2025-12-25, 12:04
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Inte helt sant. Det var inte speciellt roligt när min far ertappades efter alla år. (Jag klarade mig). Detta stod i tidningen och "alla" visste det. Men samtidigt så förhindrades vidare pedofili i samma stad och han flyttade. Samtidigt så förhindrades också framtida barnvakteri för mina egna barn och mina syskons och vidare deras barn framöver. Detta har inget med Dumpen att göra men genomslaget var nog lika stort i den staden som om Dumpen skulle släppt bomben. Som sagt. Inget kul att detta skedde men fantastiskt skönt för oss anhöriga. Någon psykisk misär fanns aldrig. Snarare tvärtom.

Det där är i sak ett intressant ämne (om än tragiskt givetvis). Men jag tror inte man kan ha som en grundregel att alla barn far illa vars förälder blir uthängd - det tror jag inte. Jag både tror och hoppas att majoriteten av barnen klarar sig helt okej.

Vad då skillnaden är på dom som klarar sig kontra inte klarar sig lika bra, det vågar jag inte spekulera i.
Citera
2025-12-25, 12:44
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Inte helt sant. Det var inte speciellt roligt när min far ertappades efter alla år. (Jag klarade mig). Detta stod i tidningen och "alla" visste det. Men samtidigt så förhindrades vidare pedofili i samma stad och han flyttade. Samtidigt så förhindrades också framtida barnvakteri för mina egna barn och mina syskons och vidare deras barn framöver. Detta har inget med Dumpen att göra men genomslaget var nog lika stort i den staden som om Dumpen skulle släppt bomben. Som sagt. Inget kul att detta skedde men fantastiskt skönt för oss anhöriga. Någon psykisk misär fanns aldrig. Snarare tvärtom.

Så du tror är Putte och Sara förmedlar sanning? Dom är utbildade experter på sexualitet?

0-5 % av de som Dumpen hänger ut är riktigta pedofiler.

Lugna ner dig och låt farsans passa barnbarnen.
Citera
2025-12-25, 12:48
Medlem
kansascityshuffles avatar
20 gäddor som inte kan förgripa sig på barn permanent. Helt rätt.
Citera
2025-12-25, 12:57
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
20 gäddor som inte kan förgripa sig på barn permanent. Helt rätt.

0,5 personer som utgör risk för barn är nu döda.

19,5 personer döda i som aldrig hade utgjort någon risk.

Dympen är inga experter på sexualitet och kan inte bedöma personer. De har inga krav på att hålla sig till sanningen.
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-25 kl. 13:02.
Citera
2025-12-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
0,5 personer som utgör risk för barn är nu döda.

19,5 personer döda i onödan.

Dympen är inga experter på sexualitet och kan inte bedöma personer. De har inga krav på att hålla sig till sanningen.
Hur kom du fram till det? Rättevisemärkta självmord!
Citera
2025-12-25, 13:11
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Hur kom du fram till det? Rättevisemärkta självmord!

Finns en massa forskning som indikerar klart att om det finns en juridisk risk vi ett möte så är chansen till sex 0-5 %. Sex chatten på nätet innan är inte alls relaterad till någon verklig händelse senare, eller till sex irl.
Citera
2025-12-25, 13:25
Medlem
Citat:
Finns en massa forskning som indikerar klart att om det finns en juridisk risk vi ett möte så är chansen till sex 0-5 %. Sex chatten på nätet innan är inte alls relaterad till någon verklig händelse senare, eller till sex irl.
Fan vad du ljuger.
Citera
2025-12-25, 13:26
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Fan vad du ljuger.

Fin argumentation.

Visa på forskning som indikerar att Dumpens metod är 100% träffsäker, så kan vi ta diskussionen.
Citera
2025-12-25, 13:40
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Fin argumentation.

Visa på forskning som indikerar att Dumpens metod är 100% träffsäker, så kan vi ta diskussionen.

Då kan du ta kaffe 91 gånger, för det är omöjligt. Sen beror det på också, männen som föredrar per definition små barn har högre procent. "Snart 15" är nog nära 0.

Samt om Dumpen kontaktar gäddan först, eller om gäddan söker upp ett litet barn själv. Behöver jag verkligen förklara vilken av dom 2 som har större risk?
Citera
2025-12-25, 14:41
Medlem
Citat:
Fin argumentation.

Your mates are dead. That’s it.
Rättssäkert är det. Snart kommer det bli lagligt för polisen att fiska.
Citera
2025-12-25, 14:55
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Your mates are dead. That’s it.
Rättssäkert är det. Snart kommer det bli lagligt för polisen att fiska.

1) Det är ett förslag
2) Metoderna är långt ifrån Dumpens
3) Kommer innehålla mängder med nyanser
4) Kommer få långt ifrån det genomslag många tror

I stora drag så, lagen som sådan må vara god i grunden på papper, dessutom finns i princip redan den lagen. Det ni hoppas på är "snart ska polisen göra som Dumpen!!" - nej, det får dom inte trots den eventuella lagen. Visar mest på bristerna kring läs-och-förstå, vilket visserligen är en röd tråd i Dumpensammanhang. Finessen är läsa förslaget, och inte lyssna på en speedad SDare som säger "såhär blir det!!"

Det mest förnuftiga står Australien för - allt är olagligt under 16. Egentligen det enda rätta, då nyansera är omöjligt, det enda det gör är lämna kryphål som vilken medelmåttig advokat som helst kan utnyttja, kryphål är lite Svenskt ändå.

Blir det mot alla tänkbara odds en fällande dom, så kommer den påföljden inte vara speciellt tung.

Dessutom, publicera som Dumpen kan ni se i stjärnorna efter - inte ens möjligt.

Sammanfattningsvis kommer en sådan lag vara även till Dumpens nackdel. Men jag förstår även att Dumplingar inte är i närheten av förstå det.
Citera
2025-12-25, 15:24
Medlem
rallykalle69s avatar
Kan bjuda på ett exempel här. SD har även slagit på stora trumman om offentliga register för pedofiler, som alla hyllar åt, aktuellt i samma tal som lagarna. Finns en intressant sak med det.

Redan 2012 försökte dom med det (d.v.s innan GDPR som infördes 2018)

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/offentligt-register-over-domda-pedofiler_h002ju371/

Det blev inte så nej. Då tänker berörda parti att nu, när vi dessutom har GDPR så kommer det säkert gå bättre...?

Nej.. inte direkt. Det går rakt emot det GDPR ska motverka. Då EU-förordning är överordnad så är det - omöjligt som det heter.

Begrunda detta, han tog även exempel på länder som har sådana register, men det är utanför EU. Det är bara komiskt. (USA och England)
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-25 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in