2025-12-26, 13:29
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Terrordåd skulle jag säga kan uteslutas.

Vänta tills TV4 fått en ljudfil att analysera.
Citera
2025-12-26, 13:30
Medlem
Muslimfittas avatar
Varför har det ej framkommit än vilka parterna är? Varför accepterar samhället att media mörkar för oss? Jag fattar det inte. Ska vi hålla på med rykten och spekulationer? Det är tamejfan samma jävla mentalitet i hela samhället. Tystnad som skapar rykten och spekulationer, även på arbetsplatser.

Fram med fakta Polisen/MSM! I utländsk media hade namn, bilder och motiv framkommit för länge sen.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Undra varför man inte gått ut med bild och identitet på gärningsmannen, det gjorde man ju vid Örebro dådet.

Detta var ju en specifik händelse, bilden publicerades för att ge information om vem som utfört den värsta skolskjutningen i Sveriges historia.
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Kan man ta reda mer på ryktet om "stegra bostaden".

Vem bodde där? Vilken adress handlar det om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Jag tror GM fått skjuts eller tagit taxi till brottsplatsen, det är därför polisen vill veta hur han tog sig dit.
Ev flera medskyldiga om det visar sig vara ett terrorbrott.

Taxi kan nästan uteslutas finns knappt någon taxiverksamhet i Boden och juldagen brukar vara svårt att få tag i en bil och väntetiden brukar vara lång speciellt med tanke på väglaget som varit under jul.
Citera
2025-12-26, 13:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Undra varför man inte gått ut med bild och identitet på gärningsmannen, det gjorde man ju vid Örebro dådet.

lite skillnad. många drabbade i örebro, med en "särskild händelse" som pågick länge och satte skräck i en hel stad, och av karaktären där det finns en allmän oro om fler potentiella gärningsmän. dessutom hade väl folk redan luskat ut var HR skett om jag inte missminner mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag är inne på samma linje som du.

Eller... RPV?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"SBB hyr ut 9 000 kvm till Migrationsverket"

https://www.fastighetsnytt.se/segment/samhallsfastigheter/sbb-hyr-ut-9-000-kvm-till-migrationsverket/

ja det är nog inte som när jag gjorde lumpen i boden för många år sedan och det var stora gula skyltar runt alla infarter till boden?

På 70-talet fanns det 2 mormonkillar från USA i Boden. De ansågs givetvis vara amerikanska spioner. 🙂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Kan man ta reda mer på ryktet om "stegra bostaden".

Vem bodde där? Vilken adress handlar det om?

Finns i början av tråden
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Lutar ju åt att GM bor i närheten.
Det kanske var någon dispyt på julafton.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Varför har det ej framkommit än vilka parterna är? Varför accepterar samhället att media mörkar för oss? Jag fattar det inte. Ska vi hålla på med rykten och spekulationer? Det är tamejfan samma jävla mentalitet i hela samhället. Tystnad som skapar rykten och spekulationer, även på arbetsplatser.

Fram med fakta Polisen/MSM! I utländsk media hade namn och bilder framkommit för länge sen.

I just det här fallet är jag inte så säker på att något namn läckt till media.
Citera
2025-12-26, 13:33
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ftothea
Ingen som reagerat på att de numera står BODEN/STOCKHOLM under artikeln på Aftonbladet? 🤔

De finns journalister från Stockholm på plats, därför skriver de så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in