2025-12-26, 18:17
Medlem
20 självmord? Jösses.
Tänk på deras anhöriga !
Tänk på barnen !! som kanske också mår så dåligt att de tar livet av sig.
Nej det här är inte brottsbekämpning för fem öre.
Senast redigerad av Kvargman 2025-12-26 kl. 18:23.
Citera
2025-12-26, 19:15
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag har följt Dumpen en tid och förvånas över att det aldrig verkar bli brist på "gäddor". Som pappa till två barn är detta skrämmande för mig själv men också sett till vad jag tänker på som ett mörkertal. Hur många män fastnar inte i Dumpens nät och faktiskt träffar barn i verkliga livet? Fruktansvärt.

Har jag förstått rätt att Dumpens arbete har lett fram till ny lagstiftning som träder i kraft efter nyår?

Nej - den lagen finns redan egentligen, den stramas åt lite - i praktiken noll skillnad. Dumpen själva i senaste kröniken "att polisen ska få göra exakt som Dumpen" - tyvärr totalt omöjligt. Att dom tar exempel på länder som inte är med i EU belyser den bristande verklighetsuppfattningen.

Övriga 2 lagar dom/SD pratar om är förslag och inget annat. Även dom blir ganska tandlösa.

Men att det är många ja - av dom här 700 så är bara ett fåtal per definition farliga (även 1 är för mycket, inte så så jag menar).

Men det finns oändligt många fler, eftersom dom riktigt farliga männen inte är någon som Dumpen fiskar upp helt random på en app (då är ni lite för naiva) - den stora massan finns redan i barnens liv i någon form, tränare, lärare, släkting, osv.

Så oroa dig inte för någon herre 54 mil bort, oroa dig hellre för alla sociala kontakter IRL som redan finns (det är däremot verkligheten).
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-26 kl. 19:20.
Citera
2025-12-26, 19:16
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Om nu Sara går bort finns det kanske en ersättare för henne. Finns det någon känd möjlig kronprinsessa?

Tvivlar, för det är ett extremt dåligt uppdrag. Är du sugen på vara ansvarig utgivare när det börjar storma snart/senare?

Förutom att dom flesta kan klura ut metoder som är mycket bättre för samma ändamål.
Citera
2025-12-26, 19:18
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
20 självmord? Jösses.
Tänk på deras anhöriga !
Tänk på barnen !! som kanske också mår så dåligt att de tar livet av sig.
Nej det här är inte brottsbekämpning för fem öre.

Precis - det får helt otroliga effekter, både som du säger, men ta bara samhällsekonomiskt i sin helhet.

Att göra samma sak - utan publicering, skulle fått samma effekt - men inte några negativa effekter på det sätter du nämner.

Varför gör man inte så isåfall, om sytftet är rädda barn? Det är där det spricker 100% för Dumpen, och bör även stå till svars juridiskt - men det kommer.
Citera
2025-12-26, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Så oroa dig inte för någon herre 54 mil bort, oroa dig hellre för alla sociala kontakter IRL som redan finns (det är däremot verkligheten).

Ja, så är det nog. Dumpen har kanske gjort att jag fokuserar för mycket på internet och inte på verkliga livet där människor möts. Hemskt. Det måste vara ett enormt mörkertal, det här med intresset för barn. Men tack för klargörande gällande lagarna!
Citera
2025-12-26, 19:20
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Tvivlar, för det är ett extremt dåligt uppdrag. Är du sugen på vara ansvarig utgivare när det börjar storma snart/senare?

Förutom att dom flesta kan klura ut metoder som är mycket bättre för samma ändamål.

Nej jag tänkte mig någon som redan jobbar åt dumpen och kan ta över Saras roll som ansikte utåt.

Du själv då. Har du lust att fronta ditt och dina trådkamraters motstånd mot Dumpen?
Citera
2025-12-26, 19:22
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Nej jag tänkte mig någon som redan jobbar åt dumpen och kan ta över Saras roll som ansikte utåt.

Du själv då. Har du lust att fronta ditt och dina trådkamraters motstånd mot Dumpen?

