2025-12-25, 02:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Att någon flörtar med dig, betyder inte att du som mottagare måste besvara det.

Självklart inte - men, har du sett hur dessa små sexuelle predatorerna ser ut? De är sexiga så in i helvete och jag förstår att mången åker dit. De är sexiga och har kroppar och änglalika ansikten som bara ber om att bli påsatta. På skolor så utbytes bättre betyg mot avsugningar i parti och minut. Dagens flickor i tonåren är inte såsom gårdagens på 50-80-talens. De är mycket mer medvetna om sitt sexuella "värde", nu förtiden - detta genom sociala media och influencers. Flickor/tjejer/kvinnor utnyttjar sina feminina behag på ett helt annat sätt idag, än vad som gjordes förr och fler män faller såklart för det. Mången unga tjejer vill inte jobba utan söker minsta motståndets lag och det blir mången gånger att ge upp sin kropp för detta.

Nästan ALLA tjejer vill idag vill försörja sig utan att "jobba" och de gör det gärna genom att vara/bli influencers och därmed utsätter de sig för predatorer i massor. Enkelt för välbesuttna män att ta kontakt med unga tjejer för att erbjuda dessa pengar, resor och smycken för sexuella tjänster - tro inget annat! Varför tror ni så mången influencers besöker alla dessa arabstater? Är det enkom för det billiga levernet som finns där? Det underbara klimatet för kvinnor? Eller, kan det vara för att de flesta horar ut sig?
Citera
2025-12-25, 03:05
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har du aldrig varit med om att flickor i yngre tonåren har flörtat sexuellt med dig? Det har jag. Många gånger. I synnerhet det året som jag jobbade på en högstadieskola.

Och vad är det som får dig att tro att jag skulle vara intresserad?
Citera
2025-12-25, 03:23
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Självklart inte - men, har du sett hur dessa små sexuelle predatorerna ser ut? De är sexiga så in i helvete och jag förstår att mången åker dit. De är sexiga och har kroppar och änglalika ansikten som bara ber om att bli påsatta. På skolor så utbytes bättre betyg mot avsugningar i parti och minut. Dagens flickor i tonåren är inte såsom gårdagens på 50-80-talens. De är mycket mer medvetna om sitt sexuella "värde", nu förtiden - detta genom sociala media och influencers. Flickor/tjejer/kvinnor utnyttjar sina feminina behag på ett helt annat sätt idag, än vad som gjordes förr och fler män faller såklart för det. Mången unga tjejer vill inte jobba utan söker minsta motståndets lag och det blir mången gånger att ge upp sin kropp för detta.

Nästan ALLA tjejer vill idag vill försörja sig utan att "jobba" och de gör det gärna genom att vara/bli influencers och därmed utsätter de sig för predatorer i massor. Enkelt för välbesuttna män att ta kontakt med unga tjejer för att erbjuda dessa pengar, resor och smycken för sexuella tjänster - tro inget annat! Varför tror ni så mången influencers besöker alla dessa arabstater? Är det enkom för det billiga levernet som finns där? Det underbara klimatet för kvinnor? Eller, kan det vara för att de flesta horar ut sig?

Ditt språkbruk vittnar om att du är ute efter att trycka på knappar.
Citera
2025-12-25, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Och vad är det som får dig att tro att jag skulle vara intresserad?
Det tror jag inte. Det är inte jag heller, men jag har ögon att se med. Jag förstår vad en del flickor i den åldern håller på med.
Citera
2025-12-25, 03:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ditt språkbruk vittnar om att du är ute efter att trycka på knappar.

Må så vara, men har jag då automatiskt fel? Har skapat en separat tråd kring detta fenomen...
Citera
2025-12-25, 04:00
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det tror jag inte. Det är inte jag heller, men jag har ögon att se med. Jag förstår vad en del flickor i den åldern håller på med.

Men det är ju inte uppfostran och vuxna förebilder vi diskuterar här... vi diskuterar mentalt handikappade äckel som fastnat i tonåren och tror de har moralen på sin sida när de vill utnyttja tonåringar som inte har intellekt nog att inse vad de håller på med.
Citera
2025-12-25, 07:25
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Men det är ju inte uppfostran och vuxna förebilder vi diskuterar här... vi diskuterar mentalt handikappade äckel som fastnat i tonåren och tror de har moralen på sin sida när de vill utnyttja tonåringar som inte har intellekt nog att inse vad de håller på med.

Om de unga inte vet vad de håller på med, och de äldre är vedervärdiga/annat, så låter det Tyska alternativet det mest rimliga?
Dvs med åldersklasser.
Typ
15år-tillåtet med 15-18 år
18år-tillåtet med 15-21 år
21år-tillåtet med 18-uppåt.

