2025-12-27, 00:36
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Nja, nu ljuger du.

När polisen använder verkanseld (avlossar skott mot en person) inleds alltid en förundersökning. Denna leds av Avdelningen för särskilda utredningar (SU).

Källa: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/december/25/25-december-11.56-morddrap-boden/

Nej, i det här fallet har faktiskt Tannach, för en gångs skull, rätt:

Citat från Åklagarmyndighetens pressmedelande:

'Polisskjutningen är en egen utredning som leds av Åklagarmyndighetens Särskilda åklagarkammaren med bistånd från Polismyndighetens Särskilda utredningar'
Citera
2025-12-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Motivet dog i samma ögonblick som polisen sköt målsäganden. När gärningsmannen tystas av dem som ska upprätthålla lagen, försvinner också sanningen. Då handlar det inte längre om rättvisa, utan om att sopa undan spåren efter ett misslyckat ingripande.

Ingripandet var relativt framgångsrikt.
Två tjejer som hade kunnat dö vårdas på sjukhus och ingen ingripande skadades.
Det får anses vara en stor framgång givet att AG med stor sannolikhet redan var död vid polisens ankomst.
Hade man fått info tidigare hade man kanske kunnat döda dåren tidigare och rädda tre liv.

Psykfallets motiv - i den mån sådana finns - kommer givetvis gå att få info av från de överlevande offren eller teknisk bevisning.
Faktum är att i en mycket stor andel av mordfallen så vidgår gärningsmannen ändå inte de helt uppenbara motiv som finns.
Gärningsmannens egen berättelse om motiv har ofta en ganska låg relevans och tenderar vara antingen lögner eller grovt förskönade påståenden.

Att äcklet dog är i verkligheten mest bara bra.
Dessvärre hände det för sent.
Citera
2025-12-27, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Nej, i det här fallet har faktiskt Tannach, för en gångs skull, rätt:

Citat från Åklagarmyndighetens pressmedelande:

'Polisskjutningen är en egen utredning som leds av Åklagarmyndighetens Särskilda åklagarkammaren med bistånd från Polismyndighetens Särskilda utredningar'

Jag tror du missförstår mig. Jag ifrågasätter inte utredningen som sådan, jag antyder mer att det snarare är kutym att utreda användning av vapen i tjänst,än att det skulle vara något som sker i direkt koppling till just denna specifika skjutning
Citera
2025-12-27, 00:39
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag hittar dem när jag söker, t.ex.
https://www.facebook.com/commerce/listing/1471842531212499/

https://www.facebook.com/groups/438530482859927/user/1223776111

Jag förstår inte varför ni inte ser det jag ser.

Du måste ha en cachad sida... Rensa ut cachade sidor från historiken...
Citera
2025-12-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another-Name
Jag ser.

Är ni vän med AG? Annars skiljer någon annan inställning för oss som inte får upp någonting.
Citera
2025-12-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Annica Groths högsta utbildning stannade på gymnasienivå. Att hon ändå placerades på en position inom Försvarsmakten säger en del om hur låga kraven verkar vara. Det här är knappast vad man kallar högutbildad kompetens.

Hon verkar ha varit civilanställd vilket en hel del boendes i Boden som är det, eller iaf har någon koppling till Försvarsmakten på ett sätt eller annat.
Har inte sett att hon påstås besitta någon ”högutbildad kompetens”? Var hittade du den infon?

Verkar vara en mamma med två döttrar som blev mördad, kanske rätt inför ögonen på hennes barn. Är det verkligen läge att börja nedvärdera brottsoffren?
Citera
2025-12-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Är ni vän med AG? Annars skiljer någon annan inställning för oss som inte får upp någonting.

Varken vän med henne eller med i gruppen.
Citera
2025-12-27, 00:44
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag tror du missförstår mig. Jag ifrågasätter inte utredningen som sådan, jag antyder mer att det snarare är kutym att utreda användning av vapen i tjänst,än att det skulle vara något som sker i direkt koppling till just denna specifika skjutning

Jag missförstår ingenting. Du skrev att utredningen leds av SU.
Det gör den inte. Den leds av Åklagarmyndigheten med stöd från SU.
Citera
2025-12-27, 00:45
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Det är ju därför man behöver träna på att skjuta. Att skjuta med en pistol och träffa det man vill träffa är inte lätt. Lägg stress på det så blir det ännu svårare.
Det är en av anledningarna till att man inte ska rusa med en kniv i högsta hugg mot en polis eller annan beväpnad person.

Det var det beteendet som släckte mördarens liv.

Ni övriga, snälla, sluta bara att svara Tanach som uppenbarligen trollar!
Citera
2025-12-27, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Jag missförstår ingenting. Du skrev att utredningen leds av SU.
Det gör den inte. Den leds av Åklagarmyndigheten med stöd från SU.

Du missförstår mig igen,lillen. Jag skrev ingenting, jag citerade det som stod skrivet på polisens hemsida.

Är du full, dum eller både och?

Edit: det finns till och med en länk bifogad, vilket tyder på att du är precis så korkad. Kryp tillbaka in i din morsa, din dundernolla
Senast redigerad av lebronx 2025-12-27 kl. 00:49.
Citera
2025-12-27, 00:47
Medlem
Man kan ju skjuta i knäet också. Och haft ett mycket bättre utredningsläge.
Nu famlar man om ev. motiv, GM är ju stendöd.
Nåja, jag vet inte vilket nödläge den kvinnliga polisen befann sig i. Hennes handling kan ju ha varit högst befogad, vad vet vi?
Men vafan har GM gjort under flera timmar?
Citera
2025-12-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

https://imgur.com/a/FJAg4jD

Här kan ni se annonsen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in