2025-12-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är inte säker på någonting.

Det kan ju vara så att mördaren fått till sig att mamman ska anmäla honom för brott men att hon ännu inte gjort det, kan ju förklara varför polisen inte direkt såg en sådan koppling.

Jag tänker högt nu.

Du menar att mamman ska ha skrivit det genom Facebook marketplace, typ Messenger får man väl anta.

För att ens tro på det bör man ha sett konversationen i någon form.
Citera
2025-12-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
”Omringad?” Det där låter som ett försök att förminska det som hände. Motivet dog i samma ögonblick som polisen sköt målsäganden. När den som begår gärningen tystas av dem som påstår sig försvara lagen dör inte bara sanningen, hela rättvisan ruttnar.

Två beväpnade poliser som avrättar det enda vittnet är inte ett ingripande, det är ett övergrepp under uniform. Det visar ett förfall i både omdöme och yrkesheder, ett misslyckande som senare sopas igen med tystnad och lögner.

"Avrättad"? Vad fan yrar du om? När blev GM målsägande?

GM valde själv utgången. Han hade multipla val men valde det, för egen del, slutgiltiga. Han är inte "det enda vittnet" och han är inte något brottsoffer i situationen. Din ACAB-retorik funkar dåligt i verkligheten.
Citera
2025-12-27, 00:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du menar att mamman ska ha skrivit det genom Facebook marketplace, typ Messenger får man väl anta.

För att ens tro på det bör man ha sett konversationen i någon form.

Någon kan ju ha nämnt det för mördaren mellan fyra ögon, det kan ju vara en förklaring även om det inte finns vittnen.
Citera
2025-12-27, 00:56
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Du missförstår mig igen,lillen. Jag skrev ingenting, jag citerade det som stod skrivet på polisens hemsida.

Är du full, dum eller både och?

Edit: det finns till och med en länk bifogad, vilket tyder på att du är precis så korkad. Kryp tillbaka in i din morsa, din dundernolla

Jag ser att du har lätt för spydigheter. Tydligen är inte Polisen och Åklagarmyndigheten överens Bifogar länk:

https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2025/december/lagesrapport-om-misstankt-mord-i-boden
Senast redigerad av KonungensRiddare 2025-12-27 kl. 01:04.
Citera
2025-12-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Man kan ju skjuta i knäet också. Och haft ett mycket bättre utredningsläge.
Nu famlar man om ev. motiv, GM är ju stendöd.
Nåja, jag vet inte vilket nödläge den kvinnliga polisen befann sig i. Hennes handling kan ju ha varit högst befogad, vad vet vi?
Men vafan har GM gjort under flera timmar?

Precis. Man behöver ju inte skjuta dödande skott. Å jag undrar oxå vad han gjorde i lgh I flera timmar? Hoppas dom kan förhöra barnen snart
Citera
2025-12-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vet man hur många timmar ambulanserna fick vänta?

Nej, men hoppas det inte tog så lång tid. Eftersom det verkar som om en av BO larmade 112 gav hon nog information som förberedde om att de var i behov av stort och snabbt bistånd.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-27 kl. 01:07.
Citera
2025-12-27, 01:00
Medlem
Citat:
Nåja, jag vet inte vilket nödläge den kvinnliga polisen befann sig i. Hennes handling kan ju ha varit högst befogad, vad vet vi?

Polisen lär inte ha behövt ”famla efter motiv” särskilt länge. Nu när de dessutom hört en av döttrarna har de förmodligen bilden ganska klar för sig. Nödläget lär ha varit.. trängande. Skjut snabbt eller riskera ytterligare liv. Att sikta på knät för att förbättra utredningsläget (!?) var nog inte prio ett.
Citera
2025-12-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Precis. Man behöver ju inte skjuta dödande skott. Å jag undrar oxå vad han gjorde i lgh I flera timmar? Hoppas dom kan förhöra barnen snart
Lägenhet? Det handlar väl om en villa ?
Citera
2025-12-27, 01:01
Medlem
Citat:

Nojat, druckit alkohol, våldtagit, hotat, torterat och dödat? Kanske också pressat BO på pengar.
Citera
2025-12-27, 01:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Många påstår psykos, men det stämmer inte. Avståndet mellan MGM:s och Bo:s bostäder är cirka 2,1 km enligt Google Maps, vilket gör det osannolikt att det rörde sig om något helt spontant. Det tar minst 20 till 25 minuter att gå, så resan dit verkar snarare planerad.

Polisen däremot verkar ha haft en egen sorts psykos. Kanske borde de satsa på distansmätning istället för kulor nästa gång?
Vi vet inget hur samtalet till 112 gick? Psykopat som knivskär och mördar folk i huset, polisen möter en döende kvinna ute på gårdsplanen och GM som vägrar släppa kniven utan gör utfall mot polisen. Pang pang och det hela är över för GM.

Har svårt för att du anklagar polisen och inte gärningsmannen? Kan vara suicid by cop också, han fattade att han skulle få sitta 10+ år för det han gjort och angrep polisen därför i syfte att avsluta.
Citera
2025-12-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Lägenhet? Det handlar väl om en villa ?

Ska tydligen vara en villa på 89 kvm så jag har en känsla av att det egentligen rör sig om ett rad- eller kedjehus. De kan ju ibland beskrivas som villa även de.
Citera
2025-12-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66

Det är knappast så att polisen väljer det.
Deras uppdrag är att säkerställa att personen inte utgör ett hot för dem och andra på platsen.
Enklaste sättet att uppnå detta är givetvis att personen släpper vapnet.
Sker inte det kommer det avlossas skott i syfte att personen antingen ska släppa vapnet eller bli oförmögen att använda det.
I regel räcker ett skott i bröstet, men i vissa fall kan det krävas fler skott.

I det läget finns inte något syfte att skotten ska vara dödande, men det är betydande risk att de kan vara dödande. Men det är inte så att polisen skjuter i syfte att döda - utan syftet är att göra personen ofarlig så snabbt som möjligt med minst risker för andra.

Hamnar du i en situation där polisen tvingas skjuta dig för att du ska släppa ditt vapen så är det knappast polisen som är den felande länken eller ens gjort valet om riskerna.
Det är du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in