Haha, inte riktigt. Jag är mest intreserad av hur fel allting är. Jag är för att skydda barn alla dagar i veckan, men när det gör mer skada än nytta kan jag inte vara det längre - alltså vara för hur Dumpen gör. När det trots allt går att göra det med 0 skador.
Citera
2025-12-26, 19:23
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Haha, inte riktigt. Jag är mest intreserad av hur fel allting är. Jag är för att skydda barn alla dagar i veckan, men när det gör mer skada än nytta kan jag inte vara det längre - alltså vara för hur Dumpen gör. När det trots allt går att göra det med 0 skador.
mmmm. säkert.
Citera
2025-12-26, 19:26
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ja, så är det nog. Dumpen har kanske gjort att jag fokuserar för mycket på internet och inte på verkliga livet där människor möts. Hemskt. Det måste vara ett enormt mörkertal, det här med intresset för barn. Men tack för klargörande gällande lagarna!

Så lite så, det är så felaktiga uppfattningar (speciellt av Dumpen & Co) - bättre att läsa lag och lagförslag själv på regeringen.se. (EU & GDPR skulle sätta totalstopp för deras vision att göra som USA exempelvis).

Men - till saken, ja, det är tur man inte vet det. Ungefär som när polisen pratar ibland i olika program, hur mycket skit som händer inom 4 väggar där det ser ut som världens finaste område. Lite samma sak.

Fast, man kan se det såhär också, om en bråkdel av männen faktiskt finns online och dumma nog att bli uppfiskade, så måste totalen vara ett absurt antal.
Citera
2025-12-26, 19:32
Avslutad
Citat:
Fast, man kan se det såhär också, om en bråkdel av männen faktiskt finns online och dumma nog att bli uppfiskade, så måste totalen vara ett absurt antal.

Och det är där jag famlar. Är Dumpen bra på det sättet att just den här frågan lyfts? Eller är Dumpen något annat? Jag är kluven tills vidare. Medvetenhet är bra men jag vet inte.
Citera
2025-12-26, 19:41
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Och det är där jag famlar. Är Dumpen bra på det sättet att just den här frågan lyfts? Eller är Dumpen något annat? Jag är kluven tills vidare. Medvetenhet är bra men jag vet inte.

Jag är helt med dig. Men, vet inte om du läst, men 20 självmord sägs det. Det är (kanske) 20 pappor, låt säga dom snittar 2 barn. Det är 40 faderslösa barn - som i sin tur (kanske) får problem på olika sätt.

Deras eventuella partner dras säkert med i vissa fall. Gemensamt för alla är nog psykisk ohälsa, vi kan räkna på samma sätt, 1.400 barn som (eventuellt) får problem då.

Samhällskostnaden är helt absurd. I vissa fall har det varit bevisligen farliga män som ger sig på småbarn ja. Men det är en bråkdel av alla 700+

Sammantaget går det inte rättfärdiga deras metod - helt omöjligt. Som jag sagt tidigare, skulle dom göra samma sak utan publicera skulle vi ha 100% nytta och 0% skador i någon form. Gäller primärt när Dumpen själva tar kontakt först - då blir det extra fel.

För det har du väl noterat? Många gånger tar Dumpen kontakt med männen, inte tvärtom.

Men just den insikten verkar vara oerhört svår att ta in för rena dumpenanhängare. Tycker det är relativt logiskt.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-26 kl. 19:46.
Citera
2025-12-26, 19:45
Avslutad
Citat:
Finns istället ringa, eget bruk osv. Det är stor skillnad på dom som gärna ser en mamma som erbjuder sina 4 åringar, än mannen som tar "15 om 1 vecka" - det går se i loggarna på alla uthängda män.

Juridiskt är alla under 15 ja - där är vi eniga. Men, dom är definitivt olika farliga.

Jag vet att det är viktigt för er att framhäva att de vuxna som tänder på 14 åringar är inte pedofiler.
Men de som kommer till avtalad plats är definitivt våldtäktsmän och dom står väldigt lågt i anseende hos vanligt folk. Så ungefär samma skit.
Vanliga män tänder inte på 14 åringar det är det som är skillnaden mot en gädda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in