2025-12-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten11
Grannen har sagt det till media.

Ok, då har jag missat det. Bara sett det påstås i tråden.
Citera
2025-12-27, 13:05
Medlem
Finns ett invandrargäng på tiktok som brukar ha livestream när de gör barbershop i källaren på Ringvägen 27 i Boden. Vet någon om GM var en del av detta gäng? I sådana fall kan misstankarna om drogpsykos stärkas. Detta gäng har själv lagt ut filmer där de röker hasch och inhalerar lustgas.. Har glömt bort namnet på kontot men han som äger det är typ somalier och de brukar ofta ha live där de hänger på OKQ8 för att en i gänget jobbar där (en vältränad liten asiat). Någon som vet vem jag menar.. hade ju varit en rätt stor slump om de inte har haft något samröre.
Citera
2025-12-27, 13:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Jaha, så vi ska lita på att våra myndigheter håller oss trygga. Så söker en uppenbar galning hjälp men blir utskriven och går och försöker slakta en familj,varav en avlider, så han med säkerhet blir ihjälskjuten av polisen? Got it.
Därför borde det vara möjligt för laglydigt folk att få vapenlicens för personligt skydd.
Citera
2025-12-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ok, då har jag missat det. Bara sett det påstås i tråden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qjWV3/ove-69-i-sorg-efter-grannens-dod-i-boden
Citera
2025-12-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten11
Om det stämmer så får man inte glömma att det finns två som överlevt det. Barn dessutom.

Men sen tänker jag kring motivet.
OM det hade varit våldtäkter, då finns ett sexuellt motiv. Polisen menar att själva händelseförloppet börjat klarna efter förhör med ena dottern, men att de fortfarande söker motiv.

Hela händelsen är tragisk.
Jag var tidigt inne på BOs Facebook och BOs mammas Facebook. Hennes mor hade delat två inlägg på sin sida om 'Våldsdåd i boden'. De försvann ganska fort.
Kan inte föreställa mig vad hon går igenom.

Nja, våldtäkter behöver inte vara enbart sexuellt motiverade utan är ofta maktbetingade.

Har svårt att kalla döttrarna för barn, då de är i tonåren. Vill minnas att den ena snart fyller 17 år.
BO's närmaste är nog i djup chock, stackars människor.
Citera
2025-12-27, 13:15
Medlem
Citat:
Det verkar vara en trådsanning att BO jobbat på Systembolaget, eller?

Hon jobbade inom försvarsmakten och verkar ha gjort det väldigt länge.

I övrigt kan jag bara hålla med.

Hon har jobbat på systemet under väldigt många år tidigare.
Har en familjemedlem som varit kollega med henne runt 2007
Citera
2025-12-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Finns en F.L också med två vänner. Verkar ha haft många olika profiler på Facebook. Den ena, Is*k M*nd*no L*ra, är vän med en som kvinna som heter H*lmström. Om man ska spinna vidare på spåret med bilolyckan. Även en som varit med i olyckan bor på samma gata som BO. Är såklart väldigt långsökt men kan GM varit hos den personen på samma gatan, skulle leta upp ansvarig för bilolyckan och gått fel? Det kräver såklart att ansvarig för bilolyckan bor där i närheten också. Detta är såklart en långsökt terori men hade gärna fått den avfärdad genom att någon talade om vem som körde olycksbilen.

Angående Facebook så har GM ett konto med ett typiskt svenskt namn. Man ser i profilnamnet att han har bytt från sitt eget namn till ett annat svenskklingande namn. Hans morsa finns inte med bland vännerna, men en hel del av dem har GM:s morsa som vän.
Citera
2025-12-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Hon har jobbat på systemet under väldigt många år tidigare.
Har en familjemedlem som varit kollega med henne runt 2007

Ja det verkar ju som det. Var det länge sedan hon slutade?

Tänker mest om det skulle kunna ligga nåt i att hon kan ha nekat GM att köpa alkohol nån gång. Det verkar ju samtidigt som att hon jobbat inom försvarsmakten en längre tid med.
Citera
2025-12-27, 13:17
Medlem
Av olika anledningar har jag inte följt någon tråd särskilt grundligt på Flashback på ett tag.
Och man blir ju inte direkt motiverad när man läser alla lösa påståenden som blivit trådsanningar här, heller.

Men - en fråga: gäller inte fortfarande benämningen gärningsman, med förkortningen GM, när skuld är fastställd?
Och misstänkt gärningsman, med förkortningen MGM, fram till dess?

Vilka är f ö kriterierna för att kalla någon "misstänkt gärningsman"? Är det när jag tror det? Eller när det har blivit en trådsanning?

Tycker det här är hafsigt.
Citera
2025-12-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpojke
Finns ett invandrargäng på tiktok som brukar ha livestream när de gör barbershop i källaren på Ringvägen 27 i Boden. Vet någon om GM var en del av detta gäng? I sådana fall kan misstankarna om drogpsykos stärkas. Detta gäng har själv lagt ut filmer där de röker hasch och inhalerar lustgas.. Har glömt bort namnet på kontot men han som äger det är typ somalier och de brukar ofta ha live där de hänger på OKQ8 för att en i gänget jobbar där (en vältränad liten asiat). Någon som vet vem jag menar.. hade ju varit en rätt stor slump om de inte har haft något samröre.

Jag vet vem du menar men hans namn är inte relevant för ämnet. De är vänner sedan tidigare men ”vältränade asiaten” har som sagt inget med detta att göra.

Rättelse: läste om ditt inlägg och ser att du nog efterfågar en somalier, vet inte namnet på honom och har väldigt lite info kring den personen. T (som jobbar på ok q8) är sedan flera år tillbaka en väldigt mer uppstyrd person än han var under tiden på högstadiet.
Senast redigerad av Sarahsamarit 2025-12-27 kl. 13:24.
Citera
2025-12-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ja det verkar ju som det. Var det länge sedan hon slutade?

Tänker mest om det skulle kunna ligga nåt i att hon kan ha nekat GM att köpa alkohol nån gång. Det verkar ju samtidigt som att hon jobbat inom försvarsmakten en längre tid med.

MGM hade nog inte åldern inne när hon jobbade där. Vet inte exakt år hon slutade men hon kan nog inte ha nekat honom förutsatt att han inte var typ 4 år och försökte köpa sprit 😎
Citera
2025-12-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
MGM hade nog inte åldern inne när hon jobbade där. Vet inte exakt år hon slutade men hon kan nog inte ha nekat honom förutsatt att han inte var typ 4 år och försökte köpa sprit 😎

Tack! Då stämmer det antagligen med att hon jobbat inom försvarsmakten länge med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in