Citat:
Ursprungligen postat av
Telekines
Skulle inte flyga. Inte för själva sexet, men inställningen. I ett vettigt förhållande ser man ju till att alltid ta hand om varandra och tillfredställa varandras behov och önskningar.
Om frun tex bad mig kapa en gren i äppelträdet och jag sa något liknande "Älskling, just nu är jag inne i en period där jag inte känner för att kapa grenar. Men vi kan ju se nästa vecka om jag har lust" så skulle hon först se ut som en fågelholk för att sedan vika sig dubbel av skratt. Om jag då efter att ha sagt det skulle gå till garaget för att varva motorsågen själv, jag då skulle nog skilsmässopapprena vara inskickade samma dag.
Och samma gäller förstås åt andra hållet med vad jag har för behov.
Så varva gärna din såg själv för att upptäcka nya saker, men se till att all grenar som bör kapas har kapats innan.
Det som du beskriver är någon sorts parallellensamhet, inte ett riktigt förhållande.
Absolut vill man ta hand om varandra.
Jag kan själv känna mig sårad om min partner nekar mig flera veckor i rad med ursäkten
“Jag
ska ha 8h oavbruten sömn, sluta talla på mig. Kan du inte bara bli sugen på normala tider."
Man ställer upp för den andre hela tiden men får inte tillbaka detsamma.
Såklart ska man inte ställa upp mot sin vilja, som en slags plikt. Väldigt avtändande.
Men jag tror nog nånstans att dom flesta går igång på att ens partner vill och är sugen på en.
När man gett upp försöken börjat grotta ner sig i sin hobby. DÅ kommer partnern och välter det man grejar med eller står och petar på en. "Hallå, varför vill du inte nu för då? Du var ju så jävla på innan."
Känns bara respektlöst.
Ibland råkar man ha ett kul sidoprojekt som tar upp mycket energi från en samtidigt som arbetsveckan rullar på och då kan tanken på sex kännas överväldigande (förmodligen en diagnos-grej).
Man får då bara prestationsångest eller har svårt att rikta fokuset mot sin partner, speciellt när han inte är särskilt charmig/kreativ i hur han gör närmande.
Kan tyvärr inte relatera till hemmafix-grejen även om jag tror jag förstår din poäng.
Jag hade bara startat motorsågen själv om jag inte hade klarat av att vänta.
Om han skammade mig för det.... Nej tack, har redan varit där och aldrig igen en sådan person.
Hade heller inte gått och letat efter andra karlar bara för att min man inte var sugen en period.
Men så ser jag också bara honom och ingen annan så min instinkt hade varit att lösa det själv så länge.
Och det stämmer, jag har oftast känt mig ensam i mina relationer.
Jag känner mig sällan ensam när jag är själv.
Det har varit återkommande sen jag var barn.