Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-26, 17:05
Medlem
Wyrdkins avatar
Har en lösning på Sveriges låga barnafödande.

Inför jobbskatteavdrag för föräldrar som gör barn. 50% åt Mamman 50% åt pappan.

1 barn: 10% av skatten
2 barn: 20% av skatten
3 barn: 40% av skatten
4 barn: 50% av skatten
5 barn: 60% av skatten
6 barn: 70% av skatten
7 barn: 80% av skatten
8 barn: 90% av skatten
9 barn: 100% av skatten

Detta till ett maxbelopp av 10000kr i månaden, dvs betalar du 11000 i skatt betalar du bara 1000kr i skatt. Detta så att extrema höginkomsttagare som inte behöver avdraget skulle få dra bort hiskeliga summor.

Detta skulle gälla tills barnet blir 18.

Om ena föräldern inte är anträffbar/död skulle den andra föräldern få 100% av avdraget.

Nu vill jag vet vad som är dåligt med detta för dess syfte?
Citera
2025-12-26, 17:09
Medlem
One2Manys avatar
Du vill alltså belöna den importerade moslemska horden för att föda fram ännu fler kaozungar de inte uppfostrar, och då tror du att svensken kommer vilja skaffa barn? Mer mångkultur, mer våldtäkter, mer stök i skolor, mer gångkriminalitet är lösningen.

Vilket djävla geni du är.
Citera
2025-12-26, 17:14
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du vill alltså belöna den importerade moslemska horden för att föda fram ännu fler kaozungar de inte uppfostrar, och då tror du att svensken kommer vilja skaffa barn? Mer mångkultur, mer våldtäkter, mer stök i skolor, mer gångkriminalitet är lösningen.

Vilket djävla geni du är.

Du verkar inte förstå något av det jag skrev.
Citera
2025-12-26, 17:16
Medlem
Finns redan gott om förmåner såsom barnbidrag, subventioner för barnomsorg och inte minst föräldraledighet och vab. Det stora problemet är nog snarare att folk är upptagna med sin egen karriär. Det är inte slupen som gör att de är personer längst ner och högst upp på samhällsstegen (har råd att. Köpa nödvändiga tjänster) som skaffar flest barn.
Citera
2025-12-26, 17:17
Medlem
Barn ett, barnbidrag (för att skapa "grunduppsättning" för barn) och barnavdrag
Barn två och uppåt endast barnavdrag.
Mitt förslag....
Citera
2025-12-26, 17:19
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Du verkar inte förstå något av det jag skrev.

Jag förstod att det var en idiotisk idé som i huvudsak belönar babbar för att skaffa ännu fler barn, med bonusen att dessa avarter i ännu lägre grad bidrar till de offentliga finanserna.

Så vi får med ditt förslag fler babbar på gatorna och förlorar dessutom skatten de betalar för tjänsterna de i mycket högre utsträckning nyttjar jämfört med svenskar.

Briljant.
Citera
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Finns redan gott om förmåner såsom barnbidrag, subventioner för barnomsorg och inte minst föräldraledighet och vab. Det stora problemet är nog snarare att folk är upptagna med sin egen karriär. Det är inte slupen som gör att de är personer längst ner och högst upp på samhällsstegen (har råd att. Köpa nödvändiga tjänster) som skaffar flest barn.

Även om det finns vab m.m. är det både lättare och billligare att inte ha barn. Hur ska man premiera de som skaffar barn?
Citera
Medlem
Citat:
Har en lösning på Sveriges låga barnafödande.

Inför jobbskatteavdrag

Du missade att förklara på vilket sätt det skulle öka barnafödandet.

Du verkar tro att kvinnor inte skaffar barn pga de betalar för mycket inkomstskatter. Var i hela friden har du fått det ifrån???
Citera
2025-12-26, 17:20
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag förstod att det var en idiotisk idé som i huvudsak belönar babbar för att skaffa ännu fler barn, med bonusen att dessa avarter i ännu lägre grad bidrar till de offentliga finanserna.

Så vi får med ditt förslag fler babbar på gatorna och förlorar dessutom skatten de betalar för tjänsterna de i mycket högre utsträckning nyttjar jämfört med svenskar.

Briljant.

Det är inte arbetande invandrare som skaffar massvis med barn.
Citera
2025-12-26, 17:21
Medlem
Citat:
Hur ska man premiera de som skaffar barn?

Varför ska du premiera någon överhuvudtaget?

Är ditt mål att giriga kvinnor ska skaffa fler barn, inte pga de vill ha eller bryr sig det minsta om barn, utan pga de tjänar pengar på att göra det? Då blir det såna här kvinnor som skaffar barn:
https://www.youtube.com/watch?v=aA3fUfz59vE
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2025-12-26 kl. 17:26.
Citera
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Du missade att förklara på vilket sätt det skulle öka barnafödandet.

Du verkar tro att kvinnor inte skaffar barn pga de betalar för mycket inkomstskatter. Var i hela friden har du fått det ifrån???

Jag skulle skaffat mer barn om jag kunde tjänat så mycket pengar på det.
Citera
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Det är inte arbetande invandrare som skaffar massvis med barn.

Det är det, skillnaden är att det är farsan som jobbar medan hucklet försörjer sig på att föda barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in