2025-12-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
MGM verkar varit en del själv hemma i tom stor lägenheten över juldagarna. Mamman jobbade som undersköterska. Systern är på hvb hem i Göteborg. Storebröder (möjligen) på Malta. Tidigare Styvfadern hade sitt liv i Kalix. Biologiska fadern i Colombia.

En splittrad familj. Så dränkte han sina sorger.

Kanske kände han avund mot alla de till synes "lyckliga" familjer och den här familjen blev helt enkelt slumpmässig måltavla för den frustrationen av orättvisa han kände av att inte ha vad andra tycks ha - En enad familj som firar jul ihop.

Den tanken for också genom mitt huvud. Men då skulle det nog ha funnits någon familj att överfalla på närmare håll, så vida han inte av någon orsak planerat in sig just på BO's familj.
Citera
2025-12-27, 16:01
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Men det verkar ju som att GM har jobbat på Willys nära där allt skedde. Kanske har han på något sätt och av okänd anledning fått intresse för någon av tjejerna. Kanske gick han för långt.
Det var ett jäkla tjat om Willys. Visst vet ni att stans största Ica-butik ligger på andra sidan vägen från Willys? De kanske handlade där istället.

Att han ska ha sett någon i familjen under ett arbetspass, tagit reda på vad de heter och var de bor för att sedan vänta ett halvår innan han slår till - jo men det verkar ju jättesannolikt. Om det nu finns en koppling kan MGM och de tre BO stött på varandra exakt var som helst. Boden är en liten skithåla.
Citera
2025-12-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Mord och mordförsök i hemmet är faktiskt ganska vanligt under julhelgen. Mycket fylla och bråk och folk som har ångest.

Jo jag vet att det kan hända tragedier under storhelgerna, men då brukar det oftast inte röra sig om 3 stycken kvinnliga BO som blivit utsatta för mord och mordförsök under flera timmars tid. Dessutom brukar GM vara en bekant eller familjemedlem.
Citera
2025-12-27, 16:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mord och mordförsök i hemmet är faktiskt ganska vanligt under julhelgen. Mycket fylla och bråk och folk som har ångest.

Det är dock ovanligt att en man knivmördar en till synes random kvinna utanför hennes bostad, går in i huset och fortsätter utöva våld i ett antal timmar mot mordoffrets barn för att slutligen dödas av polis.

Ovanligt och troligen unikt för Sverige, julhelg som vardagshelg.
Citera
2025-12-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Därför borde det vara möjligt för laglydigt folk att få vapenlicens för personligt skydd.

Så att fler galningar, som Rickard i Örebro, ska ha vapen?
Citera
2025-12-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan jag inte berätta med hänsyn till uppgiftslämnaren.

Jag går inte i god för att informationen är sann.
Så bara spekulationer
Citera
2025-12-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Just infon med polisens agerande här har jag inte satt mig in i. Hur många bilar var på plats från början?

Från början var ingen på plats, efter att den första bilen anlänt var en bil på plats.
Citera
2025-12-27, 16:15
Medlem
Citat:

Men det här var ju inte i mördarens hem. Det följer inte mönstret som du refererar till.
Citera
2025-12-27, 16:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Men det här var ju inte i mördarens hem. Det följer inte mönstret som du refererar till.

Jag har inte påstått att brottet skett i mördarens hem.
Citera
2025-12-27, 16:17
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storspoven1
Psyket skriver ut droger som ger aggressivitet och självmordstankar i många våldsbrott har personer varit medicinerade
Fast nu hade han ju inte tagit sin medicin.
Citera
2025-12-27, 16:18
Medlem
Citat:
Jag fattar bara inte varför denna tråd är så JÄVLA lång. Tycker inte denna händelse är speciellt intressant.

Kommer ihåg ett fall för några år sen då ett psycho bara gått in i en random lägenhet på Kungsholmen och mördat en tant. Den tråden hade typ 100 inlägg.
Sammanfaller med juletid när många är lediga. Arbetslösheten är på rekordnivåer så vi har säkert ett par från den gruppen. Hög inflation, låga inkomster= mycket hemmasittande. Nyhetstorka på alla vanliga kanaler - inte mycket annat som händer så då är den här historien #1 ett tag till. Märkligt att GM inte avslöjats på två dagar? Polisen har verkligen lagt locket på.
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-27 kl. 16:25.
Citera
2025-12-27, 16:18
Avstängd
https://www.nsd.se/story-nyheter/boden/artikel/mardrommen-sofias-son-forsokte-ta-sitt-liv-for-tre-veckor-sedan/l72wxk8j
Citat:
Efter en lång kamp mot psykisk ohälsa försökte Sofias vuxna son ta sitt liv. För tre veckor sedan hoppade han från fjärde våningen – och klarade sig mirakulöst.
– Min andra son säger att han ser ambulanspersonalen bära in honom i ambulansen och att han andas. Jag kände att jag fick tillbaka min egen andning där och då, säger Sofia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in