2025-12-26, 00:19
Medlem
https://www.balkanweb.com/en/krim-makaber-ne-suedi-nje-person-vret-me-hanxhar-nje-grua-plagos-dhe-dy-te-tjere-autori/?cat_id=26#gsc.tab=0

A serious incident occurred this Thursday in Boden, Sweden. A man killed a woman with a machete while they were in a residence.

According to information from Swedenherald, the perpetrator injured two other people before killing the woman. The perpetrator is suspected to be around 20-30 years old.

https://swedenherald.com/article/large-police-operation-in-central-boden-suspected-violent-crime

Police were called to the villa at lunchtime on Christmas Day. The suspect, a man in his 20s, had, according to police, attacked people at the address in question with a cleaver.
Citera
2025-12-26, 00:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
haha hur fan tänker du nu?
Mördaren hade kunnat vända om och dödat flickorna om han inte stoppats av polisen.
Bra jobbat av polisen.
Citera
2025-12-26, 00:21
Medlem
okok1s avatar
Eftersom det är barn som är offer kommer polisen nog inte säga något mer om det. Locket på och utredning lär bli sekretess.

Det hände förmodligen hemska saker dessa timmar. Kanske var det målet. Om det nu var en incelmördare.
Citera
2025-12-26, 00:23
Medlem
cerns avatar
Jävlar med Machete också??

Varför i helvete har man en Machete hemma om man bor i ett villaområde i Boden? Någon som kan förklara det?

Ja bra jobbat av Polisen här måste jag säga!
Citera
2025-12-26, 00:23
Medlem
Troians avatar
Fått ett namn. Boende i Boden. Svårbedömd person (inte så närvarande på sociala medier) men med de ytterst få spår som jag hittat skulle jag inte bli förvånad om det ligger någon psykisk sjukdom eller personlighetsstörning och puttrar i grunden. Kallar sig för ett annat namn på Facebook än vad han faktiskt heter.

Får se om mer dyker upp som kan bekräfta eller vederlägga ovan.
Citera
2025-12-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Varför är då registreringsnumret intressant?
Om du bemödat dig att läsa vad jag svarade på så hade du sett att var det nån som efterfrågade regnummret och jag svarade på det inlägget. SUCK.
Citera
2025-12-26, 00:25
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Bedrövligt?
Helt rätt att skjuta ihjäl mördaren så flickorna fick en chans att överleva.

Ren spekulation, men jag tror ändå att det kommer riktas viss kritik mot polisen som sköt. Men vad fan vet jag, ingen vet vad som hänt.
Citera
2025-12-26, 00:26
Medlem
Sökte på engelska och där påstår man Följande på Balkanweb "Macabre crime in Sweden/ A person kills a woman with a machete, injures two others "
Senast redigerad av piphalu 2025-12-26 kl. 00:31. Anledning: medans jag redigerade hann någon annan ta min länk och publicera så mitt inlägg behövs inte nu :(
Citera
2025-12-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fått ett namn. Boende i Boden. Svårbedömd person (inte så närvarande på sociala medier) men med de ytterst få spår som jag hittat skulle jag inte bli förvånad om det ligger någon psykisk sjukdom eller personlighetsstörning och puttrar i grunden. Kallar sig för ett annat namn på Facebook än vad han faktiskt heter.

Får se om mer dyker upp som kan bekräfta eller vederlägga ovan.

Samma som jag skrev i #684? eller liknar något annat?
Citera
2025-12-26, 00:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piphalu
Sökte på engelska och där påstår man Följande på Balkanweb "Macabre crime in Sweden/ A person kills a woman with a machete, injures two others "

Det där med ”machete” är väl troligen bara desinformation.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jävlar med Machete också??

Varför i helvete har man en Machete hemma om man bor i ett villaområde i Boden? Någon som kan förklara det?

Ja bra jobbat av Polisen här måste jag säga!

Jag bor i villa i en annan liten stad i Sverige och jag har en machete hemma. Vad är konstigt med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det kan vara mordförsök utan att det är något våld inblandat överhuvudtaget. Mordförsök förutsätter inte skada. Om någon skjuter eller kastar en kniv eller annat föremål mot en annan person och missar kan den ändå dömas för mordförsök. Det handlar om uppsåt.

Varför är då registreringsnumret intressant?

Eftersom tillhygget är kniv och två personer är förda till sjukhus så kan man nog förutsätta att misstanken om mordförsök inte handlar om att gärningsmannen kastat en kniv i väggen.
Det kan du knappast tro själv.

Uppgiften om att han uppehållit sig en längre tid i bostaden talar ju också i någon grad för att han kanske haft andra motiv än enbart att mörda. Det framstår ju lite som att upplevelsen av kontroll och dominans gentemot kvinnor kan ha viss betydelse.

Så det finns nog gott om öppningar för betydligt mer groteska händelser än lite planlösa knivhugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in