Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du delar ett gammalt citat från juni och sen citerar du dig själv i ett till inlägg. Det känns verkligen som att det är extrem brist på verkliga goda nyheter från det mytomspunna MZ-managementet. Det finns förmodligen inget gott att säga.

Att påstå att en offentlig artist som enligt dig är det folkkäraste som gått i ett par skor helt plötsligt så extremt värnar sitt privatliv låter mer än osannolikt. Speciellt om personen skulle ha exakt allt att vinna på att gå ut och visa upp sitt nya drogfria jag.
Det är helt uppenbart att det här är nödvändigt att återigen lägga fram ”gamla” citat som argument.

Och du är själv det bästa beviset på det. Du ”begrundar” din kompis Eagles uttalande med en länk från april (!), trots att det finns den jag citerade efteråt, som dessutom innehåller uttalandet att MZ fick hjälp med sin drogproblem.
Citat:
...
2. https://www.svd.se/a/4BAPAE/mans-zelmerlow-kan-fa-lamna-egna-stiftelsen
...
Hade du fler frågor?

Och det är något som ni uppenbarligen inte vill erkänna och helt ignorerar. Här står det nu svart på vitt från en av hans närmaste arbetskollegor att han fick hjälp och därmed uppenbarligen återigen är i linje med stiftelsens principer. Annars skulle han väl inte ha varit på plats i Kenya i somras hos den organisation som stiftelsen stöder.

Istället försöker ni hela tiden underbygga att han inte skulle vara drogfri med tomma påståenden. Inte minst du. Vi minns hur du gjorde detta med hans återfall i mars (!!!), som dessutom kom efter hans ex-frus offentliga förtal. Efter en sådan smäll är det inte konstigt.
Citat:
Han sökte hjälp, slutade och fick ett återfall. Det är all fakta som finns kring hans missbruk. Vad gäller barnens semester så har vi ditt ord på det, vad det nu kan vara värt. Men det bevisar inte heller något om hans missbruk.
Det är uppenbart att det finns fler fakta. Och inte bara det uttalande från stiftelsen som jag citerade. Men det vill ni tydligen inte se.

Och sedan när måste folkkära artister offentliggöra hela sitt privatliv? Måns har visserligen alltid delat med sig av glimtar av sitt privatliv, men det har i regel hållit sig inom rimliga gränser och inte gått för djupt.

Du verkar här förväxla honom med hans ex, som mycket gärna och mycket ofta måste offentliggöra alla sina privata angelägenheter...
Citera
2025-12-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Det är helt uppenbart att det här är nödvändigt att återigen lägga fram ”gamla” citat som argument.

Och du är själv det bästa beviset på det. Du ”begrundar” din kompis Eagles uttalande med en länk från april (!), trots att det finns den jag citerade efteråt, som dessutom innehåller uttalandet att MZ fick hjälp med sin drogproblem.

Och det är något som ni uppenbarligen inte vill erkänna och helt ignorerar. Här står det nu svart på vitt från en av hans närmaste arbetskollegor att han fick hjälp och därmed uppenbarligen återigen är i linje med stiftelsens principer. Annars skulle han väl inte ha varit på plats i Kenya i somras hos den organisation som stiftelsen stöder.

Istället försöker ni hela tiden underbygga att han inte skulle vara drogfri med tomma påståenden. Inte minst du. Vi minns hur du gjorde detta med hans återfall i mars (!!!), som dessutom kom efter hans ex-frus offentliga förtal. Efter en sådan smäll är det inte konstigt.

Det är uppenbart att det finns fler fakta. Och inte bara det uttalande från stiftelsen som jag citerade. Men det vill ni tydligen inte se.

Och sedan när måste folkkära artister offentliggöra hela sitt privatliv? Måns har visserligen alltid delat med sig av glimtar av sitt privatliv, men det har i regel hållit sig inom rimliga gränser och inte gått för djupt.

Du verkar här förväxla honom med hans ex, som mycket gärna och mycket ofta måste offentliggöra alla sina privata angelägenheter...
Hur vet du att han var i Kenya?
Citera
2025-12-25, 16:07
Medlem
Citat:
Hur vet du att han var i Kenya?

Det är intressant att du hakar upp dig på just den detaljen. Vad är det som gör att du har så svårt att tro på andras reseberättelser?
Citera
2025-12-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det är intressant att du hakar upp dig på just den detaljen. Vad är det som gör att du har så svårt att tro på andras reseberättelser?
Var finns den reseberättelsen, skulle vara intressant att läsa?
Citera
2025-12-25, 16:25
Medlem
Citat:
Var finns den reseberättelsen, skulle vara intressant att läsa?

Om du är genuint intresserad av MZ resor finns det säkert mycket att läsa via sökfunktioner eller Google. Jag tänker dock inte använda min tid till att agera söktjänst åt dig.
Citera
2025-12-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Måns är nog inte tillräckligt viktig i folks liv för hat. Hade han lyckats med att kuppa barnen till Sverige, trots sitt löfte till mamman om motsatsen, hade det nog väckt starkare reaktioner.

Jag tror bara att han i den här processen visat vem han är ( just nu). Han slängde fostersonen under bussen i rättegången, påverkade vittnen, försökte sänka KAJ efter deras vinst, har fortsatt sin otrohet även efter giftemål och familjebildning och har inte varit beredd att långsiktigt arbeta med sin missbruksproblematik. En ganska osympatisk människa utifrån årets agerande sammanfattningsvis.

