än så, då de även anmält händelsen till polis. Men kan ha fel!

Vet inte, tycker inte det låter som något egentligen. Men vad vet jag. Kan ju vara så att på grund av detta att de börjat tänka mer på händelsen

”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”
Citera
2025-12-27, 17:51
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja? 25 minuter efter tåget kom från Stockholm?

Nej? Tåget anlände 01:25 och det är då hon observerats av kameran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in