2025-12-26, 00:37
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Det är extremt viktigt vet vi alla då vi själv varit barn. Under tiden du formas och växer är man extra känslig för påverkan av det yttre, därav kan trauman såsom övergrepp och dylikt förstöra ens hela liv och t.o.m. påverka hjärnfunktioner som leder till diverse psykiska sjukdomstillstånd.

Dumpens metoder där man tar fast gärningsmannen innan denne hunnit utsätta offret är ju faktiskt effektivt så det bör rättsväsendet ta över, alltså bör man tillåta brottsprovokation i just detta syfte.

Visa gärna lite forskning som visat på att dumpens metoder är effektiva och att dom hittar sanna förövare. Den forskning jag hittar är att sexuella fantasi och ett irl möte med juridisk risk har nära 0% chans till riktig sex.

Vidare så kommer inte Sara att krya på sig, hon beräknas ha kring ett år till att leva (skrev en läkare här på flashback). Förhoppningsvis kan hon gå på alla rättegångar som behövs, innan hon dör.
Citera
2025-12-26, 01:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är extremt viktigt vet vi alla då vi själv varit barn. Under tiden du formas och växer är man extra känslig för påverkan av det yttre, därav kan trauman såsom övergrepp och dylikt förstöra ens hela liv och t.o.m. påverka hjärnfunktioner som leder till diverse psykiska sjukdomstillstånd.

Dumpens metoder där man tar fast gärningsmannen innan denne hunnit utsätta offret är ju faktiskt effektivt så det bör rättsväsendet ta över, alltså bör man tillåta brottsprovokation i just detta syfte.
Det du nämner kan man applicera på de anhöriga barnen till fullo. Att även de är känsliga.

Lagskrivarna har valt att benämna det som övergrepp, vilket det visst kan vara. Men viktigt att inse att ett övergrepp sker i personen och utifrån personens preferenser. Inte självklart att det påverkar personen negativt.

Men absolut risken finns för skada, men man gör en ogärning att tuta i personen att denne är förstörd för alltid. Risken är att denne går runt hela livet och tror att den är förstörd och trasig, bara för att denne fått det itutat utifrån samhällets normer.

Att få det som hänt presenterat som ett övergrepp kan i sig påverka hjärnfunktioner negativt. Det finns mycket som kan påverka bör man vara medveten om, och inte bara rikta in sig på ett (1) spår.

Dumpen vill ju göra gällande att den skada som uthängningarna gör med de anhöriga inte behöver ske om de får rätt bemötande, ett bemötande som inte Dumpen tillhandahåller.

Men den kommentaren talar för att det är bemötandet och inte sexet som är det främsta problemet.
Citera
2025-12-26, 01:24
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Visa gärna lite forskning som visat på att dumpens metoder är effektiva och att dom hittar sanna förövare. Den forskning jag hittar är att sexuella fantasi och ett irl möte med juridisk risk har nära 0% chans till riktig sex.

Vidare så kommer inte Sara att krya på sig, hon beräknas ha kring ett år till att leva (skrev en läkare här på flashback). Förhoppningsvis kan hon gå på alla rättegångar som behövs, innan hon dör.

98% av forskning visat att Dumpens metoder är nära 100% då bara enstaka av Dumpens gäddor fortsätter att grooma barn.
Angående "sanna förövare" vet jag inte vem det är men "sanna fiskare" har i alla fall lyckats med att bli bannad på fb i just denna tråd.
ps. jag tror hon är tillbaka under ett nytt namn.

Länge leve Sara, barnens beskyddare, till skinnad från er ni mänsklighetens avarters beskyddare!
Citera
2025-12-26, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ten
98% av forskning visat att Dumpens metoder är nära 100% då bara enstaka av Dumpens gäddor fortsätter att grooma barn.
Angående "sanna förövare" vet jag inte vem det är men "sanna fiskare" har i alla fall lyckats med att bli bannad på fb i just denna tråd.

Länge leve Sara, barnens beskyddare, till skinnad från er ni mänsklighetens avarters beskyddare!

Om 50 är länge då..
Citera
2025-12-26, 04:42
Medlem
Citat:

Du har ett jobbigt liv. Du sitter framför datorn i kalsonger med en mängd kanaler och ser alla kvinnor du skulle vilja ha och skulle ta varje chans. Såklart medlem 4000+ dagar på varje möjlig plattform. Men du är ful. Ser inte bra ut alls. Du tycker det är orättvist. Det är orättvist. Såklart spelar ålder ingen roll för dig. Du kommer skicka kuk-bild vid varje chans på nån kanal. Dumpen jobbar med övergrepp mot barn vilket du motsätter dig eftersom du såklart är öppen för all uppskattning ...
Senast redigerad av Multitudes 2025-12-26 kl. 04:45.
Citera
2025-12-26, 05:40
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten

Det ett tomt påstående utan referens till forskning på området. I stort sätt alla uthängningar som har gjorts av missbrukarna Sara och Putte har ingen relevans. Inget skulle någonsin ha hänt, smärtsamt faktum för alla dumpningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Du har ett jobbigt liv. Du sitter framför datorn i kalsonger med en mängd kanaler och ser alla kvinnor du skulle vilja ha och skulle ta varje chans. Såklart medlem 4000+ dagar på varje möjlig plattform. Men du är ful. Ser inte bra ut alls. Du tycker det är orättvist. Det är orättvist. Såklart spelar ålder ingen roll för dig. Du kommer skicka kuk-bild vid varje chans på nån kanal. Dumpen jobbar med övergrepp mot barn vilket du motsätter dig eftersom du såklart är öppen för all uppskattning ...

