2025-12-26, 15:32
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Precis.
Att man inte kan se skillnad på ett ungt par och en situation där en äldre ger sig i lag med en mycket ung är allvarligt.
Att man inte förstår det är en del i själva problematiken.

Går inte svara jag eller nej på det. Eftersom det är skillnad på 3år och 15 om 1 vecka. Utom i juridisk mening då båda är under 15. Däremot är det 2 vitt skilda typer av män.

Det plus män som aktivt letar upp, eller blir kontaktade först.

Med dom 2 insikterna blir det inte lika svart/vitt - inte ens juridiskt då även påföljderna skulle bli väldigt olika i dessa fall. Någon letar upp en 5 åring vs en snart 15 letar upp en man. Inte i närheten av samma påföljd.

För det viktiga är alltså att förhindra övergrepp. Kan ni gissa i vilket grupp dom faktiska farliga männen är? Förutom att dom sannolikt redan är i småbarnens liv i någon form redan - sociala medier inte nödvändigt.

Allt sammantaget är det därför Dumpen spricker på så många punkter och omfattande skador är ett faktum. "Men dom har stoppat herr Jönsson från det och det", men så bra - han hade blivit stoppad oavsett.

En metod som fungerar har 0% skador och 100% nytta. Får mig att tänka på den som skrev "polisen ska få göra exakt som dumpen" .. eller hur, det belyser både hur anhängare och Dumpen själva resonerar. Det är så omöjligt det kan bli.

Blir intressant den 19e om damen är i form, blir det till mannens fördel kommer det säkerligen bli fler. Utöver eventuell EU-Dom som suddar ut utgivningsbevis, det är som plocka bort målvakten i hockey.
Citera
2025-12-26, 16:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Är brottsprovokation den enda problematiken kring Dumpens tillvägagångssätt menar du?
Vad biter på pedofiler? Dumpen. Vad mer behöver göras förutom striktare lagar?
Det kommer i Sverige nästa år.
Citera
2025-12-26, 16:51
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Tror jag vet vilka du röstar på. Men iallafall, problematiken är att lagarna blir i stort sett tandlösa. Dom mer extrema är bara förslag.

Men du missar nog den största poängen, den största faran för barnen är män som redan finns i deras närhet.
Citera
2025-12-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Tycker du? De läggs ju upp i snabbare takt än någonsin.
Citera
2025-12-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Går inte svara jag eller nej på det. Eftersom det är skillnad på 3år och 15 om 1 vecka. Utom i juridisk mening då båda är under 15. Däremot är det 2 vitt skilda typer av män.

Det plus män som aktivt letar upp, eller blir kontaktade först.

Med dom 2 insikterna blir det inte lika svart/vitt - inte ens juridiskt då även påföljderna skulle bli väldigt olika i dessa fall. Någon letar upp en 5 åring vs en snart 15 letar upp en man. Inte i närheten av samma påföljd.

För det viktiga är alltså att förhindra övergrepp. Kan ni gissa i vilket grupp dom faktiska farliga männen är? Förutom att dom sannolikt redan är i småbarnens liv i någon form redan - sociala medier inte nödvändigt.

Allt sammantaget är det därför Dumpen spricker på så många punkter och omfattande skador är ett faktum. "Men dom har stoppat herr Jönsson från det och det", men så bra - han hade blivit stoppad oavsett.

En metod som fungerar har 0% skador och 100% nytta. Får mig att tänka på den som skrev "polisen ska få göra exakt som dumpen" .. eller hur, det belyser både hur anhängare och Dumpen själva resonerar. Det är så omöjligt det kan bli.

Blir intressant den 19e om damen är i form, blir det till mannens fördel kommer det säkerligen bli fler. Utöver eventuell EU-Dom som suddar ut utgivningsbevis, det är som plocka bort målvakten i hockey.

Det är väldigt enkelt att svara på en normal man ligger inte med en 15åring bara för att det är lagligt.
Han inser att det troligtvis är en väldigt dålig idé både för tjejen och för honom själv med tanke på alla problem som kan uppstå.

Det spelar ingen roll om det är flickan som frågar, det är olagligt iaf.
Det är samma förutsättningar för alla brottslingar. T.e.x så finns det inga förmildrande omständigheter om du hävdar att det va langaren som frågade om du ville köpa droger
Citera
2025-12-26, 17:04
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är väldigt enkelt att svara på en normal man ligger inte med en 15åring bara för att det är lagligt.
Han inser att det troligtvis är en väldigt dålig idé både för tjejen och för honom själv med tanke på alla problem som kan uppstå.

Det spelar ingen roll om det är flickan som frågar, det är olagligt iaf.
Det är samma förutsättningar för alla brottslingar. T.e.x så finns det inga förmildrande omständigheter om du hävdar att det va langaren som frågade om du ville köpa droger

Finns istället ringa, eget bruk osv. Det är stor skillnad på dom som gärna ser en mamma som erbjuder sina 4 åringar, än mannen som tar "15 om 1 vecka" - det går se i loggarna på alla uthängda män.

Juridiskt är alla under 15 ja - där är vi eniga. Men, dom är definitivt olika farliga.
Citera
2025-12-26, 17:44
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Finns istället ringa, eget bruk osv. Det är stor skillnad på dom som gärna ser en mamma som erbjuder sina 4 åringar, än mannen som tar "15 om 1 vecka" - det går se i loggarna på alla uthängda män.

Juridiskt är alla under 15 ja - där är vi eniga. Men, dom är definitivt olika farliga.

Se på Lolita islands, där var det mest college flickor, några få 14, de flesta 15-20. Ändå kallas det pedofilskandal. Folk är lika upprörda även om det i princip är unga kvinnor.

Ett tips, gör inte som Patrik Sjöberg och festa med små brudar.
Citera
2025-12-26, 17:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag förstår att ni som "tar 15 om en vecka" anser er vara lite finare.
Men hur ni än vrider och vänder på det så är det illa av en vuxen karl att ge sig i lag med en så pass ung person. Låt dom utvecklas i lugn och ro utan eran inblandning.
Citera
2025-12-26, 17:59
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Men hur ni än vrider och vänder på det så är det illa av en vuxen karl att ge sig i lag med en så pass ung person. Låt dom utvecklas i lugn och ro utan eran inblandning.

Exakt, män ska inte vara som Patrik Sjöberg, lämna unga kvinnor ifred.
Citera
2025-12-26, 18:00
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:

Varför är du så övertygad om att alla som kritiserar eller försöker nyansera olika aspekter av dumpens verksamhet vill ligga med barn eller fjortisar? Det är ordagrant det du skriver, jag hade gärna försökt fin-tolka dig men det går inte.
Citera
2025-12-26, 18:01
Medlem
Glödskals avatar
Om nu Sara går bort finns det kanske en ersättare för henne. Finns det någon känd möjlig kronprinsessa?
Citera
2025-12-26, 18:14
Avslutad
Jag har följt Dumpen en tid och förvånas över att det aldrig verkar bli brist på "gäddor". Som pappa till två barn är detta skrämmande för mig själv men också sett till vad jag tänker på som ett mörkertal. Hur många män fastnar inte i Dumpens nät och faktiskt träffar barn i verkliga livet? Fruktansvärt.

Har jag förstått rätt att Dumpens arbete har lett fram till ny lagstiftning som träder i kraft efter nyår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in