2025-12-27, 14:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
För det första höll han två tjejer i femton årsåldern gisslan varav en var nära att också bli mördad innan polisen sköt honom. Skiljer sig mer än du vill få det till, men vet att det sticker i ögonen när bruna mördare får uppmärksamhet.

Psychot på Kungsholmen hade också invandrarbakgrund så det är nödvändigtvis inte det som intresserar folk.
Citera
2025-12-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför har denna tråd flera tusen inlägg? Trådar om nåt psycho som mördar nån brukar inte få så här mycket uppmärksamhet. Fattar inte varför just detta fall är så jävla intressant?
Du kan väl hänvisa till andra fall i närtid där en ensam galning i juletid barrikaderar sig i timmar hemma hos en familj han inte känner och hugger ihjäl mamman och skadar döttrarna innan han själv skjuts ihjäl av polis. Jag kan förstås ha dåligt minne men kan inte erinra mig något liknande de senaste jularna i alla fall
Citera
2025-12-27, 15:00
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset och blev där knivskuren.

Han tog sig därefter in i huset.
Var kommer den informationen ifrån?
Citera
2025-12-27, 15:03
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
! Gissade på det stället igår.
Så frågan är vars brottsoffret brukade träna.
AG har en incheckning 2017 på Fitness24Seven i Boden & ser fit ut på bilder så det var därför gymteorin kom upp från första början i tråden. Inte säkert hon tränade där nu.
Citera
Avstängd
Tanachs avatar
Jag försöker alltid jaga sanningen, även när den inte är bekväm. Det har varit långt ifrån enkelt i det här fallet — många detaljer har skavt. Men när jag fick veta att han körde marklyft och knäböj med riktigt tunga vikter började jag omvärdera allt. Den bilden förändrar faktiskt mycket. Man förstår plötsligt vilken rå styrka det måste ha handlat om, hur situationen kunde spåra ur så snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jag är glad att även du tillslut insett att polisen gjorde rätt.
Citera
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Man undrar ju vad den stackars gärningsmannen bär på för trauman. Stackars.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Var kommer den informationen ifrån?

Det kan jag inte berätta med hänsyn till uppgiftslämnaren.

Jag går inte i god för att informationen är sann.
Citera
2025-12-27, 15:10
Medlem
rubbergirls avatar
Just infon med polisens agerande här har jag inte satt mig in i. Hur många bilar var på plats från början?
Citera
2025-12-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Kan också tillägga att MGM var ganska muskulöst byggd, tränat på gym sen låg ålder och var aktiv spelare i BBK (fotboll), har även tränat boxning i viss omfattning och hans ökade muskelmassa på kort tid skulle kunna indikera på steroider men det är bara en spekulation.

Alkohol + psykisk ohälsa + ev steroider + den bakgrund & avsaknad av empati är vad jag tror är orsaken till detta vansinnes dåd.
Finns det någon färskare bild på honom? Namnet är så vanligt att man får träff i hela latinvärlden där majoriteten av dem ser ut som mördare.
Citera
2025-12-27, 15:18
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan jag inte berätta med hänsyn till uppgiftslämnaren.

Jag går inte i god för att informationen är sann.
Förstår. Kan du ge någon klarhet kring förloppet - blev mamman mördad på en gång?
Citera
2025-12-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför har denna tråd flera tusen inlägg? Trådar om nåt psycho som mördar nån brukar inte få så här mycket uppmärksamhet. Fattar inte varför just detta fall är så jävla intressant?

För att det är lätt att identifiera sig med BO och hennes döttrar. Och för att förhoppningsvis fler börjar förstå att vansinnet ligger mycket i den haltande svenska psykiatrivården. Människor som borde få tvångsvård får ingen och i värsta fall leder det till förlorade och förstörda liv för både brottsoffers och gärningsmäns familjer. Läkare borde utfärda tvångsvård oftare men det kan/vill de inte utan mumlar mantrat "så länge någon inte är en fara för sig själv eller andra kan vi inte utfärda tvångsvård". I klartext blir resultatet; den psykotiske begår självmord och då har problemet "löst" sig självt eller så tar man livet av någon annan, och det är då liksom så dags med tvångsvård
Citera
2025-12-27, 15:19
Avstängd
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/22-aringens-mamma-jag-insag-att-han-kan-vara-farlig/lzz489zl
Citat:
22-åringens mamma: "Jag insåg att han kan vara farlig"
Publicerad 27 december 2025, kl 11.26
I somras försökte den misstänkte gärningsmannen ta sitt liv genom att hoppa från balkongen, något som NSD tidigare rapporterat om.
En 55-årig kvinna knivskars till döds i sitt hem på juldagen, hennes två tonårsdöttrar vårdas på sjukhus och gärningsmannen, en 22-årig man, sköts ihjäl av polis.
Mannen har under större delen av sitt liv lidit av psykisk ohälsa – och tidigare av vården ej bedömts vara en fara för sig själv eller andra. Bara några dagar innan dådet var han inlagd på psykiatrin, men blev utskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in