2025-12-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nej, det gör det inte. Du är antingen vuxen eller så är du inte det, och är du inte vuxen så är du ett barn. Tonåringar är barn.
18-åringar och 19-åringar är tonåringar. Menar du verkligen att 18-åringar och 19-åringar är barn?

Jag har svårt att förstå den moraliska upprördheten. Mina föräldrar blev ett par när hon var 15 och han var 23. Sedan levde de tillsammans tills han dog 65 år senare.
Citera
2025-12-25, 20:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det märks att du är kraftigt svagbegåvad. Barn utvecklas till vuxna under en period av runt 22 år.

Jag kan tänka mig att du glor ofta på 15åringar, 15åringar du anser att man ska få ligga med som medelålders man oavsett hur outvecklade de är fysiskt likväl som mentalt.

Dina "argument" består av det direkt felaktiga påstående att 15åringar inte är barn och att 15åringar får köpa energidryck vilket betyder att de är mogna nog för att ha sex med medelålders män.

Så alla under 22 är barn enligt din definition? Skrämmande, tänk att vi låter barn ta körkort, rösta, köpa alkohol och tobak, gå på systembolaget, sitta i riksdagen, gå ut i krig etc etc.

Nej. Jag "glor" inte på 15-åringar mer än vad jag "glor" på andra åldersgrupper. Jag "glor" på tjejer jag tycker ser bra ut. Det är sällan jag vet åldern på förhand. Skulle heller aldrig ligga med någon bara för att hon var 15. Måste attraheras av henne först. Och som sagt, det finns 20+are som inte är särskilt utvecklade fysiskt. Är det pedofili att ligga med dessa också? Är kvinnor som ligger med män med pojkkroppar pedofiler?

Köpa energidryck, köra moppe, ställas inför rätta, gå på barnförbjudna filmer på bio. Om du vill ta bort 15-åringars rätt att ligga med vem de vill så borde du i rimlighetens och konsekvensens namn även vilja ta bort dessa rättigheter.
Senast redigerad av Ganonito 2025-12-25 kl. 20:49.
Citera
2025-12-25, 20:55
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så alla under 22 är barn enligt din definition? Skrämmande, tänk att vi låter barn ta körkort, rösta, köpa alkohol och tobak, gå på systembolaget, sitta i riksdagen, gå ut i krig etc etc.

Jepp. Myndighetsåldern behöver höjas, vi hade sluppit en djävla massa skit om naiva snorungar inte fick rösta i riksdagsval eller köra bil.

Citat:
Nej. Jag "glor" inte på 15-åringar mer än vad jag "glor" på andra åldersgrupper. Jag "glor" på tjejer jag tycker ser bra ut. Det är sällan jag vet åldern på förhand. Skulle heller aldrig ligga med någon bara för att hon var 15. Måste attraheras av henne först. Och som sagt, det finns 20+are som inte är särskilt utvecklade fysiskt. Är det pedofili att ligga med dessa också? Är kvinnor som ligger med män med pojkkroppar pedofiler?

Icke pedofiler blir inte attraherade av barn. 15åringar är barnsliga och omogna. De ser ut som, rör sig som, pratar som och beter sig som barn. Det finns öht inget sexuellt attraherande över deras varelse.

Citat:
Köpa energidryck, köra moppe, ställas inför rätta, gå på barnförbjudna filmer på bio. Om du vill ta bort 15-åringars rätt att ligga med vem de vill så borde du i rimlighetens och konsekvensens namn även vilja ta bort dessa rättigheter.

Rättigheter

Jösses vilken jubelidiot du är. Det säger verkligen allting att du likställer en 15åring som groomas till att ha sex med en lastgammal gubbe är i paritet med att dricka en red bull. Din pajas, gå och lägg dig.
Citera
2025-12-25, 21:52
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Du är medveten om att Emmanuel Macron träffade sin nuvarande fru när han var 15 och hon 39?

Och samma fråga till dig som till One2Many. Är det fel att knulla en tjej som är 17 år, 364 dagar, 23 timmar och 59 minuter, men om man gör det en minut senare när hon fyllt 18 så är det ok?

Ja, från 18 får det vara anses korrekt, då vi har med en myndig person att göra. Vad som försiggår mellan Macron och hans fru har jag ingen aning om, jag utgår från det här specifika fallet.
Citera
2025-12-25, 21:55
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Då kan man också ställa sig frågan vad vinner mannen på att säga nej?För att han får en klapp på axeln av hjärntvättade människor? Tänk då även på vad mannen har att vinna, uppleva på att inte säga nej. Jag tror det är ett fåtal men av just denna anledningen som faktiskt inte hade sagt nej oavsett vad bittra sura tanter på ett forum eller i verkliga livet säger.

Han låter bli att traumatisera en ung flicka för livet, ditt egoistiska sär
Citera
2025-12-25, 21:57
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jo, för annars hade man gått från barn till vuxen över en natt.

Det där är individuellt. Jag har sett tjejer som varit runt 15 som haft större bröst än 25-åringar. Precis som det finns 30-åriga män som har kroppar som ser ut som pojkars medan det finns 15-åringa killar som är rejält biffiga.

Tolkar det som att du inte har några argument eftersom du medger att du säger emot dig själv.

Då är mitt exempel alltså inte irrelevant.