Det som slår mig är att det här är ett så kort ögonblick i mänsklig historia.
Nu pratar vi igen om en tillfällig moralisk uppfattning, och vill hamna i ett konsensus.
Om 50 år sitter andra och debatterar det igen.
Intressant.
Citera
2025-12-25, 07:30
Medlem
Citat:
Sedan finns det de som sitter fast i en mental bild som säger att flickor/kvinnor alltid är offer och pojkar/män alltid är förövare. I mina tonår hade jag många sexpartners som var yngre än mig. Var jag en förövare? Jag hade även några sexpartners som var äldre än mig. Var jag ett offer? Min fru är äldre än mig. Har hon utnyttjat mig i 40 år? Vid vilken ålder kan man räknas som ett självständigt sexuellt subjekt? Gäller samma ålder för alla, eller finns det individuella variationer? Finns det individer som aldrig har intellekt nog att inse vad de håller på med? Det sista var en retorisk fråga. Titta på alla kvinnor som lägger pengar på naglar, ögonfransar, tatueringar, fillers och silikonbröst. Gärna betalat med blancolån. Är de mentalt mogna att fatta självständiga beslut om någonting över huvud taget? Eller händer något magiskt när folk fyller 18?
Citera
2025-12-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lagen är väldigt tydlig. I vilka situationer man inte får ha sex med en 15-17 åring:

1. Man får inte utnyttja att en 15-17 åring är i beroendeställning till en.

Och det har denna 40 åringen gjort, hon är i främmande land, har inte ens kunnat betala tågbiljetter hit. Kan förmodligen inte svenska eller våra lagar. Hon har stuckit från sitt hem där hon blir utsatt för våld och hot. 40 åringen skulle ha skyddat henne. Inte legat med henne.

2. Utnyttja en 15-17 sexuellt pga dennas psykiska ohälsa, missbruk eller ekonomiska svårigheter.

Här kan man nog gissa sig till att det både förelåg psykisk ohälsa och ekonomiska svårigheter för 15 åringen... utifrån hennes hemsituation med misshandel och att hon behövde hjälp att betala tågbiljetten.

3. Man får inte betala en 15-17 åring för sex. Alltså, inte på något sätt alls. Inte med pengar, inte med vajp, inte med väskor, inte med smycken, inte med smink, inte med alkohol etc.

40 åringen lär ju ha stått för både mat och förnödenheter till 15 åringen. Vilket går in under att han utnyttjar hennes beroendeställning till honom för att få ha sex med henne. Men maten etc. Blir ju i förlängningen en slags betalning.

Nej. Lagen är inte luddig. Men är man osäker så är det ju bäst att låta bli sex med de under 18 år om man själv är över 18 år.

För en gångs skull håller jag med dig, självklart ska inte en 40 åring kunna utnyttja en 15 årings utsatta position till att sätta på henne som denna mannen gjort, helt rätt att han åtalas
Citera
2025-12-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ett offerlöst moralbrott skapat av en feminiserad rättsstat som hatar manlig sexualitet.

Vi får hoppas att hovrätten gör processen kort med den här tramslagen, för annars blir byxmyndighetsåldern snart 18. Och sedan 21. 25… Snart är det ett brott att överhuvudtaget titta på någon under 45. Precis vad feminsimen vill ha nu när den är gammal och barnlös och hänvisad till katter och lådvin.
Offerlöst får väl framtiden utvisa. Något säger mig att den unga kvinnan inte mår jättebra och om fem år kanske hon har en ghelt annan bild av vad som nu hänt, än den hon lägger fram idag.

Med det sagt så tycker jag givetvis inte att mannen ska straffas. Oavsett hur dåligt tjejen mådde eller mår. Men vore mannen min polare skulle jag definitivt sluta umgås med honom.
Citera
2025-12-25, 10:12
Medlem
Han vet inte hur man tillfredsställer kvinnor så han dejtar flickor, usch ett riktigt äckel.
Citera
2025-12-25, 10:27
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Din läsförståelse brister kraftigt och det går inte att ta dig på allvar när du argumenterar mot påståenden jag inte gjort. Läs igen. Jag har aldrig påstått att 18 är en biologisk “magisk gräns”. Jag skriver om genomsnitt, sannolikheter och funktionell mognad i låg-affekt-situationer vilket är helt förenligt med modern utvecklingspsykologi och neurovetenskap.

För andra gången, jag är klar här, dina chanser är slut.

Det är inte ett genomsnitt överhuvudtaget din radiata feministretard. Det händer inget särskilt biologiskt vid just 18-20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in