2025-12-26, 12:54
Medlem
Av den knapphändiga informationen som finns är det mest troligt antingen ett vansinnesdåd eller 764-inspirierat.
Citera
2025-12-26, 12:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus13
Har vi någon klarlagd information om vad BO arbetade med?
Jag har läst informationen om att GM inte ska ha en koppling till familjen men jag funderar ändå om inte de stött på varandra via te.x. arbete och att GM blivit kränkt eller förbannad på BO och därför utför det här dådet? Då hade det inte varit en tydlig koppling (vilket polisen ju dementerat) utan något som kan komma fram i efterhand.

Det känns otroligt osannolikt att GM valt ett hus på måfå, och dessutom använder en kniv vilket statistiskt sett är ett mer personligt vapen (sen är det ju lättast att få tag i, så det behöver ju inte betyda något) men det i kombination med ett utdraget förlopp talar ju mer för att det funnits ett personligt motiv än att det inte har det.
Han kanske bor granne och vet att det bor en kvinna med döttrar där och spanat in alla tre - det kan räcka för en galning...
Citera
2025-12-26, 12:55
Medlem
allegragellers avatar
Inlägget jag replikerar verkar borttaget…

Njae, t.o.m. polisen uttrycker fasa:

” Polisen är ännu mycket förtegen om vad som skett på adressen, men för TV4 Nyheterna beskriver poliskommissarie P-O Andersson händelsen ”som en skräckfilm”.”

https://www.tv4.se/artikel/3JBFaojfj5ua3IXmekwknD/boende-i-chock-efter-brutala-valdsdadet-kan-inte-tro-att-det-aer-sant
Citera
2025-12-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför ska polisen ha koll på dom om de inte har begått brott tidigare?

beror väl på?

"Att ställas under uppsikt innebär att du måste anmäla dig hos Migrationsverket eller polisen under vissa tider i väntan på din hemresa."

det är väl en del på gång nu med inställda spårbyten och annat, men inte säkert att det har något att göra med just det här fallet
Citera
2025-12-26, 12:57
Medlem
Definitivt narkotika med i bilden, när GM inte har någon relation till de drabbade och agerat hotfullt. Tyder på en snedtändning. Kanske gick omkring i området och såg folk fira jul och blev avundsjuk.
Citera
2025-12-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag jag lutar också mot det. Att GM och offer inte känner varandra är ovanligt. Sedan är tidpunkten på dygnet så konstig också. Är det knark eller alkohol inblandat brukar det ske bråk på kvällen/natten.
En 20-årig knarkande svensk borde ligga och sova på juldagsförmiddagen.

Har nämnt det tidigare i tråden, men en muslimsk utlänning kan tro att svenskar firar jul den 25:e precis som andra kristna länder och valt den tidpunkten för att ta gisslan.
Lutar åt detta med.
Jag nämnde det tidigare i tråden att det är därför polisen inte direkt gått ut med gärningsmannens identitet.
Om det är ett muslimskt terror dåd under julhelgen så blir det en politiskt tsunami.
Att polisen direkt sköt GM tyder på att dom var säkra på att han skulle skada flera.
Citera
2025-12-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inlägget jag replikerar verkar borttaget…

Njae, t.o.m. polisen uttrycker fasa:

” Polisen är ännu mycket förtegen om vad som skett på adressen, men för TV4 Nyheterna beskriver poliskommissarie P-O Andersson händelsen ”som en skräckfilm”.”

https://www.tv4.se/artikel/3JBFaojfj5ua3IXmekwknD/boende-i-chock-efter-brutala-valdsdadet-kan-inte-tro-att-det-aer-sant

= Enorma mängder blod överallt i bostaden.
Citera
2025-12-26, 12:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I Ekot nyss sa man att MGM är "känd av polisen", men inte på vilket sätt.

Polisen

Citat:
– Till viss del var han känd av oss, men man kan vara känd för polisen på många olika sätt.

Källa:Aftonbladet

Får mig att misstänka att mördaren varit föremål för LPT med polisassisterad insats.

Vansinnesdådet i sig förstärker den misstanken.
Citera
2025-12-26, 12:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen

Källa:Aftonbladet

Får mig att misstänka att mördaren varit föremål för LPT med polisassisterad insats.

Vansinnesdådet i sig förstärker den misstanken.
Jag är inne på samma linje som du.
Citera
2025-12-26, 13:02
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det stod i tidningen att polisen inte ville kommentera skadorna på de överlevande pga respekt mot dom. Tyder ju på grovt sexuellt våld tycker jag. Verkligen så vidrigt! Stackas tjejer!

Det gör det inte alls. Sluta sprida rykten och snacka skit! Ni sitter och lustar med er fantasi. Det är bra jävla vidrigt.
Citera
2025-12-26, 13:02
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
= Enorma mängder blod överallt i bostaden.

Behövs inte mycket blod för det. Räcker med en skärskada.
Citera
2025-12-26, 13:03
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
[highlight]Mördaren ska ha kommit ifrån huset bredvid, dvs det som ägs av ett företag med ev. Stegraarbetare eller motsvarande som fått en psykos. Det är även det som goes by på stan.

(Källa: personer som har eller har haft relation med den mördade kvinnan).
Väldigt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in