Citat:
Ursprungligen postat av
geyto
Och det är där jag famlar. Är Dumpen bra på det sättet att just den här frågan lyfts? Eller är Dumpen något annat? Jag är kluven tills vidare. Medvetenhet är bra men jag vet inte.
Jag är helt med dig. Men, vet inte om du läst, men 20 självmord sägs det. Det är (kanske) 20 pappor, låt säga dom snittar 2 barn. Det är 40 faderslösa barn - som i sin tur (kanske) får problem på olika sätt.
Deras eventuella partner dras säkert med i vissa fall. Gemensamt för alla är nog psykisk ohälsa, vi kan räkna på samma sätt, 1.400 barn som (eventuellt) får problem då.
Samhällskostnaden är helt absurd. I vissa fall har det varit bevisligen farliga män som ger sig på småbarn ja. Men det är en bråkdel av alla 700+
Sammantaget går det inte rättfärdiga deras metod - helt omöjligt. Som jag sagt tidigare, skulle dom göra samma sak utan publicera skulle vi ha 100% nytta och 0% skador i någon form. Gäller primärt när Dumpen själva tar kontakt först - då blir det extra fel.
För det har du väl noterat? Många gånger tar Dumpen kontakt med männen, inte tvärtom.
Men just den insikten verkar vara oerhört svår att ta in för rena dumpenanhängare. Tycker det är relativt logiskt.