Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Stämmer inte, hon kom inte ens med sista tåget. Sista tåget var framme runt 02:25

Ja. Kollade sl.se och de körde vanlig helgtrafik på juldagen och natten till annandagen. Sista tåget kom enligt tidtabell in 02.25
Citera
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Citat hittat i Facebookgrupp, skrivet för två timmar sen:

”Jag är uppfödd i Rönninge och Salem. Finns en liten stig från Rönninge station till den vägen de nu gör en undersökning. Jag bodde mest i Salem och Rönninge har alltid känns som ett tryggt område, men den stigen är obehaglig, tom på dagtid, smal och enskild och lång precis brevid rälsen. Måste ha satts upp som en genväg vid något tillfälle. Skulle inte ta den på natttid. Hon kom ifrån tågstationen kl 1.30 på morgonen men går inga tåg då. Sista kommer in vid midnatt. Men hon kanske kom från andra sidan av Rönninge och gick igenom stationen. Hoppas de hittar henne.”

Det där med tiden är lite märkligt?

Ta det som står i lokala grupper med en ännu större ”nypa” salt än vad som skrivs här. Sista tåget från stan till Rönninge ankom till station 02:25. Hon har observerats via stationens kamera ”ca 01:20”, tåget kom till station ca 01:25. Allt detta går dessutom att styrka med SL:s reseplanerare.
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Frivilligt kan ej stämma, då hade hon aldrig åkt hem från lund från första början. Hade hon velat vara borta från familjen hade hon väl bara stannat i lund. Systern som gårt ut på tiktok kan väl förtydliga om det varit tjafs inom familjen eller om allting varit i sin ordning. Just nu vet vi ingenting förutom att hennes mobil kopplades till en mast 01:20 och stängdes av 01:30.

Vill du länka till hennes TikTok?
Citera
Medlem
Citat:
Nej det är jag inte, kan vi kolla upp det på något sätt?

Det blir ännu märkligare, en annan användare skriver: ”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”

Kollade precis SL. Sista tåget den natten var framme 02:25 i rönninge. Ett tåg var framme 1:25, förmodligen det hon kom med.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det där var intressant! Är du säker på tiden för sista tåget? Vad gjorde hon vart var hon i så fall fram tills ca. 01:30?
Fast det bör gått tåg vid den tiden då gårdagen var fredag och det gick ett tåg mot Södertälje 01.25 från Rönninge vilket stämmer bra med övriga uppgifter.

Den stigen går på fel sida för att ta sig från Stationen dessutom om jag minns rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Tack! Vad tror du om denna kommentaren då? ”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”
Intressant! Jag tycker signalement bör delges Polisen. Det skulle kunna vara samma GM som spanade, förberedde, inte riktigt vågade än..
Citera
Medlem
Citat:
Tack! Vad tror du om denna kommentaren då? ”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”

Timmermansstigen är bortom Salem Centrum, mot Tumba, så det är inte ens ”rätt sida” av kommunen.

Låter ju bara som att någon var på väg hem eller på väg till eller hem från kompis/släkt.
Citera
2025-12-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mintdeo
Ja, men det är konstigt upplagt av polisen. Ska man tvingas snoka runt på fb och sociala medier för att få någon peak om vad som kan hänt? Vill de ha hjälp av allmänheten så får de ju ge ut nödvändig information. Åtminstone en bild på henne!

De vet dom ju att vi gör ändå. Som sagt, de beror på något avgörande för att dom gör på detta sättet
Citera
2025-12-27, 17:38
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Har ingen aning, men han var där för några veckor sedan och verkade utflippad. Har dock förmodligen noll med detta att göra...

Nick känns lite rapey iof
Citera
2025-12-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Intressant! Jag tycker signalement bör delges Polisen. Det skulle kunna vara samma GM som spanade, förberedde, inte riktigt vågade än..

Ja precis! Han som kommenterat säger nu att han anmält det till polisen.
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Citat hittat i Facebookgrupp, skrivet för två timmar sen:

”Jag är uppfödd i Rönninge och Salem. Finns en liten stig från Rönninge station till den vägen de nu gör en undersökning. Jag bodde mest i Salem och Rönninge har alltid känns som ett tryggt område, men den stigen är obehaglig, tom på dagtid, smal och enskild och lång precis brevid rälsen. Måste ha satts upp som en genväg vid något tillfälle. Skulle inte ta den på natttid. Hon kom ifrån tågstationen kl 1.30 på morgonen men går inga tåg då. Sista kommer in vid midnatt. Men hon kanske kom från andra sidan av Rönninge och gick igenom stationen. Hoppas de hittar henne.”

Det där med tiden är lite märkligt?

Är nog den stigen jag syftade på i tidigare inlägg. Märkligt med tågtiderna. Kan tågen varit försenade? Eller så har hon varit på krogen någonstans i Rönninge Centrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jag låser inte fast mig i teorier och påstår att saker är "högst sannolikt" eller "förmodligen" på ett sätt som känns i magen.

Nä, du plockar saker från röven istället, och de är inte speciellt givande heller. Men alla här inne spekulerar, och de får man göra. Och du har ingen rätt att bestämma vad som är rätt och fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in