2025-12-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Blir konstigt när vi diskuterar runt om den exakta satta gränsen för vad som är lagligt och du drar det under den gränsen.

Då faller ju allt pgr av att du bryter mot lagen.

Men det är ju därför det är rätt lustigt med gränser.

Ena timmen kan det du stoppa pitten i vara olagligt medan nästa timme fullt lagligt.

På så sätt får ju du och jag respektera lagen.

Men håller du dig på rätt sida ser jag ingen anledning till varför andra människor ska säga bu eller bä.

Är väl upp till var och en att bedöma själv hur dom vill leva sina liv utan att bli begränsade av sin omgivning.

Du knullar ingen under 18, är det svårt att komma ihåg?
Citera
2025-12-25, 02:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du knullar ingen under 18, är det svårt att komma ihåg?

Är det så lagen säger?
Citera
2025-12-25, 02:04
Medlem
Cadells avatar
Till alla jävla as som relativiserar detta och vill inbilla er själva att en 15 åring vill ligga med en 40 åring...
Ni är ingenting annat än pedofiler som vill ändra världen efter er själva.
Total avsaknad av moral och ni kommer få eran karma en vacker dag.
Varje frisk individ vet vilka moraliska gränser som gäller i relationer.

Imprecation upon thee 💀🥀
Citera
2025-12-25, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Återigen. Jag pratar om sex mellan en ung byxmyndig och en äldre man eller kvinna.

Det måste inte vara så katastrofala följder som du verkar tro.

Förmodligen skadar cigaretter människor mer. Men det är fullt lagligt så fort du är över en viss ålder.

Knulla utsöndrar endorfiner. Bra för både unga och gamla.
Det är en intressant poäng. Lagen skyddar 15-17-åringar om de står i en beroendeställning. Men kan inte de som är 18 år och äldre stå i beroendeställning? Varför skyddas inte de?

Om den här flickan inte hade rymt från en ohållbar hemsituation, utan istället rymt för att hon var störtförälskad i den här mannen, då hade inget åtal kunnat ske. Och hur vet vi i vilken mån hon rymde från mamman och i vilken mån hon rymde till mannen?

Men om flickan hade varit 18 år och rymt från en våldsam make, hade hon då befunnit sig mindre i beroendeställning till den Svenske mannen? Det har jag svårt att se, hon borde väl då snarare ha befunnit sig i en ännu starkare beroendeställning. Som minderårig kan hon påräkna betydligt mer skydd från det Tyska samhället än om hon vore myndig.

Något som tagits upp tidigare i tråden är postorderfruarna och den utsatta situation de befinner sig i. Detsamma kan ju sägas om trophy wifes där det skrivs äktenskapsförord som gör att hon går fullständigt lottlös ur en skilsmässa. Men dem är det ingen som tycker synd om. Trots att såväl postorderfruar som trophy wives som regel är avsevärt yngre än mannen. Och det är inte många som tyckte synd om de Afghanska skäggbarnen som blev pressade till att bli sängkamrater till kvinnor som var 20-50 år äldre än dem. Det tycks finnas en mängd olika måttstockar när det gäller ojämlika sexuella förhållanden. Men en tumregel är att kvinnor alltid är offer och män alltid är förövare. Oavsett hur verkligheten ser ut.
Citera
2025-12-25, 02:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du menar påstående? Han betalar en biljett för att föra ut henne ur landet för att sen ha henne hemma och ha sex med henne.

Ja, men vad vet du om mannens avsikter? Dessa vet du inget om även om man kan spekulera kring dem. Kan ha varit en snäll människa som velat "rädda" tjejen från sin hemska situation och sedan så utvecklades detta till något helt annat, där till och med flickan varit den drivande parten - osannolikt, tja, vi vet inte - hon har "erkänt" att de haft sex HELT frivilligt så allt är öppet för diskussion och spekulation. Han har därtill INTE "fört" henne ur landet - hon reste frivilligt - har du verkligen missat detta?

