2025-12-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så snappas det upp av lokalinvånare som sedan sprider namnet vidare, och så kommer det tillbaka till tråden och anses vara en ”bekräftelse”. Nej tack.

Helt rätt gjort, har du hört samma namn som mig? gällande sydamerikanskt ursprung boende i boden sedan många år tillbaka?
Citera
2025-12-26, 00:37
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hoppas innerligt att de två döttrarna har en pappa i Boden, och andra släktingar som kan ta hand om dem. Det är ohyggligt det som har hänt. Och bedrövligt att GM skjutits ihjäl dessutom så att motiv och förklaring aldrig kommer fram.
Men herregud? Det är extremt sällan som gärningsmannen tillför något vettigt i en utredning! Det bästa som brukar komma fram är "hon provocerade mig" men det normala är att skylla på andra okända människor eller tystnad.
Citera
2025-12-26, 00:38
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Nä det kommer dom inte göra
Det kommer inte ens bli en rättegång, både offer och Gm är döda.
Det man kan göra är att begära ut papperna från åklagarmyndigheten när åklagaren avslutar fallet.
Vilket kommer ta ca 4 v efter obduktion av båda och allt annat utred matrial är klart

Rättegång kan det naturligtvis inte bli, men eftersom polisen har utredningsskyldighet så lär en utredning göras och bli offentlig. Det är ju dessutom som så att två av offren lever. Det skulle förvåna mig nåt oerhört om man inte pga detta gör en rätt gedigen utredning.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jävlar med Machete också??

Varför i helvete har man en Machete hemma om man bor i ett villaområde i Boden? Någon som kan förklara det?

Ja bra jobbat av Polisen här måste jag säga!

allt möjligt kallas machete och när det väl är en riktig machete brukar det ofta stå "svärd", så det där är jag skeptisk till, kan lika gärna vara begreppsförvirring i den tidningen/nyhetssidan
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornegerrr
Har personen bild på fb?

Jag har inte hittat någon bild på personen i fråga. Inte letat ihjäl mig.
Citera
2025-12-26, 00:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossansomgibbar123
Helt rätt gjort, har du hört samma namn som mig? gällande sydamerikanskt ursprung boende i boden sedan många år tillbaka?

Vill inte svara på det i tråden, och det går inte att PM:a dig.
Citera
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Nu kan man ifrågasätta tillförlitligheten i det där. Det är ju mer stor sannolikhet hopskrivet utifrån bästa förmåga baserat på svenska texter.
Anar att kvällspress har bra källor inom polisen och dessa uppger kniv.
Hade det varit helt fel hade nog någon pressis hos polisen korrigerat den uppgiften, antingen officiellt genom att förneka att det var en kniv eller inofficiellt genom att avslöja det verkliga vapnet - om det hade funnits en poäng i det.
Det senare är knappast aktuellt här när gärningsmannen är död och det bör vara relativt enkelt att utreda.

Notera också att i de engelska texterna nämns både machete och köttyxa. Så det spretar lite.

De engelska källorna kanske blandar ihop denna händelse med en annan i Boden 2023. Eller är machetes något återkommande i just Boden? Skumt..
Länk till annat machete brott i Boden:
(FB) Boden: man misshandlade sin fru och hotade att våldta med machete (september 2023)
Citera
Medlem
Citat:
Fått ett namn. Boende i Boden. Svårbedömd person (inte så närvarande på sociala medier) men med de ytterst få spår som jag hittat skulle jag inte bli förvånad om det ligger någon psykisk sjukdom eller personlighetsstörning och puttrar i grunden. Kallar sig för ett annat namn på Facebook än vad han faktiskt heter.

Får se om mer dyker upp som kan bekräfta eller vederlägga ovan.

Tror det är klokt att hålla namnet borta från tråden, även om jag själv är ganska nyfiken.
Har själv ganska goda känningar bland knarksäljare i Norrbotten och om det är någon med missbruksproblem borde man kunna få fram mer info om personen i alla fall och kunna luska ut mer.

Men gissar att var sak har sin tid.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag har inte hittat någon bild på personen i fråga. Inte letat ihjäl mig.

Något om etniciteten? Ser folk som skriver att han ska vara från Sydamerika.
Citera
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossansomgibbar123

Besserwissrar, maska namnet eller byt forum till familjeliv eller ngt liknade, ni är nu på Flashback!
Citera
2025-12-26, 00:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det ligger nära tillhands att tänka sig att gärningspersonen vägrat lägga ifrån sig en kniv på polisens uppmaning och istället gjort utfall mot polisen.

Helt rätt att i ett sådant läge skjuta verkanseld.

..Eller att han var på väg mot kvinnan som låg på uppfarten.
Citera
2025-12-26, 00:43
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Ren spekulation, men jag tror ändå att det kommer riktas viss kritik mot polisen som sköt. Men vad fan vet jag, ingen vet vad som hänt.

Det är inte omöjligt att man av politiskagrunder försöker flytta fokus till polisen som sköt.
Ungefär som man gjorde i fallet med våldtäkten på 100-åringen där man flyttade fokus från den ej utvisade GM till den enda vettiga nämndeman som ville utvisa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in