2025-12-25, 18:08
Medlem
allegragellers avatar
Extrasändning på SvT om någon minut.
Citera
Medlem
Kosminskis avatar
Hade det varit ett svartsjukedrama hade man kunnat misstänka suicide by cop. Om nu GM var okänd för offren är det nog en riktigt sjuk jävel som gick till angrepp mot polisen.

Citat:
Polisen larmades till platsen, ett villaområde i Boden, vid 12-tiden på juldagen. En man i 20-årsåldern uppgavs ha skadat personer på en adress. När polisen skulle gripa mannen uppstod en situation som ledde till att man sköt verkanseld mot honom. Han dog.

En kvinna i 55-årsåldern hittades död på adressen. Ytterligare två personer fördes till sjukhus med skador som är okända för polisen. Anhöriga till de inblandade är underrättade.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisinsats-i-boden-allvarlig-handelse-2fszk/
Citera
Medlem
Hyfundans avatar
Ingen känd relation kan ju bara betyda att en relation inte är direkt och uppenbar. Det kan t.ex. vara en klientrelation. Annars är det här väldigt mysko.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Är det i kvinnans hus GM sedan gått in i och uppehållits sig.
Är det bekräftat att dom andra två blev fysiskt skadade?
Det verkar så, ja.
Två andra personer fördes till sjukhus och en av dessa var skadad.
Snacka om sjuk grej allting:-/
Citera
Medlem
okok1s avatar
Undra hur det gick för barnen (?) som behövde vård? Vilken jävla dag för dem.
Citera
2025-12-25, 18:09
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Den dödade kvinnan hittades utomhus(Aftonbladet)
Vet man hur nära huset hon hittades? Var det vid hennes hus GM blev spjuten?
Citera
2025-12-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Är det i kvinnans hus GM sedan gått in i och uppehållits sig.
Är det bekräftat att dom andra två blev fysiskt skadade?

Huset står skrivet på kvinnan & det är bekräftat att två personer vårdas på sjukhus. Vad det ser ut som har kvinnan två barn (via hennes Facebook), troligen dessa två, en av dem är skrivna på adressen.
Citera
2025-12-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Men gråt. Har delat teorier vilket jag varit tydlig med. Menade att det är ovanligt att någon går in och dödar random personer i en villa, ursäkta mig att jag skrev skjutit istället för huggit.

Sluta dela en satans massa dynga om teorier etc, har du konkreta saker dela det!
Ingen jävla gissningstävling

Kvinnan är död och så är GM
Frågan som nu är,

1. Vem var GM
2. Vad gjorde GM i kvinnan hus?
Citera
2025-12-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monamiie
Så fruktansvärt... På kvinnans Facebook syns 2 flickor... Kan det vara 2 döttrar men den ena under 16 så syns ej på hitta.se osv...? Hoppas dom klarar sig 😢
Jamen, så måste det ju vara:-(
Och eftersom mamman dog försökte hon nog skydda sina barn och så hittas hon utomhus när hon förmodligen försökt söka hjälp.
Citera
2025-12-25, 18:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Ingen känd relation kan ju bara betyda att en relation inte är direkt och uppenbar. Det kan t.ex. vara en klientrelation. Annars är det här väldigt mysko.

Ja det är helt sjukt. Om mammam jobbat på socialen eller migrationsverket eller liknande, eller om det var ett svartsjukedåd riktat mot dottern. Det är så mysko att han ska ha uppehållit sig där i flera timmar på förmiddagen.
Citera
2025-12-25, 18:12
Medlem
Jag blir nyfiken på vem den sista skadade är då jag utgår från att dottern är en av de skadade. En tes är att den personen är dotterns pojkvän. Är han i så fall kriminell? Tänker att Gm är ute efter honom, eller rättare sagt. Pengar/knark.

Hade detta varit ett psykfall med psykos eller liknande hade det inte varit så utdraget
Citera
2025-12-25, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
OM det skulle stämma slår det nästan tokjäveln edvin gyllensvaan i dårepoäng.

Jag håller med, jag är fortfarande skeptiker iom att GM enligt polisen initialt inte hade kopplingar till BO, vilket skulle utredas vidare. Så vi får väl se om det ändras

Men som du säger, OM det stämmer att det bara var slumpen som avgjorde så är det en ondska utan dess like
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in