Vad som är "sannolikt", eller ej är ovidkommande då tjejen tydligt sagt att de haft sex på lika villkor - inget annat!
Citera
2025-12-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Till alla jävla as som relativiserar detta och vill inbilla er själva att en 15 åring vill ligga med en 40 åring...
Ni är ingenting annat än pedofiler som vill ändra världen efter er själva.
Total avsaknad av moral och ni kommer få eran karma en vacker dag.
Varje frisk individ vet vilka moraliska gränser som gäller i relationer.

Imprecation upon thee 💀🥀
Har du aldrig varit med om att flickor i yngre tonåren har flörtat sexuellt med dig? Det har jag. Många gånger. I synnerhet det året som jag jobbade på en högstadieskola.
Citera
2025-12-25, 02:14
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har du aldrig varit med om att flickor i yngre tonåren har flörtat sexuellt med dig? Det har jag. Många gånger. I synnerhet det året som jag jobbade på en högstadieskola.

Att någon flörtar med dig, betyder inte att du som mottagare måste besvara det.
Citera
2025-12-25, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, men vad vet du om mannens avsikter? Dessa vet du inget om även om man kan spekulera kring dem. Kan ha varit en snäll människa som velat "rädda" tjejen från sin hemska situation och sedan så utvecklades detta till något helt annat, där till och med flickan varit den drivande parten - osannolikt, tja, vi vet inte - hon har "erkänt" att de haft sex HELT frivilligt så allt är öppet för diskussion och spekulation. Han har därtill INTE "fört" henne ur landet - hon reste frivilligt - har du verkligen missat detta?

Vad som är "sannolikt", eller ej är ovidkommande då tjejen tydligt sagt att de haft sex på lika villkor - inget annat!

Att han sitter och har kontakt med minderåriga på nätet säger allt om mannens intentioner.

Sen kan flickan mycket väl ha haft sex frivilligt (eller inte, vart skulle hon tagit vägen om hon nekat liksom?) men lagen är tydlig och han kände till lagen.

Han har liksom bara försatt henne från en utsatt situation till en om än ännu mer utsatt sådan.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-12-25 kl. 02:18.
Citera
2025-12-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Att någon flörtar med dig, betyder inte att du som mottagare måste besvara det.
Nej givetvis inte, jag vill bara sätta fingret på att flickor i den åldern inte alltid är så oskyldiga som de påstås vara. De är påfallande ofta starkt sexuellt intresserade, men inte av jämnåriga pojkar.
Citera
2025-12-25, 02:26
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej givetvis inte, jag vill bara sätta fingret på att flickor i den åldern inte alltid är så oskyldiga som de påstås vara. De är påfallande ofta starkt sexuellt intresserade, men inte av jämnåriga pojkar.

Att flörta och att faktiskt ligga med någon avsevärt mycket äldre är två helt olika saker.

Män tenderar att överdriva eller överskatta tonåringars intresse eftersom det passar dem.
Citera
2025-12-25, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Att flörta och att faktiskt ligga med någon avsevärt mycket äldre är två helt olika saker.

Män tenderar att överdriva eller överskatta tonåringars intresse eftersom det passar dem.
Nu har jag förvisso stödbevisning. Min fru har berättat om hur en del flickor från hennes skola betedde sig i högstadiet. Som när hennes närmaste väninna vid 14 års ålder låste in sig i sovrummet tillsammans med en 15 år äldre man (kusin till min fru). Mannen i fråga var så berusad att han inte förstod vad som hände. Men det förstod hon... Så nej, jag inbillar mig ingenting. Och jag agerade inte heller på inviterna.
Citera
2025-12-25, 02:54
Medlem
Majsmannen2s avatar
Klart är väl varje fall att hon tog betydligt mer skada både fysiskt och psykiskt av att ha en mor som så tydligt visade att hon inte älskade henne.

Än att denna mannen skadade henne på ett djupare plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in