Citat:
Ursprungligen postat av
Iq143
Måste man premiera?
Och hur gör vi på de som är odugliga på att ta hand om barnen? En misslyckad unge kostar mer än den ger.
Om jag blir ihop med någon med barn för mannen inte är kapabel till att ta ditt ansvar den han få skattelättnader? Ska jag få fortfarande straffas med t ex lägre pension även om jag delvis står för fiolerna för ungen?
Ja premierar man inte dör vi ut. Det vill inte jag att vi gör.
Samhället kommer få misslyckade ungar, det är statistiskt säkert. Utan dessa misslyckade kommer vi inte få några lyckade. Allt handlar om statistik. Du kan inte få mer än en viss procent utbildade ungar.
Du har dock en intresssant fråga. Ja, de biologiska föräldrarna bör få skattelättnaderna men i fråga om skilsmässa eller bodelning kan man ju också utgå från vårdnaden. Skulle du ex flytta ihop med en kvinna som har 100% av vårdnaden skulle du kunna skicka in bevis om att du nu är styvfar med kvinnans godkännande och få 50%. Tyvärr öppnar sånt här upp för bedrägerier och man kommer behöva vara försiktig med regelverket.
Skulle hon fortfarande ha delad vårdnad skulle biologiska farsan ha avdraget. Detta är dock detaljer som smartare människor än mig skulle få planera.