Citat:
Ursprungligen postat av
area50
Hemskt hur mager Sara såg ut i senaste podden

Hoppas hon kryar på sig. Dumpen kanske inte är det mest etiska viset att lösa ett problem (då dumpen kanske är för mycket vinstdrivande) men det tar åtminstone tag i ett problem som uppenbarligen plågar invånarna. Och barnen är Sveriges framtid därav tycker jag det är viktigt att stödja dumpen. Övergrepp i ung ålder orsakar trauma som kan följa med dig under hela ditt liv.
Brottsprovokation är fel, men inte i fallet när det berör barnens säkerhet såsom pedofiler.
Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle69
Precis, men det är en insikt dessa anhängare aldrig kommer att nå. Dom hyllar ett lagförslag, låt säga det går igenom, då är det snarare som du skriver som skulle bli aktuellt - inte som Dumpen jobbar idag. Undra om dom ens har tänkt på det? Samt, ska Dumpen och Polisen göra samma sak då - samtidigt...? Varav Dumpen är olagligt? Dessutom är det bara en bit på in 2026 vi pratar om.
Sen är det som så, det finns 2 typer av män i denna kategori, det är en stor skillnad på männen som dras till "snart 15" och utvecklade (hade lika gärna kunnat vara en 18 åring), mot männen som tycker 9 är för gammal - i sistnämnda kategori finns det riktigt hemska män (682 exempelvis). Det är inte möjligt att jämnställa dessa två sorter.
Även det är något som verkar svårt att förstå.
Allt sammantaget hoppas jag detta upphör så snart det går, och tas bort - för anhörigas skull.
En sak till jag tvivlar dom tänkt på. En sån här man som föredrar små barn är per definition farlig (det bara är så, finns bottenlöst med fakta om det). Om man då hänger ut männen så dom verkligen inte har något alls att förlora - då har Dumpen onekligen gjort en farlig man betydligt farligare.
Försöker hitta det brottsförebyggande, hittar inte. Kontraproduktivt.
Givetvis så bör ju rättsväsendet ta över projektet, kanske samarbeta med dumpen på något vis men med bya metoder som du beskriver. Det känns givetvis inte rätt om stora summor går direkt till dumpen. Fokuset bör ju vara på att hjälpa/skydda barn.
Dock så tycker jag givetvis att folket på dumpen ska ha sin bit av kakan men det ska vara rimligt som en vanlig lön.