2025-12-27, 00:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Dessutom skulle polisen bana väg för sjukvårdarna för att kunna rädda de liv som fanns kvar att rädda.
Vet man hur många timmar ambulanserna fick vänta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ett kan ju vara ett varningsskott och om GM inte stannade så var det andra verkanseld.

Troligen har man väl satt två skott i bröstet på gärningsmannen. Normalt är det där man skjuter för att chansen att träffa är bäst och det har också goda möjligheter att relativt snabbt avvärja hotet.
Två snabba center mass kommer ha effekt.
Skulle aset ändå fortsätta framåt så får man mata på fler skott.
Så länge som knivmannen utgör ett hot så finns det möjligheter att skjuta mer.
Citera
Avslutad
GM har inte haft någon koppling till Willys sedan innan sommaren.
Inte något utav BO har haft någon anställning där heller.
Citera
2025-12-27, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Sure och just därför som särskilda åklagarkammaren utreder nu att ingen står över lagen.

Nja, nu ljuger du.

När polisen använder verkanseld (avlossar skott mot en person) inleds alltid en förundersökning. Denna leds av Avdelningen för särskilda utredningar (SU).

Källa: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/december/25/25-december-11.56-morddrap-boden/
Citera
2025-12-27, 00:32
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag har heller inte hittat den, och det står att AG inte har postat i gruppen?

Jag hittar dem när jag söker, t.ex.
https://www.facebook.com/commerce/listing/1471842531212499/

https://www.facebook.com/groups/438530482859927/user/1223776111

Jag förstår inte varför ni inte ser det jag ser.
Citera
2025-12-27, 00:33
Medlem
Route67s avatar
Nån som kan fixa fram en nyare bild av GM?
Var lite intressant med tanke på ev. anabola steroider och ev. samma gym som brottsoffret.
Citera
2025-12-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Såg just att du fick mothugg. Den här tråden är full av folk som vill diskutera allt annat än flödet av droger i Boden-Luleå-Piteå-Skell.

Benzad ev längre bruk av anabola.
Lite amfetamin och några Tramadol.

Folk kan få psykoser bara av långvarigt cannabisbruk.
Sen att dom klassas som psykfall beror ofta på missbruk.

Oavsett etnicitet, kön, ålder.
Tyvärr är det så. Jag vet 10–12 personer som jag vuxit upp kring som har dött av benzo, tramadol m.m, bara i Boden. Missbruket går så långt att de tappar omdömet helt och blir farliga för både familj och nära vänner
Citera
2025-12-27, 00:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det har uttalats vid flera tillfällen, senast idag.

Du borde väl ändå vara väldigt säker på att dina tips stämmer?

Antydan är ju polisen antingen ljuger eller har missat något så uppenbart som en tidigare anmälan om brott vilket skulle sätta hanteringen av fallet i en synnerligen dålig dager.

Det är väl knappast helt otänkbart heller. Oavsett brottet i närtid så blir man väldigt fundersam över hur myndigheter har hanterat ärendet tidigare för om bara hälften om historieberättelsen stämmer så lär det ju ha varit ett.

Jag är inte säker på någonting.

Det kan ju vara så att mördaren fått till sig att mamman ska anmäla honom för brott men att hon ännu inte gjort det, kan ju förklara varför polisen inte direkt såg en sådan koppling.

Jag tänker högt nu.
Citera
2025-12-27, 00:34
Medlem
Citat:
Sure och just därför som särskilda åklagarkammaren utreder nu att ingen står över lagen.
Det blir ALLTID en utredning när en polis skjuter verkanseld, oavsett om skotten missar eller dödar.

Verkanseld är den sista livlinan när eget eller andras liv är i fara. Polisen i fråga sköt inte för att få ett snabbt avslut så att hen kunde åka hem och käka gårdagens köttbullar och julskinka, utan för att hen bedömde att det fanns fara för eget eller annans liv. Om det sedan var rätt eller fel beslut får utredningen visa.

Det handlar inte om att "stå över lagen" utan om att stoppa dödligt våld inom lagramarna.
Citera
2025-12-27, 00:35
Medlem
Citat:
Att någon "kan ha varit på väg" betyder inte att man får leka bödel. GM stod i dörren ensam, omringad, redan under polisens kontroll. Den enda som riskerade livet var han själv och Dirty Harriet såg till att det blev permanent. Elpistolen? Troligen förvarad där bindorna ligger och lika oanvänd när det verkligen gällde.

omringad? var du där? snälla ta dit jävla tjatt om tjänstefel till ett annat forum
Citera
Medlem
Citat:
Annica Groths högsta utbildning stannade på gymnasienivå. Att hon ändå placerades på en position inom Försvarsmakten säger en del om hur låga kraven verkar vara. Det här är knappast vad man kallar högutbildad kompetens.

Inte så att hon nyss slutat gymnasiet. Nu vet jag inte när hon började jobba inom försvarsmakten, men med tanke på hennes ålder hade hon nog hunnit skaffa sig tillräckligt med arbetslivserfarenhet som väger upp för en del tjänster.
Senast redigerad av dragan_ 2025-12-27 kl. 00:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Det är bara en länk till BO's FB-sida.
Sök på hennes namn och inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto