Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-26, 17:25
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Du behöver se helheten inte ett lösryckt bidrag.

Jag har 5 barn och jag vet att jag hade haft ett betydligt lättare och monetärt rikare liv om jag inte haft barn. Om du tror att det är en "förmån" att få lågt barnbidrag och lite mindre lön än normalt för att vara hemma med ett sjukt barn så tror du fel.
Citera
2025-12-26, 17:28
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är det, skillnaden är att det är farsan som jobbar medan hucklet försörjer sig på att föda barn.

Då skulle de bara få 50% av avdraget.
Citera
2025-12-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jag skulle skaffat mer barn om jag kunde tjänat så mycket pengar på det.

Nu lever vi tack och lov inte i ett samhälle där vi betalar folk som dig för att skaffa barn.

Girighet är den sämsta anledningen som finns för att skaffa barn.

Vill du tjäna pengar så får du göra det på andra sätt, än att sätta barn till världen där de tvingas få en girig mamma med fokus på pengar istället för familj.

Giriga mammor förekommer, men det är inget samhället bör uppmuntra. Det blir som att hälla bensin på en brand.
Citera
2025-12-26, 17:30
Medlem
Citat:
Jag har 5 barn och jag vet att jag hade haft ett betydligt lättare och monetärt rikare liv om jag inte haft barn. Om du tror att det är en "förmån" att få lågt barnbidrag och lite mindre lön än normalt för att vara hemma med ett sjukt barn så tror du fel.

Nu förstår jag bättre du talar alltså helt i egen sak. Finns ingen större anledning att skaffa fem ugnar. Det bör givetvis vara mer jämt fördelat.
Citera
2025-12-26, 17:32
Medlem
Citat:
Mitt mål är att folk generellt skaffar mer barn och det är definitivt en morot att slippa skatt.

Är man girig om man gillar att betala mindre skatt?

Varför lägger du dig i huruvida andra skaffar barn? Vad har du med det att göra?

Du verkar ointresserad av att i allmänhet hjälpa varken föräldrar eller barn genom tex ökade samhällsinsatser, utan ditt fokus ligger på jobbskatteavdrag.

Ja du är girig om du vill betala mindre skatt. Vad trodde du girighet var för något?
Citera
2025-12-26, 17:33
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Då skulle de bara få 50% av avdraget.

En morot till att skaffa ännu fler barn, ovanpå alla andra bidrag de redan får.

Sverige behöver inte fler babbar.
Citera
2025-12-26, 17:33
Medlem
Tranquility Bass avatar
Ser inte varför den redan mest belönade väljargruppen ska få ännu mer bidrag? Räcker inte barnbidrag, kraftigt betald barnomsorg, betald ledighet etc. Känns inte som det är pengar som är problemet.
Citera
2025-12-26, 17:38
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
En morot till att skaffa ännu fler barn, ovanpå alla andra bidrag de redan får.

Sverige behöver inte fler babbar.

Ja jag tvekar att ett etniskt jobbskatteavdrag är realistiskt så vad än politikerna kommer på för att uppmuntra barnafödande kommer ju muslimer i Sverige få del av detta.

Men bättre än att svenskar dör ut, och det är i mitt tycke bättre att arbetande invandrare drar nytta än alla invandrare.

Tror inte du och jag har mycket mer att diskutera.
Citera
2025-12-26, 17:38
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Ser inte varför den redan mest belönade väljargruppen ska få ännu mer bidrag? Räcker inte barnbidrag, kraftigt betald barnomsorg, betald ledighet etc. Känns inte som det är pengar som är problemet.

Det är fortfarande billigare och lättare att inte ha barn.
Senast redigerad av Wyrdkin 2025-12-26 kl. 17:45.
Citera
2025-12-26, 17:46
Medlem
I så fall ska bara kvinnan som föder barnet få skatteavdrag. Män föder inte barn
Annars skulle tom våldtäktsmän få skatteavdrag, om barnet föds
Citera
2025-12-26, 17:50
Medlem
Citat:
Det är fortfarande billigare och lättare att inte ha barn.

Om du bara ser dina barn som något som ska ge bättre ekonomi så skulle du gett fan i att skaffa dem. Barn skaffar man av andra anledningar.
Citera
2025-12-26, 17:53
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
I så fall ska bara kvinnan som föder barnet få skatteavdrag. Män föder inte barn
Annars skulle tom våldtäktsmän få skatteavdrag, om barnet föds

Nej, man är alltid två om ett barn, och i globohomo-landet Sverige skulle min idé antagligen gå till två homofiler också men det är smällar man får ta.

Bra poäng om våldtäkt. I de sällsynta barn ett barn blivit till av en våldtäkt skulle mamman få 100% av avdraget. Tror dock detta scenario är sällsynt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in