Vi pratar om en MENTAL mognad, att vuxna inte ska utnyttja ungdomar med outvecklade frontallober.
Citera
2025-12-25, 22:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ja, från 18 får det vara anses korrekt, då vi har med en myndig person att göra. Vad som försiggår mellan Macron och hans fru har jag ingen aning om, jag utgår från det här specifika fallet.

Vad gör en minut för skillnad?

Citat:
Vi pratar om en MENTAL mognad, att vuxna inte ska utnyttja ungdomar med outvecklade frontallober.

Vem som är mentalt mogen skiljer sig från fall till fall. I detta fallet ville ju uppenbarligen tjejen så vilka är vi att komma med pekpinnar kring det?
Citera
2025-12-25, 22:03
Avstängd
Citat:
Han låter bli att traumatisera en ung flicka för livet, ditt egoistiska sär

Du menar att alla blir traumatiserade av att vara med någon äldre bara för att de är under 18? Är du verkligen så dum på riktigt att du verkligen tror att det är sant?

Tycker du det okej att de har sex så länge det är med någon i deras egen ålder, alltså 19 kan funka kanske 22 du har egentligen inga problem med att någon är över 18 är med någon som är under du har bara problem med stora åldersskillnader. Du är en åldersrasist.
Citera
2025-12-25, 22:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
rent trams med tanke på att de finns kvinnor och tonårstjejer som söker sig till äldre partner.

Det är nog rätt ovanligt med 15 åriga flickor som "söker" sig till äldre män i 40-års åldern.

Citat:
Lägg därtill att de finns de som gnäller på pedofiler kan ha partner som är väldigt mycket yngre framförallt herr Åk*ss*n.

Åk*ss*ns partner är 30 år gammal, han själv är 46.

Du kan alltså inte jämföra med det aktuella fallet där flickan är 15 och mannen som är i 40-års åldern.

Citat:
Dags att göra en bättre lagstiftning istället för detta är rent trams. Å är mannen attraktiv eller har rätt status är de helt okej med yngre partner.

Du låter nästan som en klockren kandidat för "Dumpen"

Det är nog kanske bara en tidsfråga innan du fastnar i "nätet" med din smått vansinniga inställning till det aktuella fallet.

Citat:
Likaväl är de somliga som normaliserar om en 15 årig pojke skulle ha en som är äldre ofta kvinna då är de fullt normalt. Uppenbarligen en besvärlig 15åring.

Det är inte normalt om en icke myndig 15-årig pojke har en sexuell relation med en äldre kvinna i 40-års åldern.

Man undrar lite över din egen "läggning" här när du propagerar för att barn ska ha sexuella relationer med 3 gånger så gamla vuxna personer? 🤔
Citera
2025-12-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har fel. Det finns ingen övre åldergräns för en sexuellt myndig flicka på 15 år. Det är med andra ord inte olagligt för en 40-årig man att ha sex med henne i samtycke. Anledning att mannen (felaktigt) dömdes i första instans, är förmodligen att tjejen var på glid.
Och då menar du att domstolen dömt exakt likadant ifall hon hade varit 18 år?
Citera
2025-12-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har fel. Det finns ingen övre åldergräns för en sexuellt myndig flicka på 15 år. Det är med andra ord inte olagligt för en 40-årig man att ha sex med henne i samtycke. Anledning att mannen (felaktigt) dömdes i första instans, är förmodligen att tjejen var på glid.
Nu är inte detta en exakt parallell men ändå ett liknande fall. Kvinnan är fyllda 15 och samtycke finns. Ändå döms mannen. Vilket givetvis inte hade hänt om kvinnan varit myndig.

https://www.lexnova.se/nyheter/sexuell-relation-med-fruns-15-ariga-dotter-valdtakt-mot-barn
Citera
2025-12-26, 06:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nu är inte detta en exakt parallell men ändå ett liknande fall. Kvinnan är fyllda 15 och samtycke finns. Ändå döms mannen. Vilket givetvis inte hade hänt om kvinnan varit myndig.

https://www.lexnova.se/nyheter/sexuell-relation-med-fruns-15-ariga-dotter-valdtakt-mot-barn

Otillbörligt utnyttjande och sexuellt utnyttjande har ingen åldergräns. Det handlar om beroendeställning och det är inte självklart att en tjej på 15 år befinner sig i en beroendeställning mot en betydligt äldre person. Beroendeställning har ett högt rekvisit, det kan exempelvis handla om lärare/elev (även på högskola/universitet mellan vuxna). Eller som i rättsfallet du länkade, med en beroendeställning genom roll som styvförälder i en familjerelation. Om inte annat så visar denna dom att rättsväsendet är feminiserat, de politiskt tillsatta nämndemännen som inte är juridiskt sakkunniga försöker vidga praxis vilket är en form av feministisk aktivism, och dömer efter känslor istället för fakta, vilket även forskare har varit inne på. Det finns många feminister som vill höja byxmyndigheten till 18 år. Det är en rejäl inskränkning av individens sexuella frihet. Inte bara mannens, utan även tjejens. Vi vet ju redan att feminismen står för moralism och sexuell repression, precis den roll kyrkan hade förr i tiden. Du vet väl att dina åsikter egentligen är rejält högerkristet konservativa? The extremes meet full circle...

Du är bara rädd för konkurrens från tjejer som är fräschare än du. Inte en chans i helvetet att du bryr dig om en tonåring på glid från Tyskland. Mannen räddade ju tjejen från sin misshandlande mamma. Han borde ha medalj, inte fängelse. Syntax error för feminismen.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-12-26 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in