Vissa artister har talang nog att vara svin, konstärskapet står ändå i fokus. I Måns fall var den goa, charmige killen ”nextdoor” inbakad i artistprodukten och när den imagen raseras backar bokare och avvaktar för att se om det finns en publik för badboy-Måns, snart 40-årig familjefar med mångårig missbruksproblematik som han vill fixa med en guru-vecka på landet. Måns är businessman. Han hade inte bokat sig själv i nuläget.

Det här inlägget innehåller väldigt många tunga anklagelser och privata detaljer som vi som utomstående omöjligt kan veta sanningen om. Att sitta i ett forum och slå fast exakt vad som hänt i en familjesituation eller i privata rättegångar blir bara spekulationer. Det är lätt att riva ner någons karaktär anonymt, men det gör det inte till en objektiv sanning.
Citera
2025-12-25, 17:31
Medlem
Citat:
Vem har det tufft och varför?

Det är ingen hemlighet vad som åsyftas. Under 2025 har MZ själv bekräftat ett missbruk och att han sökt vård, han har tvingats ställa in sin sommarturné och gått igenom en offentlig skilsmässa med rättsliga turer.

Du lär säkert svara att "han får skylla sig själv", men det förändrar inte min poäng: Att sitta och kalla folk för 'föredettingar' och 'de som inget har' så fort de hamnar i en livskris är en rätt motbjudande människosyn. Det är fascinerande att skribenten som skrev inlägget jag citerade, ser det som ett personlighetsdrag att förakta människor som har det svårt, oavsett om de är kändisar eller ej.
Citera
2025-12-25, 19:06
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
[...]
Och det är fullt tänkbart att detta bevis kanske också har hjälpt honom i fallet med tvivel från Båstad-myndigheterna vid tilldelningen av licensen, om det överhuvudtaget fanns några tvivel. När allt kommer omkring är han inte den huvudsakliga personen som själv serverade dryckerna i sitt café, och bara av den anledningen kan jag inte förstå er upprördhet.

Är du så okunnig eller spelar du bara dum? Den som ansöker och har serveringstillståndet i sitt namn måste givetvis vara fullständigt fläckfri på alla möjliga sätt, vem som sen tappar upp ölen har inget med tillståndet att göra!
Tjänstemannen hos Båstads Kommun vilken gav Måns Petter Albert ok för alkoholförsäljning under sommaren 2025 gjorde ett gravt tjänstefel, det finns inget tvivel om det!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-12-25 kl. 19:08.
Citera
2025-12-25, 20:16
Medlem
Citat:
Om du är genuint intresserad av MZ resor finns det säkert mycket att läsa via sökfunktioner eller Google. Jag tänker dock inte använda min tid till att agera söktjänst åt dig.
Det var som jag misstänkte, det finns inget som styrker någon resa till Kenya. Det finns några bilder från Kenya på MånsPetters Insta, men det innebär inte att han personligen har varit dit. Någon annan kan lika gärna ha skickat sina resebilder till honom.

Men om du har något som faktiskt bevisar att han var med på resan så köper jag det.
Citera
2025-12-25, 20:18
Medlem
Citat:
Det är ingen hemlighet vad som åsyftas. Under 2025 har MZ själv bekräftat ett missbruk och att han sökt vård, han har tvingats ställa in sin sommarturné och gått igenom en offentlig skilsmässa med rättsliga turer.

Du lär säkert svara att "han får skylla sig själv", men det förändrar inte min poäng: Att sitta och kalla folk för 'föredettingar' och 'de som inget har' så fort de hamnar i en livskris är en rätt motbjudande människosyn. Det är fascinerande att skribenten som skrev inlägget jag citerade, ser det som ett personlighetsdrag att förakta människor som har det svårt, oavsett om de är kändisar eller ej.
Var har han sökt vård?
Citera
2025-12-25, 21:14
Medlem
Citat:
Det var som jag misstänkte, det finns inget som styrker någon resa till Kenya. Det finns några bilder från Kenya på MånsPetters Insta, men det innebär inte att han personligen har varit dit. Någon annan kan lika gärna ha skickat sina resebilder till honom.

Men om du har något som faktiskt bevisar att han var med på resan så köper jag det.

Som jag skrev tidigare, jag kommer inte agera söktjänst eller privatdetektiv åt dig. Du har fått all information du behöver för att själv undersöka saken om du vill. Jag är färdig med den här diskussionen.
Citera
2025-12-25, 21:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Återfall brukar ske i 65-70% av fallen efter 1 års behandling. Otroligt att MånsPetter strax efter återfallet ansökte om alkoholtillstånd. Det är så dumt att man inte tror att det är sant.

Citat:
... att han ska ha fått ett andra återfall är enbart din personliga antagande.

Och med tanke på den viljestyrka, styrka och uthållighet som Måns har visat i det förflutna är det fullt tänkbart att han tillhör de övriga 30–35 % som du nämner.

Jag skrev att det är hög risk efter 1 år behandling.

Nu har Måns gått någon snabb"terapi" på 1 vecka och därefter sökt alkoholtillstånd.
Risken för återfall är då skyhög, 90-95%.
Jaja, vi lär inte se MånsPetter på någon scen kommande år heller.

Sheannax tillbringade mycket tid på julafton att frenetiskt hylla MånsPetter och dra samma gamla storys som vanligt. Inga barn som pockade på uppmärksamhet? Gissar att Sheannax är en mycket ensam person. Finns helt klart likheter med Måns liv ute på åkern i mörkret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in