Dumpen jobbar såklart inte mot några övergrepp, deras resultat blir negativt, fler barn råkar illa ut. Däremot har dom varit duktiga på att bygga upp en fantasivärld och lura alla swishare, så de två kan ha en inkomstkälla och framstå som helgon.

Den finns en jäkla massa forskning om nätdejtning, och hur fantasier om sex online och sedan ett möte med IRL sex korrelerar. Även forskning på om man blandar in en juridisk risk, så som Dumpen eller i länder där utomäktenskaplig sex, homosexualitet är förbjudet. Jag orkade inte läsa alla hundratals sidor forskningsrapporter, men lät AI göra en sammanfattning.

Typ av möte Chans till sex Vanligaste utfall
Dejtingsajt (med bilder/video) 30–40 % chans till sex eller en andra dejt.
Sexchatt (inga bilder, lagligt) ~10 % chans till sex.
Sexchatt (med/utan bilder, olagligt) 1–5 % chans till sex.

>>> Notera att fullt legal vuxen dejting, där man känner varandra så bra det går onlinle, resulterar i sex 30-40% av fallen. <<<

Ställ detta mot Dumpens antagande att en snabb ytlig chatt utan bilder från båda parter och en enorm juridisk risk ska leda till 100% chans till IRL sex. Detta är ett helt galet antagande utan någon som helst vetenskaplig förankring. Det som skulle ha hänt i praktiken är på sin höjd en nervös fika, och hejdå vi ses aldrig mer.

Vi kan för skojs skull räkna så högt det bara går, genom att anta Dumpen är lika duktiga på att förmedla kontakt som en riktigt dejting sida för vuxna, och vi bortser från juridisk risk etc. Då har vi detta utfall:

av 700 uthängningar skulle:
210 - förhindrat ett riktigt övergrepp.
490 - skapat falska rykten och förstört människors liv.

I realitet liknar det dock detta:
17 - förhindrat ett riktigt övergrepp.
683 - skapat falska rykten och förstört människors liv.
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-26 kl. 06:23.
Citera
2025-12-26, 06:13
Medlem
Citat:
Hoppas hon kryar på sig. Dumpen kanske inte är det mest etiska viset att lösa ett problem (då dumpen kanske är för mycket vinstdrivande) men det tar åtminstone tag i ett problem som uppenbarligen plågar invånarna. Och barnen är Sveriges framtid därav tycker jag det är viktigt att stödja dumpen. Övergrepp i ung ålder orsakar trauma som kan följa med dig under hela ditt liv.

Brottsprovokation är fel, men inte i fallet när det berör barnens säkerhet såsom pedofiler.

Är brottsprovokation den enda problematiken kring Dumpens tillvägagångssätt menar du?
Citera
2025-12-26, 07:09
Medlem
Gerhardts avatar
Fel tråd.
Senast redigerad av Gerhardt 2025-12-26 kl. 08:03.
Citera
2025-12-26, 09:15
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Då kan du ta kaffe 91 gånger, för det är omöjligt. Sen beror det på också, männen som föredrar per definition små barn har högre procent. "Snart 15" är nog nära 0.

Samt om Dumpen kontaktar gäddan först, eller om gäddan söker upp ett litet barn själv. Behöver jag verkligen förklara vilken av dom 2 som har större risk?

Det finns ingen forskning kring sådana detaljer. Dock verkar juridisk risk sänka chansen till IRL sex vid möten, till praktiskt taget obefintligt. Jag gissar mest att det är nyfikenhet på vad för tokskalle det egentligen är som tjatar om träff, ingen plan alls för sexuellt umgänge som driver folk till att åka ut och möta Dumpen.
Citera
2025-12-26, 10:16
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Det finns ingen forskning kring sådana detaljer. Dock verkar juridisk risk sänka chansen till IRL sex vid möten, till praktiskt taget obefintligt. Jag gissar mest att det är nyfikenhet på vad för tokskalle det egentligen är som tjatar om träff, ingen plan alls för sexuellt umgänge som driver folk till att åka ut och möta Dumpen.

Ja, det tror jag också, har även sett att det tjatas från Dumpens sida - vilket helt smular sönder argumentet att "männen jagar" , det säger sig självt.

Lika ologiskt som att männen skulle ses helt offentligt. Det är så många fel i hela upplägget från början till slut att det är orimligt att människor överhuvudtaget tror på detta i den omfattning dom gör.
Citera
2025-12-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Finns en anledning till varför inget EU-land har det så. Vi kan inte alltid göra som vi skulle vilja, lite av poängen med EU också. Därför alla exempel på länder som har det så - inte är EU länder. Ändra lagar spelar liten roll när EU är överordnad.

Jo fast t.o.m du borde se att EU troligtvis kommer att röra sig rejält höger ut. Så det är inte omöjligt att det blir så
Citera
2025-12-26, 13:22
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Man måste börja någonstans, inte omöjligt att det sker förändringar i Europa. Känns som att libereralmupparna faller tillbaka och försöker att härma höger för att inte tappa röster
Det är kul att se sån som dig gå i exakt samma fälla som det vita skräpet i de röda fattiga delarna i US, så lättmanipulerade. Bara för tex SD att kommmed förslaget att det ska bli rumsrent med n-ordet så har man en stor del av svenska folket i ask.

Att dom senare blir snuvade på sina sociala insatser, vi andra betalar, förstår dom inte ens när det uteblir. Då är det invandrarna, Aftonbladet, och Robert Aschberg som är problemet.

Men fortsätt och titta på heljusramper från biltema och Dumpen, jag betalar gärna ert uppehälle, men snälla söta - rösta inte!

Tack på förhand och för ert eget bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in