2025-12-26, 20:29
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får tro vad du vill. Julia har ju i princip i klarspråk gett uttryck för sin svartsjuka gentemot Linnea i princip i varje live hon nämns - och att hålla barnet är för att försöka tvinga fram att Chrippa ska tvingas ha så mycket kontakt som möjligt med Julia.

Att han lyckas få igen om en del innebär inte att han fått det umgänge som är avtalat - eller att det är han som är med på begränsningen. Det som sker är ju ett resultat av Julias umgängessabotage och patetiska försök att få Chrippa att han närmare kontakt med henne.

Hon förstör barnet - men det skiter hon ju i. De enda som har något värde för Julia är hon själv och Jocke .. så länge han kan betala.

Får hoppas Kräftan informerar soc om detta om det är sant. Eller varför anmäler inte du på en gång?
Citera
2025-12-26, 20:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon visar ju ingen svartsjuka på TikTok, i början var hon det vilket man kan förstå men nu är hon ju inte det.
Jo, det gör hon.

Citat:
Om mitt barn hade sagt som hon gör hade jag inte lämnat mitt barn och allt som C har sagt att L har gjort mot flickan samt inspelningarna som L visat upp så förstå man hur Julia tänker.
Jocke hjälpte henne med advokatkostnader det är ju inte så att han försörjer henne du överdriver så mycket.
Men din dumme fan. Det gick ju bra att lämna barnet fram till bröllpet - då nekade hon barnet att vara med och började med sitt umgängessabotage igen.
Jo, han betalar både till hennes uppehälle och till advokatkostnaderna. Advokatkostnaderna är väl dessutom en betydande summa som han betalar för ..
Citera
2025-12-26, 20:36
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Den enda som har fel nu är ju du om det ska hård dras.
Menar du att ingen tidigare fått slappare straff efter hovrätten tex?
Jag kan tala om att fler än hälften får sänkt straff i hovrätten, ganska så bra odds 50/50 skulle jag säga!

Nej den enda här inne som har fel och som trodde straffet skulle bli fotboja är du. Haha ja säkert vad du säger finns det noll bevisning för, du är full av skit.
Citera
2025-12-26, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det gör hon.

Men din dumme fan. Det gick ju bra att lämna barnet fram till bröllpet - då nekade hon barnet att vara med och började med sitt umgängessabotage igen.
Jo, han betalar både till hennes uppehälle och till advokatkostnaderna. Advokatkostnaderna är väl dessutom en betydande summa som han betalar för ..

Det gick bra tills flickan började säga saker och inte vill åka dit Julia måste ju lyssna på henne.
Kan du bevisa att Jocke står för allt du säger att han gör? nu är det din tur att visa att du talar sanning.
Citera
2025-12-26, 21:08
Medlem
Citat:
Kan du länka vart han säger att allt står i journalen tack!
Man behöver inte anmäla för folk inser ju ändå hur det ligger till dom flesta verkar ändå förstå hur trauma fungerar.

Minut 55 i tex denna dokumentär pratar dom om det och Jocke går ifrån att det står där tills att det inte står där under dessa frågor.

Sen även under alla bok intervjuer med mera när de begav sig så sa han att han har belägg för allt i journaler och papper. Från att idag i något av avsnitten i dokumentären säga att papperna skapade bara minnen, minnen av sådant som inte står där, tex hängningar och monsterblod och elstötar med mera.

https://www.svtplay.se/video/ja4ER9p/dokument-inifran-hatet/1-monstret?video=visa&position=3338
Citera
2025-12-26, 22:01
Avslutad
Citat:
Kan du länka vart han säger att allt står i journalen tack!
Man behöver inte anmäla för folk inser ju ändå hur det ligger till dom flesta verkar ändå förstå hur trauma fungerar.
https://www.instagram.com/opartiskt_om_dramat/reel/DSuAg0aClQE/
Citera
2025-12-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Är det sant? Trodde han hade lite deg iaf. Ägt BMW M3 förut…

Hans måleriföretag har svårt att betala ut löner och räkningar till färgbutikerna. Han tjänar bra med deg men lever långt över sina tillgångar
Citera
2025-12-26, 22:10
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Linneas senaste snap: ”Jag har ju en vit bil som JAG äger”
Nej, det har du inte.
0st fordon registrerade på Linnea Lundström. Spelar hon bara dum eller?
Man kan äga en bil utan att den är registrerad på dig som individ.
Transportstyrelsens register är mer ett brukarregister, bl.a. därför fogden kan ta ett fordon oavsett vad som står i det.

Jag har tre bilar, en av dem syns på mig om man söker upp dem.
Även fast en annan person står registrerad på dem så är jag juridisk ägare.
Går galant.
Citera
2025-12-26, 22:53
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Just detta reagerar jag också på om man är rädd för vad andra kan göra så är det ju dumt att visa upp sig på sociala medier innan dokumentären visste ju knappt folk vilka det var.
Dem kanske inte är rädda längre...sektenryktet och dokumentärens inspelning av "följderna", är 1-2 år sen....? Eller så var de kanske inte så rädda som de påstod...?
Citera
2025-12-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Dem kanske inte är rädda längre...sektenryktet och dokumentärens inspelning av "följderna", är 1-2 år sen....? Eller så var de kanske inte så rädda som de påstod...?
Det var bara hittepå. Som allt annat.
Citera
2025-12-26, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Man kan äga en bil utan att den är registrerad på dig som individ.
Transportstyrelsens register är mer ett brukarregister, bl.a. därför fogden kan ta ett fordon oavsett vad som står i det.

Jag har tre bilar, en av dem syns på mig om man söker upp dem.
Även fast en annan person står registrerad på dem så är jag juridisk ägare.
Går galant.

Sant
Har lika dant som dig
Citera
2025-12-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Det är otroligt om Bo har gjort något olagligt, inte troligt med tanke på hur hårt saker som detta granskas.
Ja du har missat att Jocke sålt sina journaler bakom betalvägg, till alla som vill titta på dom.

Jaha, så du menar att det är att sälja dom.
Hur kan Bosse fått tag i journaler som Jocke inte har lagt ut? Är det lagligt att använda sig av dessa?

Jag tror nog att Bosse vevar med sina spadar och har nog gått genom granskningar. Det är ju uppenbart att han inte alls hade en tanke att vara objektiv i sin sk dokumentär.

Han är ju fälld flera ggr innan av granskningsnämnden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in